Στην επέκταση της υπηρεσίας myEFKAlive στις Περιφέρειες Κεντρικής Μακεδονίας και Στερεάς Ελλάδας προχωρούν τα υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων. Έτσι, οι κάτοικοι των παραπάνω περιοχών έχουν πλέον τη δυνατότητα να εξυπηρετούνται με βιντεοκλήση για μία σειρά από διαδικασίες, από το σπίτι ή το γραφείο τους, χωρίς την ανάγκη να μετακινηθούν σε υποκατάστημα του e-ΕΦΚΑ.
Μετά και τη συγκεκριμένη επέκταση (Ζ΄ Φάση), έχουν ενταχθεί στο myEFKAlive στο σύνολό τους οι Περιφερειακές Υπηρεσίες Συντονισμού και Υποστήριξης (ΠΥΣΥ) του e-ΕΦΚΑ
- Βορείου Αιγαίου,
- Νοτίου Αιγαίου,
- Ηπείρου & Κέρκυρας,
- Δυτικής Ελλάδας,
- Ζακύνθου,
- Κεφαλληνίας & Λευκάδας,
- Πελοποννήσου,
- Κρήτης,
- Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης,
- Θεσσαλίας,
- Δυτικής Μακεδονίας,
- Στερεάς Ελλάδας και
- Κεντρικής Μακεδονίας.
Στόχος είναι, μέχρι το τέλος του έτους, η υπηρεσία να επεκταθεί σταδιακά και σε περιοχές της Αττικής.
Όπως αναφέρεται σε κοινή ανακοίνωση των δύο υπουργείων, οι ψηφιακές υπηρεσίες που παρέχονται, μέσω του myEFKAlive και διευκολύνουν σημαντικά τις συναλλαγές των πολιτών με τον e-ΕΦΚΑ, ανέρχονται σε 16 και είναι οι ακόλουθες:
- Επίδομα ασθενείας
- Επίδομα μητρότητας
- Ηλεκτρονική Αίτηση Εξόδων Κηδείας (συνταξιούχων και μισθωτών τ. ΙΚΑ)
- Βεβαίωση ασφάλισης (χρόνου ασφάλισης-προϋπηρεσία)
- Αλλαγή στοιχείων Μητρώου
- Ασφαλιστική Ικανότητα
- Παραλαβή Απόφασης ΚΕΠΑ
- Απογραφή Ασφαλισμένου
- Έκδοση Ευρωπαϊκής Κάρτας Ασφάλισης
- Βεβαίωση Απογραφής
- Αίτηση μηνιαίου ενημερωτικού σημειώματος σύνταξης
- Παρακολούθηση πορείας αίτησης συνταξιοδότησης
- Βεβαίωση εγγραφής για μη μισθωτούς
- Βεβαίωση χρόνου ασφάλισης για μη μισθωτούς
- Διεκπεραίωση αιτήματος για χρόνο ασφάλισης σε περίπτωση απώλειας ενσήμων (για ασφαλισμένους τ. ΙΚΑ)
- Διεκπεραίωση αιτήματος για την έκδοση Απογραφικού Δελτίου Αγροτών
Υπενθυμίζεται ότι το myEFKAlive αποτελεί αποτέλεσμα της συνεργασίας στελεχών του e-ΕΦΚΑ, του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, η οποία έχει αναπτύξει τη συγκεκριμένη πλατφόρμα και για άλλους φορείς και οργανισμούς του Δημοσίου. Τέθηκε σε λειτουργία τον Ιούλιο του 2021 και επεκτείνεται σταδιακά σε όλη την επικράτεια με προτεραιότητα στις απομακρυσμένες περιοχές.
Όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση, η πρόσβαση στην υπηρεσία είναι εύκολη και απλή και γίνεται είτε μέσω της ιστοσελίδας του ΕΦΚΑ (efka.gov.gr) είτε της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr).
Ο πολίτης εισέρχεται στην υπηρεσία με τη χρήση των προσωπικών κωδικών Taxisnet και μπορεί να κλείνει το ραντεβού του σε ημέρα και ώρα που τον εξυπηρετεί, από τον υπολογιστή του σπιτιού ή του γραφείου του ή ακόμα και από το κινητό του. Την ημέρα του ραντεβού, ο ενδιαφερόμενος συνδέεται, μέσω βιντεοκλήσης, με έναν υπάλληλο του ΕΦΚΑ, προκειμένου να υποβάλει αιτήσεις για πιστοποιητικά, επιδόματα ή για να ενημερωθεί για ένα συνταξιοδοτικό ή ασφαλιστικό του ζήτημα.
Δείτε αναλυτικά τις περιοχές στις οποίες είναι διαθέσιμη η υπηρεσία:
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!