Πάνω από 2 εκατ. εργαζομένους διαφόρων κλάδων αναζητά η Βρετανία η οποία μετά το Brexit η χώρα έχει 2 εκατομμύρια ενεργές προσφορές εργασίας μετά την φυγή ξένων υπηκόων οι οποίοι δεν μπορούν να αντικατασταθούν λόγω των διατάξεων της συμφωνίας.
Κι ενώ η κυβέρνηση Τζόνσον θεωρούσε ότι με την «έξοδο» εκατομμυρίων ξένων από τη χώρα, που αποτελούσε έναν από τους θεμελιώδεις στόχους όσων υποστήριξαν το Brexit, θα ανάκαμπτε η οικονομία και θα μειωνόταν η ανεργία τώρα έχει μετατραπεί σε βαρίδι για την οικονομική ανάκαμψη, προκαλώντας εικόνες πανικού από τις ελλείψεις προϊόντων και καυσίμων.
Οι χαμηλοί μισθοί δεν προσελκύουν εργαζόμενους
Η κρίση που αντιμετωπίζει αυτό το διάστημα η Βρετανία οφείλεται στο γεγονός ότι οι θέσεις εργασίας αυτών των κλάδων που πλήττονται είναι χαμηλά αμειβόμενες με αποτέλεσμα να μην επιλέγονται από τους Βρετανούς.
Ετσί, με τους σημερινούς περιορισμούς μετανάστευσης της χώρας, ένας αλλοδαπός εργαζόμενος που δεν έχει εγκατασταθεί μπορεί να προσληφθεί από μια βρετανική εταιρεία για να ζήσει στο Ηνωμένο Βασίλειο μόνο εάν πληρώνεται τουλάχιστον 30.000 ευρώ ετησίως.
Αυτό, φυσικά, έρχεται σε σύγκρουση με την οικονομική ραχοκοκαλιά της χώρας, καθώς οι θέσεις εργασίας που παλαιότερα είχαν οι Ευρωπαίοι στον τομέα των μεταφορών, της φιλοξενίας, της συντήρησης ή του εμπορίου δεν μπορούν να ανταγωνιστούν σε αυτό το μισθολογικό εύρος.
Έτσι, και σύμφωνα με μια ανάλυση που πραγματοποίησε η Συνομοσπονδία Προσλήψεων και Απασχόλησης, η REC, η χώρα προσφέρει περίπου 2 εκατομμύρια θέσεις εργασίας όταν την εβδομάδα 13 έως 19 Σεπτεμβρίου εμφανίστηκαν 220.000 νέες θέσεις.
Υψηλή παραμένει η ανεργία
Αυτές οι θέσεις, ωστόσο, είναι δύσκολο να καλυφθούν από τους Βρετανούς, αφού η χώρα, η οποία είχε ποσοστό ανεργίας 4,6% ακόμη και πριν ανοίξει η οικονομία, δεν μπορεί να καλύψει από μόνη της τον όγκο της ζήτησης εργαζομένων. Αναλύοντας τους τομείς που απαιτούν το περισσότερο προσωπικό κατά την τελευταία αναλύσιμη εβδομάδα, είτε οι θέσεις δεν είναι κατάλληλες είτε δεν φτάνουν το ελάχιστο εύρος μισθού στις περισσότερες περιπτώσεις.
Για παράδειγμα, κατά τη διάρκεια της εβδομάδας 13 έως 19 Σεπτεμβρίου στις κοινωνικές υπηρεσίες, προσφέρθηκαν 55.019 νέες θέσεις για φροντιστές, 32.942 για εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, 2.678 για γραμματείς σχολείων και, άλλες 2.478 για «γλειφιτζούρια», όπως αποκαλύν τους σχολικούς τροχονόμους. Στη μεταλλουργική βιομηχανία, από την πλευρά της, εμφανίστηκαν 22.956 νέες θέσεις εργασίας.
Ο τομέας των υπηρεσιών, ένας τομέας που παραδοσιακά απασχολούνταν από νέους, κυρίως αλλοδαπούς που ήθελαν να πληρώσουν για τις σπουδές τους και ένα φευγαλέα πέρασμα από τη χώρα, ζήτησε επίσης την τελευταία εβδομάδα 36.471 σεφ, 32.615 βοηθούς καταστημάτων, 28.220 καθαρίστριες, 6.555 υπάλληλοι μπαρ και 2.251 ταχυδρόμοι. Όλα αυτά, φυσικά, προστέθηκαν στις περισσότερες από 1,7 εκατομμύρια προσφορές που υπήρχαν ήδη.
Ο μισθός για τους οδηγούς φορτηγών
Πιο ανησυχητικό είναι, η έλλειψη μεταφορέων, που υπολογίζεται στον τομέα σε περισσότερες από 100.000 κενές θέσεις εργασίας που πρέπει να καλυφθούν το συντομότερο δυνατό. Παρά το γεγονός ότι η βρετανική κυβέρνηση αρνείται να τους χορηγήσει ειδική θέση απασχόλησης, η οποία θα διευκόλυνε την πρόσβασή τους σε αλλοδαπούς εργαζόμενους, η αλήθεια είναι ότι αυτό το έλλειμμα έχει παραλύσει τη χώρα και έχει βυθιστεί σε κρίση καυσίμων, όπως δεν είχε ξαναγίνει εδώ και δεκαετίες.
Σύμφωνα με την έκθεση που δημοσιεύτηκε από το REC, περισσότερες από 7.500 νέες προσφορές εργασίας για μεταφορείς έχουν δημοσιευτεί σε μόλις μία εβδομάδα, μερικές με μισθούς που ξεπερνούν τα 55.000 ευρώ ετησίως.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!