Νέα
  • ΓΔ: 1458.52 +0.43%
  • Τζίρος: 98,77 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Θεσσαλονίκη: Υπογραφές για έργα προσβασιμότητας και Σταθμό Μετεπιβίβασης στο Μετρό «Νέα Ελβετία»

Νίκος Ταχιάος, Χρήστος Σταϊκούρας

Υπεγράφη, σήμερα, στη Θεσσαλονίκη η συμπληρωματική σύμβαση για την υλοποίηση έργων προσβασιμότητας από πεζούς και οχήματα στον σταθμό Μετρό «Νέα Ελβετία» μεταξύ της «Ελληνικό Μετρό» και του αναδόχου του έργου, παρουσία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα, του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιου για τις Υποδομές, Νίκου Ταχιάου, του Αντιπεριφερειάρχη Υποδομών και Δικτύων, της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Πάρι Μπίλλια, του Δημάρχου Θεσσαλονίκης, Στέλιου Αγγελούδη και του Διευθύνοντος Συμβούλου και Αντιπροέδρου του Δ.Σ., της «Ελληνικό Μετρό Α.Ε.», Νικόλαου Κουρέτα.

Η σύμβαση προβλέπει την κατασκευή του αδιάνοικτου τμήματος της οδού Μιχαήλ Ψελλού, μήκους περίπου 500 μ., την αναδιαμόρφωση των εκατέρωθεν κόμβων σύνδεσής της με το υπόλοιπο οδικό δίκτυο και τη δημιουργία ενός σύγχρονου Σταθμού Μετεπιβίβασης αστικών λεωφορείων, ταξί και οχημάτων Ι.Χ.

Το έργο έχει προϋπολογισμό 10,47 εκατ. ευρώ πλέον ΦΠΑ και αναμένεται να ολοκληρωθεί ταυτόχρονα με τη λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης, τον Νοέμβριο.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, τόνισε, ότι: «Ύστερα από πολλά χρόνια καθυστερήσεων, αναμονής και ταλαιπωρίας των πολιτών της Θεσσαλονίκης, βρισκόμαστε σχεδόν 5 μήνες πριν από την ημέρα που η πόλη θα αποκτήσει Μετρό. Ίσως το πιο σύγχρονο Μετρό στην Ευρώπη, αφού διαθέτει τα πλέον καινοτόμα συστήματα και τις πιο απαιτητικές προδιαγραφές ποιότητας, λειτουργικότητας και ασφάλειας.

Με 13 σταθμούς

Συγκεκριμένα, η κύρια γραμμή του Μετρό, με 13 σταθμούς, θα παραδοθεί τον Νοέμβριο. Αποτελεί προτεραιότητα να υπάρχει πλήρης προσβασιμότητα πεζών και οχημάτων και στους 13 σταθμούς του. Αυτό ερχόμαστε να ολοκληρώσουμε σήμερα, και για τον σταθμό της Νέας Ελβετίας, με τη σύμβαση που υπογράφει η Ελληνικό Μετρό με τον ανάδοχο του έργου».

Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος, επεσήμανε, ότι: «Η δημιουργία του σταθμού μετεπιβίβασης στον τερματικό σταθμό της Νέας Ελβετίας αποτελεί μία σημαντική παρέμβαση για την Θεσσαλονίκη, καθώς στην ουσία θα ενώσει τα δύο άκρα της πόλης. Για αυτό το λόγο άλλωστε διαθέτουμε επιπλέον 10,47 εκατ. ευρώ, με την συμπληρωματική σύμβαση που υπογράψαμε σήμερα.

Προϋπόθεση για να κατασκευαστεί ο υπαίθριος σταθμός μετεπιβίβασης ήταν να γίνουν οι απαλλοτριώσεις.

Οι Κυβερνήσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη έχουν διαθέσει για το σκοπό αυτό στο Δήμο Θεσσαλονίκης το ποσό των 24,5 εκατ. ευρώ (τα 12,5 εκατ. ευρώ συνεισέφερε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και τα υπόλοιπα προήλθαν από το Υπουργείο Εσωτερικών) προκειμένου να γίνουν οι απαιτούμενες απαλλοτριώσεις και να προχωρήσει η διάνοιξη της οδού Μιχαήλ Ψελλού.

Με την ευκαιρία θα ήθελα να αναφερθώ σε μία ακόμη σημαντική παρέμβαση, η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη, και αφορά την βελτίωση της πρόσβασης στους τρείς σταθμούς του Μετρό επί της οδού Πόντου. Δρομολογούμε συζητήσεις με τον Δήμο Καλαμαριάς προκειμένου να βελτιώσουμε, στο μέτρο του εφικτού, τις συνθήκες πρόσβασης σε αυτούς. Επιδίωξή μας είναι όλη η πόλη της Θεσσαλονίκης να επωφεληθεί από την βελτίωση που θα επιφέρει το μετρό στις συνθήκες μετακίνησης και την καθημερινότητα των πολιτών, από τα τέλη Νοεμβρίου, οπότε και πρόκειται να παραδοθεί».

Οι τεχνικές μελέτες

Η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου, σε γραπτή δήλωσή της ανέφερε, ότι: «Η κατασκευή του νέου Σταθμού Μετεπιβίβασης, με τα συνοδά έργα διασύνδεσης και προσβασιμότητας για τον σταθμό του Μετρό "Νέα Ελβετία", βάσει των τεχνικών μελετών που επιμελήθηκε ο ΟΣΕΘ, ολοκληρώνει μια ακόμα από τις παρεμβάσεις, τις οποίες πραγματοποιούμε στον τομέα των συγκοινωνιών και των μεταφορών της Θεσσαλονίκης, τα τελευταία 5 χρόνια.

