Η πυκνότητα του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου, με μόλις 14 m/km², είναι η μικρότερη στην Ε.Ε., σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat που δόθηκαν σήμερα στη δημοσιότητα.
Σύμφωνα με τη Eurostat, το 2023, το σιδηροδρομικό δίκτυο της Ε.Ε. είχε 200.947 km σιδηροδρομικών γραμμών, με τις υψηλότερες πυκνότητες να βρίσκονται εντός και γύρω από κύριες πόλεις και άλλους πληθυσμιακούς κόμβους.
Στην κορυφή η Τσεχία
Η μεγαλύτερη πυκνότητα σιδηροδρομικού δικτύου καταγράφηκε στην Τσεχία, με 123,2 μέτρα σιδηροδρομικών γραμμών ανά τετρ. χιλιόμετρο. Άλλες χώρες της Ε.Ε. με υψηλή πυκνότητα ήταν το Βέλγιο (119,2 m/km²), η Γερμανία (109,5 m/km²) και το Λουξεμβούργο (104,8 m/km²).
Οι χαμηλότερες πυκνότητες σιδηροδρομικού δικτύου εντοπίστηκαν στην Ελλάδα (14,0 m/km²) και στη Φινλανδία (19,4 m/km²). Χαμηλές πυκνότητες καταγράφηκαν επίσης στη Σουηδία (26,8 m/km²), την Εσθονία (27,2 m/km²), την Πορτογαλία (27,8 m/km²), τη Λετονία (28,9 m/km²) και την Ιρλανδία (29,8 m/km²).
Οι γραμμές υψηλής ταχύτητας
Στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Ε.Ε., οι σιδηροδρομικές γραμμές υψηλής ταχύτητας, που έχουν σχεδιαστεί για ταχύτητα 250 km/h, γνώρισαν σημαντική ανάπτυξη την τελευταία δεκαετία. Από το 2013 έως το 2023, επεκτάθηκαν κατά 2.744 km (+47,2%) φτάνοντας συνολικά τα 8.556 km.
Το 2023, η Ισπανία πρωτοστάτησε με 3.190 km γραμμών υψηλής ταχύτητας, σημειώνοντας αύξηση 66% από 1.919 km το 2013. Ακολούθησε η Γαλλία με 2.748 km (+35% από 2.036 km), η Γερμανία με 1.163 km (+32% από 881 km) και η Ιταλία με 730 km (+8% από 675 km).
Το Βέλγιο κατέγραψε 211 km γραμμών υψηλής ταχύτητας και η Ολλανδία 90 km (και τα δύο αμετάβλητα από το 2013). Η Δανία αντιπροσωπεύει 57 km, που εγκαινιάστηκαν το 2019.