Η κρίση του κορονοϊού έφερε τα πάνω-κάτω στον κλάδο των αεροπορικών εταιρειών, καθώς οι περιορισμοί στις μετακινήσεις των πολιτών παγκοσμίως δοκίμασαν τις αντοχές του κλάδου, που δείχνει να επανακάμπτει το φετινό καλοκαίρι.
Ωστόσο τα προβλήματα δεν τελειώνουν εδώ, καθώς «βγαίνοντας» από την πανδημία οι εταιρείες διαπιστώνουν πως πρέπει να διαχειριστούν την έλλειψη πιλότων, καθώς χιλιάδες ιπτάμενοι απολύθηκαν, συνταξιοδοτήθηκαν, ή αποφάσισαν να παραιτηθούν την τελευταία διετία.
Οι κυβερνητικές πολιτικές, όπως ο υποχρεωτικός εμβολιασμός έβγαλε σε αναστολή εργασίας πολλούς πιλότους, ενώ οι ταξιδιωτικές οδηγίες έχουν κρατήσει σε χαμηλά επίπεδα τη «νέα φουρνιά» εν δυνάμει πιλότων, σύμφωνα με τον Bhanu Choudhrie, CEO της Alpha Aviation Group, η οποία ασχολείται με την εκπαίδευση πιλότων.
«Βιώναμε μια μεγάλη έλλειψη πιλότων πριν από τον Covid, κάτι που σήμαινε ότι μόλις ένας πιλότος αποφοιτούσε, προσλαμβάνονταν αμέσως από μια αεροπορική εταιρεία», δήλωσε ο Κένεθ Μπάιρνς, αναπληρωτής πρύτανης και πρόεδρος στον κλάδο των αερομεταφορών στο Embry-Riddle Aeronautical University.
Τα σύγχρονα αεροσκάφη, μεγαλύτερων διαστάσεων (όπως είναι τα A321 XLR της Airbus που αναμένεται να παραδοθούν το 2023), θα απαιτούν περισσότερους πιλότους στα κόκπιτ από τα προηγούμενα μοντέλα, ενισχύοντας τον φόβο για έλλειψη προσωπικού.
Οι αερομεταφορείς προσπαθούν να ανταποκριθούν στην αύξηση της ζήτησης για ταξίδια και να μειώσουν τις απώλειες ρεκόρ που υπέστησαν λόγω της πανδημίας, όμως δεν έχουν διαθέσιμα πληρώματα καμπίνας για να υποστηρίξουν την ταχεία ανάκαμψη.
Στην Αμερική τον περασμένο Ιούνιο τόσο η American Airlines όσο και η Delta Air Lines ακύρωσαν εκατοντάδες πτήσεις λόγω ελλείψεως πιλότων.
«Οι αεροπορικές θα συνεχίζουν να αγοράζουν και να εκσυγχρονίζουν τον στόλο τους και καθώς θα το κάνουν αυτό, θα συνεχίζουν να χρειάζονται νέους πιλότους» σχολίασε ο Choudhrie, προσθέτοντας πως «η αγορά γίνεται ξανά ενδιαφέρουσα και αρχίζουμε να βλέπουμε ένα τρεντ, με εταιρείες που έρχονται σε εμάς και λένε 'αυτό είναι το πρόγραμμα παράδοσης αεροσκαφών, μπορείς να έχεις έτοιμους πιλότους για εμένα σε δύο χρόνια';».
Σε αναζήτηση ιπτάμενου προσωπικού
Σύμφωνα με το Bloomberg, πολλές αεροπορικές εταιρείες προσπαθούν να επαναπροσλάβουν πιλότους, προσωπικό καμπίνας και προσωπικό εδάφους, με επιθετικό ρυθμό, όμως αυτό δεν είναι εύκολη διαδικασία, και πολλές θέσεις έχουν μείνει κενές.
Αλλωστε η καριέρα στον συγκεκριμένο κλάδο δεν φαίνεται πλέον τόσο ασφαλής όσο πριν. Χρειάζονται 18-24 μήνες για την εκπαίδευση ενός πιλότου, πράγμα που σημαίνει ότι οι αερομεταφορείς πρέπει να εργαστούν για να τους προετοιμάσουν πολύ πριν από την παράδοση νέων αεροσκαφών, όπως το A321 XLR, που μπορούν να πετάξουν πιο μακριά.
Οι εκτιμήσεις της Boeing «βλέπουν» πως ο κόσμος θα χρειαστεί περισσότερους από 600.000 νέους πιλότους στις επόμενες δύο δεκαετίες, διάστημα κατά το οποίο οι αεροπορικές θα λάβουν 43.600 νέα αεροσκάφη, ενώ η ταξιδιωτική κίνηση θα έχει ανακτήσει τις απώλειες της περιόδου της πανδημίας.
Μια άλλη έκθεση για τις προοπτικές των πιλότων από την Civil Aviation Training Solutions (CAE) προχωρά ένα βήμα παραπέρα, προβλέποντας ότι ο κλάδος θα χρειαστεί 27.000 πιλότους μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους και συνολικά 260.000 πιλότους αυτή τη δεκαετία.
Η ψυχολογία των πιλότων
Απογοήτευση αποτυπώνεται σε μια έρευνα που διεξήχθη κατά τη διάρκεια της πανδημίας σε πιλότους αεροσκαφών, από την Goose Recruitment και την Flight Global.Σύμφωνα με την έρευνα, από τους σχεδόν 2.600 πιλότους που ρωτήθηκαν παγκοσμίως, το 40% θεωρεί ότι η πανδημία επηρέασε την ψυχική τους υγεία.
Μόνο το 64% των πιλότων που ερωτήθηκαν δήλωσαν ότι θα ξαναγίνονταν πιλότοι αν είχαν και πάλι την ευκαιρία να επιλέξουν.
Επιπλέον, η πρόσβαση στην εκπαίδευση των πιλότων δεν είναι το ίδιο εύκολη για όλους και αυτό καθιστά αυτό το επάγγελμα ένα πεδίο των πλουσίων και των προνομιούχων.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!