Είναι χαρακτηριστικό ότι τον Μάιο του 2019 κυκλοφορούσαν στην πόλη λιγότερα από 250 λεωφορεία, ενώ σήμερα έχουμε διπλασιάσει τον αριθμό αυτό, ξεπερνώντας τα 480, μεταξύ των οποίων 110 νέα ηλεκτρικά οχήματα, ενώ η ανανέωση και η ενίσχυση του στόλου συνεχίζονται.

Η σύνδεση λεωφορείων, ταξί και μέσων ιδιωτικής μετακίνησης, με το Μετρό που σύντομα ξεκινάει τη λειτουργία του, αλλά και με υπηρεσίες όπως το ενιαίο ηλεκτρονικό εισιτήριο που εισάγουμε προσεχώς, βελτιώνει σημαντικά την καθημερινότητα των κατοίκων και των επισκεπτών της Θεσσαλονίκης.

Στο πλαίσιο της Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, δημιουργούμε τις συγκοινωνίες του αύριο, με λιγότερο θόρυβο, πλήρη προσβασιμότητα και σεβασμό προς το περιβάλλον. Συγκοινωνίες ποιοτικές και ασφαλείς, οι οποίες θα δίνουν το κίνητρο σε όλους να τις προτιμούν για τις μετακινήσεις τους».

Για το πόθεν έσχες   

Για την πολιτική αντιπαράθεση που έχει ξεσπάσει γύρω από το ζήτημα του πόθεν έσχες του προέδρου του ΣυΡιζΑ, Στέφανου Κασσελάκη ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε: « Ο κύριος Κασσελάκης επέλεξε να κάνει το δικό του πόθεν έσχες θέμα της τελευταίας εβδομάδας της προεκλογικής περιόδου. Έπρεπε να το έχει καταθέσει από όταν εξελέγη πρόεδρος του ΣυΡιζΑ. Εδώ οφείλουμε να κάνουμε μία διάκριση αναφορικά με την υποχρέωση υποβολής της πρώτης δήλωσης. Το δικό μου πόθεν έσχες έχει γίνει φύλλο και φτερό και έχει ελεγχθεί εξονυχιστικά και μάλιστα αρχειοθετήθηκε από τα αρμόδια μέλη της επιτροπής, ορισμένοι εκ των οποίων ήταν και βουλευτές του ΣυΡιζΑ. Δε μας κάνει χάρη ο κ. Κασελάκης που καταθέτει το πόθεν έσχες του. Το δικό μου πόθεν έσχες είναι γνωστό. Πράγματι πουλήσαμε το οικογενειακό μας σπίτι στη Γλυφάδα, κάτι που είναι γνωστό και δηλωμένο. Υπάρχουν ανακρίβειες στα λεγόμενα του κυρίου Κασσελακη, καθώς η πλατφόρμα ήταν πάντοτε ανοιχτή για την πρώτη κατάθεση. Αναφορικά με τους ισχυρισμούς της αντιπολίτευσης για συγκάλυψη στην τραγωδία των Τεμπών, ο Κυριάκος Μητσοτάκης χαρακτήρισε τα όσα λέγονται «αστεία και προσβλητικά. Έχω απαντήσει πολλές φορές, η υπόθεση είναι στη Δικαιοσύνη, η οποία έχει κινηθεί με πολύ γρηγορότερους ρυθμούς σε σχέση με το παρελθόν, έχουμε 34 κατηγορούμενους, η κυβέρνηση έχει παράσχει όλες τις διευκολύνσεις στην δικαιοσύνη και πολύ σωστά ζητήθηκε και δεύτερη πραγματογνωμοσύνη για να σταματήσουν οι θεωρίες συνωμοσίας σχετικά με το τι μετέφερε η εμπορευματική αμαξοστοιχία. Λυπάμαι που κάποιοι μέσα στην απελπισία τους ξανά κάνουν θέμα τα Τέμπη 3 ημέρες πριν από τις εκλογές. Και εγώ μιλώ με συγγενείς των θυμάτων, φτάνει πια με την εργαλειοποίησή του ανθρώπινου πόνου, η αντιπολίτευση δεν έχει τίποτε άλλο να πει».

Σε ερώτηση για το τι θα κάνει εάν κάποιο κόμμα της αντιπολίτευσης καταθέσει πρόταση για σύσταση προανακριτικής επιτροπής ο πρωθυπουργός επαναβεβαίωσε ότι η Βουλή θα το συζητήσει αμέσως διευκρινίζοντας πάντως ότι αναμένει να δει τον τρόπο με τον οποίο η αντιπολίτευση θα στοιχειοθέτησει εάν πράγματι υπάρχει κατηγορητήριο.

Σε ερώτηση για την άνοδο της ακροδεξιάς, ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε ότι δεν είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο, αλλά και ευρωπαϊκό και υπογράμμισε ότι είναι σημαντικό στην επόμενη ημέρα της Ευρώπης να υπάρχει μία ισχυρή συμμαχία που να πρεσβεύει την ευρωπαΐκή λογική και να ζητά από την Ευρώπη να γίνει αποτελεσματικότερη σε ζητήματα όπως το δημογραφικό και το μεταναστευτικό.

Ο πρωθυπουργός επέμεινε ότι η Ευρώπη χρειάζεται συνθέσεις. Σε ερώτηση μάλιστα για το κατά πόσον ο ίδιος μπορεί να είναι υποψήφιος για την θέση του προέδρου του Κομισιόν, ο Κυριάκος Μητσοτάκης απήντησε: « Ο ελληνικός λαός με έταξε να εκπροσωπώ την Ελλάδα στην Ευρώπη και όχι την Ευρώπη στην Ελλάδα».

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Περισσότερα