Εξαιρετικά δυναμική δείχνει να είναι η αγορά «έξυπνων» οικιακών συσκευών στην Ευρώπη, η οποία βρίσκεται σήμερα στο υψηλότερο σημείο της τελευταίας διετίας. Η αγορά προϊόντων smart home στην Ευρώπη ανήλθε σε 23 εκατ. συσκευές το α' τρίμηνο του 2021, που συνιστά αύξηση πωλήσεων κατά 25,6% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα, σύμφωνα με την International Data Corporation (IDC).
Μάλιστα, η αγορά του smart home στην Ευρώπη αναμένεται, σύμφωνα με τους αναλυτές, να συνεχίσει την αναπτυξιακή της πορεία, προσεγγίζοντας πωλήσεις 210 εκατ. συσκευών το 2025. Η εκτίμηση αυτή μεταφράζεται σε μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης των πωλήσεων «έξυπνων» οικιακών συσκευών κατά 14% την περίοδο έως το 2025.
«Η ανάπτυξη των smart οικιακών προϊόντων είναι ορατή σε όλες τις κατηγορίες. Μετά από ένα σχεδόν "επίπεδο" 2020, τα προϊόντα ψυχαγωγίας βίντεο και οι "έξυπνες" τηλεοράσεις είναι από τους κύριους συντελεστές της ανάπτυξης της αγοράς κατά το τρέχον έτος», επισημαίνει η IDC.
Στο μεταξύ, μεγάλη ανάπτυξη πωλήσεων σημειώνεται και στην κατηγορία των μικρών οικιακών συσκευών smart home: ειδικά οι πωλήσεις στην κατηγορία «έξυπνες» ηλεκτρικές σκούπες κινούνται έντονα ανοδικά, δεδομένης και της σταδιακής αποκλιμάκωσης των τιμών τους.
Εξαπλασιασμός σε παγκόσμιο επίπεδο
Σε παγκόσμιο επίπεδο, η αξία της αγοράς smart home αναμένεται να απογειωθεί την προσεχή πενταετία: για την ακρίβεια εκτιμάται ότι θα εξαπλασιαστεί έως το 2025.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της εταιρείας ερευνών Omdia, η αγορά smart home υπολογίζεται ότι θα υπερβεί -σε αξία- τα $178,5 δισ. το 2025, από περίπου $60,8 δισ. το 2020. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι η αγορά θα διευρύνεται με μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 24,1% μεταξύ 2020 και 2025.
Ήδη, η διείσδυση των «έξυπνων» οικιακών συσκευών, ανά τον κόσμο, βαίνει αυξανόμενη τα τελευταία χρόνια. Η Omdia εκτιμά ότι το 2020 περίπου το 19% των νοικοκυριών παγκοσμίως, που είχαν ευρυζωνική σύνδεση, διέθεταν τουλάχιστον μια «έξυπνη» οικιακή συσκευή. Το αντίστοιχο ποσοστό το 2017 ήταν μόλις 10%.
«Μόλις πριν από δύο χρόνια, η αγορά smart home φάνηκε να έχει φτάσει στο αποκορύφωμά της λόγω της πολυπλοκότητας και του κόστους των εν λόγω συσκευών, που αποθάρρυναν την ευρύτερη διείσδυση στην αγορά», αναφέρει σχετικό report της Omdia. Όπως διαπιστώνουν οι αναλυτές της εταιρείας, η εικόνα αυτή δείχνει να αλλάζει με το άνοιγμα νέων καναλιών διάθεσης των «έξυπνων» συσκευών και της σταδιακής αποκλιμάκωσης των τιμών διάθεσής τους.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!