Σε κίνδυνο τίθενται οι δημόσιες εγγραφές στις ΗΠΑ δεκάδων κινεζικών τεχνολογικών εταιρειών, καθώς το Πεκίνο παίρνει μέτρα εναντίον τους.
Μετά την έρευνα που έκαναν οι κινεζικές Αρχές στη Didi Global – την κινεζική εκδοχή της Uber – και δύο άλλες εταιρείες, οι διαχειριστές μετοχών παγκοσμίως αναρωτιούνται αν αξίζει ο κίνδυνος που συνιστά για τις μετοχές των εταιρειών αυτών η απειλή από τις ρυθμιστικές Αρχές.
Απώλειες 22 δισ. δολαρίων για την κινεζική εκδοχή της Uber
Η μετοχή της Didi έκανε βουτιά πάνω από 25% στις συναλλαγές πριν την έναρξη της συνεδρίασης στις ΗΠΑ, που αντιστοιχεί σε απώλειες 22 δισ. δολαρίων από την κεφαλαιοποίησή της, ενώ είχε προηγηθεί η πτώση της κατά 5,3% την Παρασκευή μετά την ανακοίνωση από την Κίνα ότι αρχίζει μία έρευνα για κυβερνοασφάλεια της εταιρείας έχει εφαρμογές για την κλήση ταξί.
Οι κινεζικές Αρχές ανακοίνωσαν δύο ημέρες μετά ότι η εταιρεία είχε κάνει σοβαρές παραβιάσεις στη συλλογή και τη χρήση προσωπικών στοιχείων, διατάζοντας την απομάκρυνση της εφαρμογής της Didi από τα καταστήματα.
«Η κατάσταση με τη Didi ενισχύει το γεγονός ότι η Κίνα είναι ενοχλημένη από την πλημμύρα των IPOs (δημόσιων εγγραφών) κινεζικών εταιρειών σε αμερικανικά χρηματιστήρια και επιχειρεί να επιβραδύνει την αποδοχή των IPOs αυτών στη Δύση», δήλωσε διαχειριστής χαρτοφυλακίου της Horizons ETFs Management Canada, προσθέτοντας: «Αν και τα κινεζικά ονόματα μοιάζει να έχουν μεγαλύτερη αξία, θα υποφέρουν από αυτή την κατάσταση για κάποιο καιρό».
Η τελευταία επίθεση του Πεκίνου στον τεχνολογικό κλάδο απειλεί να «παγώσει» το επενδυτικό κλίμα σε μία περίοδο που εκκρεμούν 34 αιτήσεις για εισαγωγές σε αμερικανικά χρηματιστήρια από εταιρείες που έχουν την έδρα τους στην Κίνα ή το Χονγκ Κονγκ, σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg. Οι δημόσιες εγγραφές που έχουν γίνει από την αρχή του έτους έχουν ξεπεράσει σε αξία τα 15 δισ. δολάρια.
Eρευνα και στην Kanzhun
Το Πεκίνο ερευνά και την Kanzhun, που είναι ιδιοκτήτης μία διαδικτυακής πλατφόρμας προσλήψεων καθώς και τη Full Truck Alliance, μία αντίστοιχη με την Uber startup για φορτηγά. Οι μετοχές και των δύο αυτών εταιρειών μειώθηκαν στις σημερινές συναλλαγές στις ΗΠΑ πριν την έναρξη της συνεδρίασης.
«Η κινεζική κυβέρνηση θα μπορούσε να έχει σταματήσει τις IPO, όπως είχε κάνει με την Ant», δήλωσε διαχειριστής κεφαλαίων στο Ντομπάι. «Αντί γι’ αυτό, επέτρεψαν στους διεθνείς επενδυτές να καταγράψουν απώλειες και συνεπώς έχει διαρραγεί η εμπιστοσύνη τους με πολλούς ξένους επενδυτές. Αν και δεν συμμετείχαμε σε καμία από αυτές τις εγγραφές, φανταζόμαστε ότι αρκετά funds θα εξέταζαν την έξοδό τους».
Με πληροφορίες από Bloomberg
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!