Ο τραγικός αριθμός των νεκρών από το μοιραίο δυστύχημα με τη σύγκρουση των τρένων στη Λάρισα ανεβαίνει διαρκώς καθώς σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση από την Πυροσβεστική, οι άνθρωποι που έχουν χάσει τη ζωή τους ανέρχονται σε 46. Σημειώνεται ότι υπάρχουν ακόμα αρκετοί αγνοούμενοι.
To τρίτο βαγόνι της αμαξοστοιχίας τους δυστυχήματος στα Τέμπη, επιχειρούν να τεμαχίσουν τα συνεργεία, ώστε να μοιραστεί το βάρος του και να μετακινηθεί, καθώς εκεί επικεντρώνονται από εδώ και πέρα οι έρευνες για τον εντοπισμό επιβατών.
Με την βοήθεια γερανοφόρων οχημάτων, ειδικές ομάδες συνεχίζουν να επιχειρούν παράλληλα στα δύο πρώτα βαγόνια που έχουν γίνει μια άμορφη μάζα σιδερικών και έχουν καεί ολοσχερώς. Τα πάντα γίνονται με μεγάλη προσοχή λόγω της επικινδυνότητας της κατάστασης και του μεγάλου όγκου των βαγονιών.
Μάλιστα, θα ελεγχθούν όλα τα κομμάτια του τρένου ξανά και ξανά μέχρι να υπάρξει η βεβαιότητα ότι έχουν ερευνηθεί τα πάντα.
Οι διασώστες και ομάδες της ΕΜΑΚ, βήμα - βήμα, ερευνούν κάθε σπιθαμή των βαγονιών και αναζητούν διόδους για να μπορέσουν να εισέλθουν σε όλα τα σημεία.
Γύρω από το σημείο του δυστυχήματος έχουν στηθεί σκηνές ώστε να οργανώνεται καλύτερα η επιχείρηση. Εκεί οι διασώστες παίρνουν λίγες ανάσες, για να ανακτήσουν τις δυνάμεις τους και να συνεχίσουν τις έρευνες.
Εκπαιδευτής μηχανοδηγών ΟΣΕ: Η τηλεδιοίκηση δεν συνεχίστηκε γιατί... πτώχευαν οι εργολάβοι
«Μπάχαλο». Με αυτή τη λέξη περιέγραψε αυτό που συνέβη στα Τέμπη ο συνταξιούχος εκπαιδευτής μηχανοδηγών του ΣΟΕ, Νίκος Τσουρίδης, μιλώντας στην εκπομπή «Ωρα Ελλάδος», στο OpenTV.
Αναφερόμενος στον σταθμάρχη, τόνισε ότι « από τη στιγμή που ο ίδιος έχεις παραδεχτεί ότι έκανε λάθος, δεν μπορεί να αμφισβητηθεί από κανέναν».
«Εάν υπήρχε η τηλεδιοίκηση, τα συστήματα ασφαλείας που φωνάζουμε από το 2000 και στέλνουν έγγραφα στους υπουργούς, στις διοικήσεις κ.λπ., και δεν τα κάνουν δεκτά, δεν θα είχε γίνει τίποτα», υπογράμμισε ο κ. Τσουρίδης.
Η τηλεδιοίκηση, ωστόσο, είχε δοκιμαστεί στο παρελθόν, όπως είπε: «Το 2004 κάναμε δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη, Θεσσαλονίκη - Αθήνα με 200 χλμ. την ώρα, γιατί οι γραμμές ήταν καινούργιες και για ένα διάστημα λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση (σε ορισμένα κομμάτια), τα φωτο-σήματα ας πούμε».
►Διαβάστε επίσης: Τραγωδία στα Τέμπη: Η αλυσίδα των ευθυνών πίσω από το ανθρώπινο λάθος
Γιατί σταμάτησε η τηλεδιοίκηση; «Γιατί κάθε δύο χιλιόμετρα αναθέτανε σε σ' έναν εργολάβο να κάνει ένα συγκεκριμένο έργο, αυτός δεν το τελείωνε ποτέ. Οι προδιαγραφές που είχαν τεθεί, δεν ετηρούντο και στο τέλος πολλές εταιρείες πτώχευαν και άντε βρες τες που είναι τώρα...».
Μάλιστα, όπως πρόσθεσε ο εκπαιδευτής, «τα συστήματα που είχαν βάλει στις γραμμές δεν ήταν συμβατά με τα συστήματα πάνω στις αμαξοστοιχίες».
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!