Η Ευρωπαϊκή Ενωση είχε θέσει κανόνες για την ασφάλεια των τρένων, τους οποίους η Ελλάδα δεν είχε ακολουθήσει, με αποτέλεσμα να έρθει αντιμέτωπη με τη δικαιοσύνη. Στο παζλ των αποκαλύψεων για την άθλια κατάσταση στους ελληνικούς σιδηροδρόμους καθημερινά συμπληρώνεται με νέα στοιχεία, μετά το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Open, όλες οι χώρες έπρεπε μέχρι το 2020 να έχουν εφαρμόσει ένα σύστημα για διαχείριση σιδηροδρομικής κυκλοφορίας το οποίο αποτελείται από δύο συστήματα:
- Το σύστημα σηματοδότησης και διαχείρισης της κυκλοφορίας (etcs)
- Το σύστημα φωνητικής ραδιοεπικοινωνίας (gsmr)
Σημειώνεται ότι βάσει του κανονισμού οι χώρες μπορούν να πάρουν παράταση σε περίπτωση που το δικαιολογήσουν. Αυτό έκανε η Ελλάδα τον Μάρτιο του 2022 με αποτέλεσμα να πάρει παράταση μέχρι του 2023 για ορισμένες γραμμές ανάμεσα στις οποίες και η βασική Δομοκός-Παλαιοφάρσαλα-Θεσσαλονίκη.
Μάλιστα και στο σχέδιο ανάκαμψης της Ελλάδας προβλέπεται η ολοκλήρωση αυτού του συστήματος μέχρι το τέλος του 2023. Ο οργανισμός ο οποίος διαχειρίζεται τις τεχνικές προδιαγραφές του συστήματος είναι ο ευρωπαϊκός μηχανισμός σιδηροδρόμων.
Η Ελλάδα πάντως έχει παραπεμφθεί από την επιτροπή στο ειδικό δικαστήριο πριν από 15 ημέρες για το θέμα των σιδηροδρομικών μεταφορών. Ωστόσο η παραπομπή δεν αφορά την ασφάλεια του δικτύου υποδομών, αλλά τη διαφάνεια των έργων υποδομών, καθώς η χώρα μας είναι η μοναδική η οποία δεν έχει υπογράψει μία σημαντική συμφωνία μεταξύ της ρυθμιστικής αρχής σιδηροδρόμων και του διαχειριστή υποδομών σιδηροδρόμων που είναι ο ΟΣΕ. Η συμφωνία αυτή είναι κρίσιμη, καθώς σε αυτή περιγράφεται η ευθύνη του ΟΣΕ.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!