Με το Ηνωμένο Βασίλειο να μην αποτελεί πλέον τμήμα της τελωνειακής ένωσης και της ενιαίας αγοράς της ΕΕ, το εμπόριο θα διαφοροποιηθεί σε μεγάλο βαθμό. Οι εταιρείες θα πρέπει να υποβάλουν νέα έγγραφα και τα προϊόντα τους κινδυνεύουν να παραμένουν για πολύ καιρό στα σύνορα. Οι χρηματοοικονομικές εταιρείες θα χάσουν το δικαίωμα να προσφέρουν υπηρεσίες σε ολόκληρη την ΕΕ και οι καταναλωτές θα βλέπουν τα δικαιώματά τους να περιορίζονται στην άλλη άκρη του τούνελ... Αναλυτικά τι σημαίνει το Brexit για τους Βρετανούς:
Εισαγωγές - Εξαγωγές
Οι επιχειρήσεις που εξάγουν τα προϊόντα τους στην ΕΕ θα πρέπει να υποβάλουν τελωνειακές δηλώσεις. Για τη μεταφορά εμπορευμάτων από το Ντόβερ στο Calais - το πιο πολυσύχναστο σημείο διέλευσης του Ηνωμένου Βασιλείου με την ΕΕ - τα φορτηγά θα χρειαστούν άδεια που θα εκδίδεται από την κυβέρνηση και θα δείχνουν ότι έχουν τα κατάλληλα έγγραφα, ώστε να μην κρατηθούν από Γάλλους αξιωματούχους.
Αντιμέτωποι με την απειλή των καθυστερήσεων στα σύνορα, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, αεροπλάνων και άλλων οχημάτων, που βασίζονται στα ανταλλακτικά και στην έγκαιρη μεταφοράς τους. Οι παραγωγοί τροφίμων διατρέχουν τον κίνδυνο τα φρέσκα προϊόντα τους να σαπίζουν στις ουρές.
Το εμπόριο ζωικών προϊόντων θα υπόκειται σε νέα έγγραφα. Τα εμπορεύματα θα πρέπει να μετακινούνται μέσω καθορισμένων συνοριακών σταθμών επιθεώρησης και θα απαιτείται η επίδειξη πιστοποιητικών υγείας από συγκεκριμένους εξειδικευμένους κτηνίατρους.
Ενώ τα εμπορεύματα που μετακινούνται από το Ηνωμένο Βασίλειο θα υπόκεινται σε τελωνιακούς ελέγχους, η Βρετανία ανέβαλε έως τον Ιούλιο την πραγματοποίηση ελέγχων σε αγαθά που προέρχονται από την ΕΕ. Ωστόσο, οι εταιρείες θα πρέπει να τηρούν τα αρχεία των συναλλαγών τους και να πληρώσουν τα τέλη εκτελωνισμού έως τον Ιούλιο.
Tο City του Λονδίνου
Ανεξάρτητα από τη συμφωνία, οι χρηματοοικονομικές εταιρείες δεν θα μπορούν να προσφέρουν υπηρεσίες σε ολόκληρη την ΕΕ. Θα αναγκαστούν να αλλάξουν προσωπικό και να ενισχύσουν τις δραστηριότητές τους εντός του Ηνωμένου Βασιλείου. Η πρόσβαση σε πελάτες στις χώρες της ΕΕ, θα εξαρτηθεί από τη ρύθμιση των κανόνων μεταξύ των δύο πλευρών, κάτι που μέχρι στιγμής δεν έχει συμβεί. Οι εταιρείες δεν μπορούν να είναι βέβαιες ότι θα δοθεί άδεια, αφού η ΕΕ θα μπορεί να αποσύρει τη ρύθμιση.
Υπηρεσίες
Οι υπηρεσίες που αποτελούν το 80% της οικονομίας της Βρετανίας σε τομείς όπως λογιστική, αρχιτεκτονική και συμβουλευτική, θα έρθουν αντιμέτωπες με νέους περιορισμούς. Οι εν λόγω επιχειρήσεις ενδέχεται να χρειαστεί να ιδρύσουν παραρτήματα στην ΕΕ προκειμένου να συνεχίσουν τις συναλλαγές τους. Σε αυτήν την περίπτωση μπορεί να χρειαστούν έγκριση από τη χώρα που θα βρίσκεται το νέο παράρτημα, για να πιστοποιηθούν τα επαγγελματικά τους προσόντα.
Εταιρείες
Οι εταιρείες ενδέχεται να χρειαστεί να συμμορφωθούν με δύο ξεχωριστά καθεστώτα για πρότυπα και κανονισμούς προϊόντων, τα οποία χρειάζονται εγκρίσεις και από το Ηνωμένο Βασίλειο αλλά και τους φορείς της ΕΕ, ώστε να έχουν το δικαίωμα πώλησης και στις δύο αγορές. Για παράδειγμα, ορισμένα προϊόντα θα πρέπει να φέρουν ένα νέο U.K. Conformity Assessed (UKCA) σήμα από την 1η Ιανουαρίου, αντί του σήματος CE της ΕΕ, προκειμένου να πωληθούν στη Βρετανία.
Διαβατήρια και κατοικίδια
Οι Βρετανοί επισκέπτες στην ΕΕ θα χρειαστούν διαβατήριο με ισχύ πάνω από έξι μήνες. Η παραμονή στην ΕΕ για περισσότερο από 90 ημέρες ενδέχεται να απαιτεί βίζα. Οι οδηγοί οχημάτων θα χρειάζονται διεθνή άδεια οδήγησης. Η μεταφορά του κατοικίδιου ζώου στην Ευρώπη θα απαιτεί πιστοποιητικό υγείας και εμβολίων - μια διαδικασία που μπορεί να διαρκέσει αρκετές εβδομάδες.
Μετανάστευση
Η ελεύθερη κυκλοφορία μεταξύ της Βρετανίας και της ΕΕ θα τερματιστεί. Το Ηνωμένο Βασίλειο σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει σύστημα μετανάστευσης, σύμφωνα με το οποίο οι εργαζόμενοι στο εξωτερικό πρέπει να αποδείξουν ότι πληρούν ορισμένα κριτήρια πριν τους επιτραπεί να έρθουν στη Βρετανία για δουλειά. Τα κριτήρια περιλαμβάνουν την ομιλία αγγλικών, την υπάρχουσα προσφορά εργασίας και ετήσιες απολαβές άνω των 20.480 λιβρών (27.300 $).
Κρασί και τσιγάρα
Οι Βρετανοί ταξιδιώτες που ταξιδεύουν στην ΕΕ θα μπορούν να επωφεληθούν από τις duty-free αγορές σε λιμάνια και αεροδρόμια. Ωστόσο, δεν θα είναι πλέον δυνατή η μεταφορά απεριόριστων ποσοτήτων προϊόντων αλκοόλ και καπνού από την ΕΕ, ακόμα και υπό την προϋπόθεση της καταβολής των κατάλληλων φόρων. Αντ 'αυτού, θα υπάρχει η δυνατότητα μεταφοράς, αφορολόγητων προϊόντων για 200 τσιγάρα, 18 λίτρα κρασί και τέσσερα λίτρα αναψυκτικού.
Mε πληροφορίες από Bloomberg
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!