Έχοντας εγκαταλειφθεί στη Μάλτα έπειτα από προσάραξη σε ύφαλο, το γιοτ «Τσε Γκεβάρα» του Μουαμάρ Καντάφι είχε αφεθεί να σαπίζει σε ένα ναυπηγείο. Αλλά τώρα, το 28 μέτρων Sunseeker Predator 95 θα αποκτήσει ξανά ζωή ως σκάφος μηδενικών εκπομπών ρύπων, καθώς θα κινείται με υδρογόνο -εξ ου και το νέο του όνομα «Hydrogen Viking».
Το φιλόδοξο πρότζεκτ έχει αναλάβει να φέρει εις πέρας η νορβηγική ναυπηγική εταιρεία Green Yacht, σε συνεργασία με μια ομάδα από επενδυτές και εξειδικευμένες εταιρείες. Η αρχιτεκτονική εταιρεία Coase Design έχει αναλάβει να σχεδιάσει τη νέα μορφή του σκάφους που είχε στην κατοχή του ο Λίβυος δικτάτορας (δολοφονήθηκε στις 20 Οκτωβρίου 2011).
Επεσε σε ύφαλο το 2012
Το γιοτ «Τσε Γκεβάρα» (ο Καντάφι το ονόμασε από τον Αργεντινό επαναστάτη και ηγέτη της Κούβας) έπεσε σε ύφαλο το 2012 στη Μάλτα και όπως είπαν οι άνθρωποι της Coase Design που το επιθεώρησαν στο ναυπηγείο, όπου και πωλούνταν από την οικογένεια Καντάφι, βρίσκεται σε κακή κατάσταση.
Τώρα όμως το πολυτελές σκάφος (που είχε τέσσερις καμπίνες και ανέπτυσσε ταχύτητα έως 30 κόμβους) έχει μεταφερθεί στα ναυπηγεία της Noryards BMV στην πόλη Μπέργκεν της Νορβηγίας, όπου οι μηχανές και οι δεξαμενές πετρελαίου αφαιρέθηκαν, δημιουργώντας χώρο για μια νέα σουίτα. Σύμφωνα με το σχέδιο, κυψέλες καυσίμου υδρογόνου και ηλεκτρικές προπέλες πρόκειται να τοποθετηθούν κάτω από το σκαρί, ενώ για την τροφοδότησή του θα υπάρχουν επίσης μπαταρίες υδρογόνου της Toyota. Οι μόνοι ρύποι θα προέρχονται από το σύστημα πόσιμου νερού.
Η πολυθρόνα στην οποία καθόταν μόνο ο Καντάφι
Όπως ανέφερε ο Rory Coase, ιδρυτής της εταιρείας Coase Design, στο Boat International, το σκάφος θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για εκπαιδευτικούς σκοπούς γενικότερα στη Σκανδιναβία, να μισθώνεται για εταιρικές εκδηλώσεις με μεγάλο χώρο για δείπνο ή ακόμα και να πουληθεί σε κάποιον πλούσιο, που θεωρείται και το πιθανότερο σενάριο.
Το γιοτ θα διατηρήσει κάποια αυθεντικά στοιχεία από το πολύχρωμο παρελθόν του, όπως την πολυθρόνα στην οποία επιτρεπόταν να κάθεται μόνο ο Μουαμάρ Καντάφι. «Ακόμα και όταν το σκάφος έπαψε να είναι δικό του, κανένας δεν επιτρεπόταν να κάτσει στην πολυθρόνα αυτή», ανέφερε ο Coase. «Υπάρχουν κομμάτια Ιστορίας που έχουν ενδιαφέρον και θα μπορούσαν να κρατηθούν, επειδή και ο προηγούμενος ιδιοκτήτης είχε μια συναρπαστική ιστορία».
Ο Coase φιλοδοξεί να ρίξει φέτος στο νερό το «Hydrogen Viking» και έτσι το πρότζεκτ αυτό «να γίνει ο φάρος της σκανδιναβικής πράσινης τεχνολογίας».
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!