«Βγαίνοντας από μια πολύχρονη περίοδο στασιμότητας και αποεπένδυσης», οι Σταθερές Συγκοινωνίες βρίσκονται πλέον και πάλι σε «τροχιά σταθερής πορείας». Μολονότι οι προκλήσεις παραμένουν πολλές, τα τελευταία χρόνια η ΣΤΑ.ΣΥ. έθεσε σε εφαρμογή ένα συνολικό σχέδιο δράσεων για την ανασύνταξη και των 3 Γραμμών του Μετρό, τόσο των εγκαταστάσεων όσο και του στόλου των συρμών. Σύμφωνα με στελέχη της διοίκησης, σχεδόν το 50% του στόλου των συρμών ήταν πριν από 5 χρόνια ακινητοποιημένο και παροπλισμένο στα αμαξοστάσια.
«Σταδιακά μέσα σ' αυτά τα χρόνια, με στοχευμένες ενέργειες και συστηματική προσπάθεια, 20 ακινητοποιημένοι συρμοί στις Γραμμές 2 & 3 και 3 συρμοί στη Γραμμή 1 ανατάχθηκαν και επανακυκλοφορούν» αναφέρουν χαρακτηριστικά. Παράλληλα, για την περαιτέρω αναβάθμιση του τροχαίου υλικού της πλέον επιβαρυμένης λόγω παλαιότητας, αλλά και βανδαλισμών Γραμμής 1 του Μετρό, είναι σε εξέλιξη αυτήν την περίοδο το έργο της αναβάθμισης 14 συρμών.
►Διαβάστε επίσης: «Λίφτινγκ» στη Γραμμή 1 Μετρό «Πειραιάς-Κηφισιά» - Τι αλλάζει στους σταθμούς
Πύκνωση δρομολογίων
Με δεδομένη τη συνεχιζόμενη αύξηση της επιβατικής κίνησης στο Μετρό το 2023, που αγγίζει το 20% συγκριτικά με τον προηγούμενο χρόνο, καταγράφεται μεγάλος αριθμός επιβατών σε κεντρικούς σταθμούς του Μετρό. Σε μια προσπάθεια να μειωθούν οι χρονοαποστάσεις των δρομολογίων στους βασικούς κορμούς των Γραμμών, σύμφωνα με τα ίδια στελέχη, εφαρμόζεται πιλοτικά αυτήν την περίοδο πρόγραμμα ενισχυτικών δρομολογίων στους κεντρικούς σταθμούς τις ώρες αιχμής. Η πύκνωση των δρομολογίων με επιπλέον συρμούς γίνεται ακολουθώντας όλα τα προβλεπόμενα πρωτόκολλα ασφάλειας.
Τα αποτελέσματα της δοκιμαστικής εφαρμογής, θα αξιολογηθούν και θα αξιοποιηθούν, με γνώμονα πάντα την προσπάθεια για διαρκή βελτίωση των συνθηκών μετακίνησης και των παρεχόμενων υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό.
Προσλήψεις
Αναφορικά με το ανθρώπινο δυναμικό, όπως σημειώνουν, ύστερα από μια μακρά περίοδο αποεπένδυσης και στον τομέα αυτό, ξεκίνησε το 2021 η σταδιακή ενίσχυση του προσωπικού με την πρόσληψη, για πρώτη φορά μετά το 2009, 161 υπαλλήλων αορίστου χρόνου μέσω ΑΣΕΠ (68 ηλεκτροδηγοί, 93 τεχνίτες).
Το 2023, τονίζουν τα στελέχη της διοίκησης της ΣΤΑΣΥ, 83 εργαζόμενοι (22 σταθμάρχες, 37 οδηγοί, 21 τεχνίτες, 3 εκδότες/ελεγκτές) προσελήφθησαν μέσω ΑΣΕΠ και αυτή την περίοδο ολοκληρώνεται η εκπαίδευσή τους, ενώ εκκρεμεί μέχρι το τέλος του χρόνου η αναπλήρωση θέσεων 11 σταθμαρχών και 18 οδηγών από τις προκηρύξεις του 2023.
Στις αρχές του 2024 επίκειται η προκήρυξη μέσω ΑΣΕΠ για την πρόσληψη 38 οδηγών, 23 σταθμαρχών, 61 τεχνιτών και 6 μηχανικών. Παράλληλα, μέσω της συνεργασίας ΣΤΑ.ΣΥ και Δ.ΥΠ.Α. προσελήφθησαν τον τελευταίο χρόνο 224 υπάλληλοι (ελεγκτές και εκδότες κομίστρου, τεχνίτες, διοικητικοί υπάλληλοι).
«Πράσινες επενδύσεις»
Το επόμενο βήμα και στις «πράσινες» επενδύσεις, επιδιώκοντας την ενεργειακή εξοικονόμηση και ταυτόχρονη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος, κάνουν οι Σταθερές Συγκοινωνίες. Όπως σημειώνουν τα ίδια στελέχη, η εταιρεία διακρίνεται μεταξύ των δικτύων ηλεκτρικών σιδηροδρόμων στην Ελλάδα, έχοντας δρομολογήσει την εφαρμογή ενός συστήματος, που θα κάνει δυνατή την εκμετάλλευση της ενέργειας η οποία παράγεται από την επιβράδυνση των συρμών, μετατρέποντας την κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική, προχωρά στην ενεργειακή αναβάθμιση των κτιριακών υποδομών της και εγκαθιστά φωτοβολταϊκά συστήματα στις εγκαταστάσεις της.
«Κι αυτό είναι η αρχή ενός ευρύτερου σχεδίου παρεμβάσεων της ΣΤΑ.ΣΥ. για την αναβάθμιση συνολικά των δικτύων του Μετρό και του Τραμ, που θα συνεχιστεί με μεγαλύτερη δυναμική και ένταση το 2024. Στόχος, να επανατοποθετηθεί σε πρώτο πλάνο ο επιβάτης και να βελτιωθεί η καθημερινότητά του» δηλώνουν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ στελέχη της διοίκησης των Σταθερών Συγκοινωνιών.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!