Νέα

ΚΟΣΜΟΣ

Αυγά: Οι τιμές - ρεκόρ φέρνουν στροφή των καταναλωτών στα «φυτικά»

Πηγή: Pixabay

Φυτικά αυγά στο τραπέζι μας; Οι τιμές ρεκόρ μιας δωδεκάδας αυγών από κότες, αλλά και η γρίπη των πτηνών ενισχύουν τις πωλήσεις εναλλακτικών λύσεων.

Οι εταιρείες φυτικών αυγών αυξάνουν δυναμικά ην παραγωγή τους και λανσάρουν εντυπωσιακές διαφημιστικές καμπάνιες, προσπαθώντας να εκμεταλλευτούν τις ιστορικά υψηλές τιμές των αυγών από κότες στις ΗΠΑ, εν μέσω της επιδημίας γρίπης των πτηνών που πλήττει τη χώρα.

Η Eat Just, κατασκευάστρια του υποκατάστατου αυγού Just Egg, ξεκίνησε πέρυσι να προωθεί το υγρό αυγό της από φασόλια μούνγκ ως «διάσωση από τη γρίπη των πτηνών», αφού η μέση τιμή ενός δωδεκαέξαρχου αυγών στις αμερικανικές πόλεις έφτασε τα 6,23 δολάρια, το υψηλότερο επίπεδο της τελευταίας δεκαετίας, σύμφωνα με τα στοιχεία της Υπηρεσίας Στατιστικών Εργασίας των ΗΠΑ.

Οι πωλήσεις του Just Egg είναι πέντε φορές υψηλότερες φέτος σε σχέση με πέρυσι, ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της Eat Just, Josh Tetrick.

Η βιομηχανία εναλλακτικών πρωτεϊνών είχε αναπτυχθεί ραγδαία από το 2019 έως το 2021, καθώς νέα προϊόντα που μιμούνταν δημοφιλή τρόφιμα, όπως το κιμά, προσέλκυαν πελάτες πέρα από τους βίγκαν και τους αλλεργικούς, όπως γράφουν οι Financial Times. Ωστόσο, οι πωλήσεις, που ήταν 8 δισ. δολάρια το 2023, επιβραδύνθηκαν λόγω της αύξησης των τιμών των τροφίμων και της πτώσης της δημοτικότητας των επεξεργασμένων τροφίμων, σύμφωνα με την Emma Ignaszewski, διευθύντρια του οργανισμού The Good Food Institute.

Παρά την επιβράδυνση, ο τομέας των φυτικών αυγών - που ήταν μια από τις μικρότερες κατηγορίες στην αγορά υποκατάστατων γάλακτος και κρέατος - απολαμβάνει νέου ενδιαφέροντος το τελευταίο διάστημα, με τις πωλήσεις των φυτικών αυγών να φτάνουν τα 40-50 εκατ. δολάρια το 2023, σύμφωνα με την GFI. Αυτές οι πωλήσεις αναμένεται να διπλασιαστούν φέτος, λόγω της αυξημένης ζήτησης εξαιτίας των συνεχιζόμενων ελλείψεων αυγών κοτόπουλου.

«Η όλη κατάσταση με τη γρίπη των πτηνών έχει αποτελέσει την πιο σημαντική ευκαιρία για εμάς», δήλωσε ο Tetrick, προσθέτοντας ότι η Eat Just προμηθεύεται πρώτες ύλες και συσκευασίες για να καλύψει τη αυξανόμενη ζήτηση. «Σε πολλά καταστήματα, είμαστε το μοναδικό αυγό στα ράφια».

Πριν από την επιδημία γρίπης των πτηνών, μόνο το 16% των Αμερικανών καταναλωτών είχαν δοκιμάσει vegan αυγά, σύμφωνα με τα δεδομένα της εταιρείας ερευνών Datassential. Οι εταιρείες vegan τροφίμων είχαν αντιμετωπίσει μεγαλύτερες δυσκολίες στο να μιμηθούν τα αυγά, καθώς αυτά εξυπηρετούν πολλούς διαφορετικούς ρόλους στην κουζίνα, από το πρωινό μέχρι τα γλυκίσματα, σύμφωνα με την Ignaszewski.

Η τιμή των υποκατάστατων αυγών είχε αποτρέψει τους καταναλωτές να τα δοκιμάσουν, με τις φυτικές εναλλακτικές να κοστίζουν περίπου τέσσερις φορές περισσότερα από τα αυγά κοτόπουλου το 2023. Ωστόσο, το χάσμα τιμών έχει μειωθεί σημαντικά.

Η βρετανική εταιρεία Plant Heads είχε πάντα σχέδια να λανσάρει το υγρό υποκατάστατο αυγού Crackd στις ΗΠΑ. Ωστόσο, οι αναφορές για ελλείψεις αυγών και αυξανόμενες τιμές «μας έβαλαν φωτιά στα σχέδια», δήλωσε η επικεφαλής μάρκετινγκ της εταιρείας στις ΗΠΑ, Lori Amos. Σκοπεύουν να έχουν το προϊόν τους στα ράφια των καταστημάτων σε όλη τη χώρα έως τον Ιούνιο.

Παρά τη θετική δυναμική της αγοράς, οι κατασκευαστές φυτικών αυγών αντιμετωπίζουν ακόμα σημαντικές προκλήσεις. Περισσότερο από το 60% των Αμερικανών έχουν επιλέξει να τρώνε λιγότερα αυγά λόγω της αύξησης των τιμών, σύμφωνα με έρευνα της Clarity Capital, ενώ μόνο το 10% έχουν στραφεί σε υποκατάστατα. Παράλληλα, οι μάρκες υποκατάστατων αυγών παραμένουν σχετικά άγνωστες στους καταναλωτές και τους ιδιοκτήτες εστιατορίων, κάτι που περιορίζει την ανάπτυξή τους.

Τα αυγά κοτόπουλου επιστρέφουν στα ράφια των καταστημάτων καθώς οι νέες περιπτώσεις γρίπης των πτηνών μειώνονται και οι αγρότες αντικαθιστούν τα κοτόπουλά τους, σύμφωνα με το Υπουργείο Γεωργίας των ΗΠΑ, με αποτέλεσμα να σημειωθεί απότομη πτώση των χονδρικών τιμών αυγών τον περασμένο μήνα. Ωστόσο, οι τιμές λιανικής παραμένουν υψηλές, με τα καταστήματα να αποφεύγουν τις συνήθεις προσφορές πριν τις γιορτές του Πάσχα.

Παρόλα αυτά, ο Tetrick παραμένει αποφασισμένος να κατακτήσει τους καταναλωτές, με την εταιρεία του να προσφέρει δείγματα από τις πατάτες αυγών της στους περαστικούς έξω από τα εστιατόρια της Νέας Υόρκης τον περασμένο μήνα.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΟΣΜΟΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΟΣΜΟΣ