Σήμερα απολογείται ο 59χρονος σταθμάρχης της Λάρισας, ο οποίος βαρύνεται με κατηγορίες κακουργηματικού χαρακτήρα για την τραγωδία στα Τέμπη.
Οπως ανέφερε χτες, Σάββατο, ο συνήγορός του, Στέφανος Παντζαρτζίδης, «υπήρξαν νέα στοιχεία τα οποία υποχρεώνουν να παρθεί νέα προθεσμία για αύριο (σ.σ. σήμερα)». Μεταξύ άλλων ο συνήγορός του τόνισε πως ο πελάτης του θα ήθελε να ευχαριστήσει τα ΜΜΕ, λέγοντας ότι «είναι πολύτιμη η δουλειά των ΜΜΕ και χωρίς την βοήθεια της δημοσιογραφικής έρευνας αυτή η υπόθεση δεν θα έπαιρνε τον δρόμο που έπρεπε να πάρει».
Ο συνήγορός του σε δηλώσεις του την Πέμπτη, είπε πως ο πελάτης του «αναλαμβάνει το μερίδιο της ευθύνης που του αναλογεί», τονίζοντας παράλληλα πως είναι συντετριμμένος από την τραγωδία. Επίσης, ο συνήγορος του 59χρονου είπε πως αν και είναι νωρίς ακόμη για όλα, «θα πρέπει να μην κοιτάμε μόνο το δέντρο και να χάνουμε το δάσος» σημειώνοντας πως όλα τα υπόλοιπα θα μελετηθούν εφόσον ληφθεί το αντίγραφο της δικογραφίας.
Ο 59χρονος είναι αντιμέτωπος με βαρύτατες κατηγορίες καθώς σε βάρος του έχει ασκηθεί δίωξη σε βαθμό κακουργήματος για ανθρωποκτονία και πρόκληση σωματικών βλαβών κατά συρροή από αμέλεια, αλλά και για διατάραξη συγκοινωνιών.
Σύμφωνα με πληροφορίες, φέρεται να έχει παραδεχτεί ότι έβαλε την αμαξοστοιχία σε λάθος τροχιά, ότι δεν κατάλαβε το λάθος του και αντιλήφθηκε τι είχε κάνει όταν έμαθε για το τραγικό δυστύχημα.
Λίγο νωρίτερα είχε κάνει το ίδιο λάθος
«Λίγη ώρα πριν γίνει η σύγκρουση στα Τέμπη, ο σταθμάρχης είχε κάνει ακόμα ένα λάθος με τα κλειδιά στον πίνακα διαχείρισης σιδηροδρομικής κυκλοφορίας. Συγκεκριμένα μπέρδεψε τα κλειδιά βάζοντας σε λάθος ράγες και ένα τοπικό τρένο, τον προαστιακό της Λάρισας, λάθος το οποίο επίσης φέρεται να έχει παραδεχθεί και το οποίο ωστόσο δεν είχε συνέπειες καθώς το αντιλήφθηκε ο χειριστής», αποκάλυψε με χτεσινό της ρεπορτάζ η εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος».
Σύμφωνα με την εφημερίδας, ο 59χρονος που εργαζόταν τα τελευταία χρόνια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, στο πλαίσιο της κινητικότητας στο Δημόσιο, αποφάσισε να επιστρέψει στον ΟΣΕ -όπου δούλευε παλιά ως αχθοφόρος- για να γίνει σταθμάρχης και να εξασφαλίσει καλύτερη σύνταξη.
Με σχεδόν ανύπαρκτη προϋπηρεσία ανέλαβε ως βασικός σταθμάρχης τον κομβικό σιδηροδρομικό σταθμό της Λάρισας λίγα 24ωρα πριν το δυστύχημα, στις 25 Φεβρουαρίου, αφού προηγουμένως είχε εργαστεί μόλις 14 ημέρες στο σταθμό της Καλαμπάκας και άλλες 2 στο σταθμό των Νέων Πόρων, σταθμούς με πολύ μικρότερες απαιτήσεις.
Το μοιραίο βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου ο σταθμάρχης ήταν μόνος του στο πόστο και προσπαθούσε να ρυθμίσει την κυκλοφορία των τρένων, αφού είχε ξεκινήσει να δουλεύει το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας, κατά το οποίο χιλιάδες επιβάτες μετακινούνταν με τις επιβατικές αμαξοστοιχίες.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Ελεύθερου Τύπου, λίγη ώρα πριν γίνει η σύγκρουση στα Τέμπη, ο σταθμάρχης είχε κάνει ακόμα ένα λάθος με τα κλειδιά στον πίνακα διαχείρισης σιδηροδρομικής κυκλοφορίας. Συγκεκριμένα μπέρδεψε τα κλειδιά βάζοντας σε λάθος ράγες και ένα τοπικό τρένο, τον προαστιακό της Λάρισας, λάθος το οποίο επίσης φέρεται να έχει παραδεχθεί και το οποίο ωστόσο δεν είχε συνέπειες καθώς το αντιλήφθηκε ο χειριστής.
«Ο μηχανοδηγός του προαστιακού μού το επεσήμανε κι εγώ του είπα να κάνει πίσω ώστε να επαναφέρω τα κλειδιά στην κύρια γραμμή», είπε σύμφωνα με πληροφορίες ο μοιραίος υπάλληλος.
Πατέρας δύο παιδιών, ο σταθμάρχης έχει ομολογήσει ότι έκανε λάθος με το επίμαχο κλειδί που είχε το νούμερο 118, αυτό που έπρεπε να έχει γυρίσει στη σωστή θέση, ώστε η αμαξοστοιχία 62 με τους περίπου 350 επιβάτες να μην μπει στη γραμμή καθόδου από την οποία κατέβαινε την ίδια ώρα η εμπορική αμαξοστοιχία από τη Θεσσαλονίκη. Πιθανό θεωρείται να ξέχασε το κλειδί στη λάθος θέση από τη μετακίνηση του προαστιακού που είχε προηγηθεί», καταλήγει το ρεπορτάζ του Ελεύθερου Τύπου
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!