Νέος κύκλος απεργιών από τους εργαζομένους σε εννέα εργοστάσια της Volkswagen με βασικό αίτημα να μην υπάρξει καμία μείωση μισθών ενώ το συνδικάτο πρότεινε και παραίτηση από τα bonus του 2025 και 2026 προκειμένου να υπάρξει εξοικονόμηση πόρων.
Σύμφωνα με το Reuters, οι απεργίες είναι πολύωρες με αποτέλεσμα να σταματήσουν οι γραμμές συναρμολόγησης ενώ αν δεν υπάρξει ικανοποίηση των αιτημάτων το συνδικάτο προειδοποιεί για συνεχόμενες 24ωρες.
Τη Δευτέρα, χιλιάδες άνθρωποι συγκεντρώθηκαν στα κεντρικά γραφεία της Volkswagen στο Βόλφσμπουργκ. Διαδηλώσεις πραγματοποιήθηκαν επίσης στο εργοστάσιο του Ανόβερου, το οποίο απασχολεί περίπου 14.000 άτομα, και σε άλλα εργοστάσια εξαρτημάτων και αυτοκινήτων, όπως στο Έμντεν, στο Σάλτσγκιτερ και στο Μπράουνσβαϊκ.
Μόνο στο κύριο εργοστάσιο της Volkswagen στο Βόλφσμπουργκ, η δίωρη απεργία σημαίνει ότι δεν μπορούν να κατασκευαστούν αρκετές εκατοντάδες αυτοκίνητα, συμπεριλαμβανομένου του εμβληματικού Golf, δήλωσαν πηγές των συνδικαλιστών στο Reuters.
Οι απεργίες, οι οποίες θα μπορούσαν να κλιμακωθούν σε 24ωρες αν δεν επιτευχθεί συμφωνία στον επόμενο γύρο των διαπραγματεύσεων, θα μειώσουν την παραγωγή της Volkswagen, όταν η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει ήδη μειωμένες παραδόσεις και κατακόρυφη πτώση των κερδών της.
«Το πόσο μακρά και πόσο έντονη πρέπει να είναι αυτή η αντιπαράθεση στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων είναι ευθύνη της Volkswagen» εξηγεί ο Thorsten Groeger, ο οποίος ηγείται των διαπραγματεύσεων εκ μέρους του συνδικάτου IG Metall.
Τα αιτήματα των δύο πλευρών
Η Daniela Cavallo, επικεφαλής του εργοστασιακού συμβουλίου της Volkswagen, επανέλαβε ότι οι μεγαλύτεροι μέτοχοι της Volkswagen, στους οποίους, εκτός από την Κάτω Σαξονία, περιλαμβάνεται μια εταιρεία χαρτοφυλακίου που ελέγχεται από τις οικογένειες Porsche και Piech, ενδέχεται επίσης να χρειαστεί να κάνουν θυσίες όσον αφορά το ετήσιο μέρισμα. Ωστόσο δεν διευκρίνισε τι θα συνεπαγόταν αυτό.
Η Cavallo δήλωσε ότι ο τέταρτος γύρος διαπραγματεύσεων που έχει προγραμματιστεί για τις 9 Δεκεμβρίου θα οδηγήσει είτε στην εξεύρεση κοινού εδάφους από τις δύο πλευρές είτε σε κλιμάκωση.
Το συνδικάτο από πλευράς του, πρότεινε την περασμένη εβδομάδα μέτρα που, όπως είπε, θα εξοικονομούσαν 1,5 δισ. ευρώ (1,6 δισ. δολάρια), συμπεριλαμβανομένης της παραίτησης από τα μπόνους για το 2025 και το 2026, τα οποία η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης απέρριψε.
Η Volkswagen ζητά μείωση μισθών κατά 10%, λέγοντας ότι πρέπει να μειώσει το κόστος και να ενισχύσει τα κέρδη για να υπερασπιστεί το μερίδιο αγοράς, καθώς οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες παλεύουν με την αδύναμη ζήτηση, το υψηλό κόστος παραγωγής, τον ανταγωνισμό από τους κινέζους ανταγωνιστές και τη βραδύτερη από την αναμενόμενη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα.
Η εταιρεία απείλησε επίσης να κλείσει εργοστάσια στη Γερμανία για πρώτη φορά στην 87χρονη ιστορία της.
Με πληροφορίες από Reuters
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!