Στην επιδότηση από 50% έως 70% ποντάρουν οι οδηγοί ταξί, προκειμένου να αλλάξουν τον στόλο τους. Η εξαγγελία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη ότι όλα τα νέα ταξί από το 2025 θα πρέπει να είναι ηλεκτρικά ή μηδενικών ρύπων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, δεν εξέπληξε τους αυτοκινητιστές. Ηταν κάτι που έχει ήδη συζητηθεί και δεν τους βρίσκει αρνητικούς, υπό προϋποθέσεις.
Το βασικότερο είναι τα κίνητρα που θα δοθούν. Το ύψος της επιδότησης από το ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης θα παίξει τον κυρίαρχο ρόλο και θα κρίνει το πόσο γρήγορα θα ανανεωθεί ο στόλος.
«Δεν έχουμε αντίρησση να αλλάξυμε τα αυτοκίνητά μας σε ηλεκτρικά ή σε μηδενικών ρύπων. Αρκεί να τηρηθεί η υπόσχεση που μας έχει δώσει ο υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης. Να πάρουμε δηλαδή επιδότηση από το ΕΣΠΑ, που θα κριθεί τώρα τον Νοέμβρη και η οποία θα φτάνει το 50% έως 70%. Για εμάς αυτό είναι το σημαντικό» σημείωσε στην «Η», o πρόεδρος του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής, Βασίλης Μαραγκάκης. «Μένουμε σε αυτό που μας έχει υποσχεθεί ο υπουργός και περιμένουμε μέσα στον Νοέμβρη να το περάσει από την Ευρωπαϊκή Επιτροπη, την επιδότηση δηλαδή για τα ταξί» πρόσθεσε.
«Δυσθεώρητο το κόστος»
Το κόστος για την αλλαγή ενός συμβατικού ταξί σε ηλεκτρικό ή μηδενικών ρύπων είναι αρκετά υψηλό. «Κυμαίνεται σε 45.000 - 50.000 ευρώ για να πάρεις ενα καλό αυτοκίνητο. Είναι δυσθεώρητο το κόστος» σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΑΤΑ, ο οποίος προειδοποιεί πως «αν δεν επιδοτηθούμε δεν μπορούμε να αλλάξουμε τα οχήματά μας. Είνα απλά τα πράγματα. Δεν έχουμε τη δυνατότητα αυτή, μετά από δέκα χρόνια μνημόνια και τρία χρόνια κορονοϊό, δεν υπάρχει η οικονομική δυνατότητα. Έχουμε υποστεί μεγάλο πλήγμα. Το κίνητρο για εμάς είναι το ύψος της επιδότησης. Μόνο έτσι θα αλλάξει ο ταξιτζής το όχημά του».
Στην Αθήνα αυτ'η την στιγμή κυκλοφορούν περί τα 14.500 ταξί. Πολλοί οδηγοί έχουν ανανεώσει σε μεγάλο ποσοστό τα αυτοκίνητά τους, είτε σε χαμηλών ρύπων, είτε σε φυσικό αέριο. Γίνεται κατανοητό ότι πολύ δύσκολα θα προχωρήσουν σε νέα αλλαγή, αν δεν δοθούν ισχυρά κίνητρα.
«Ο χρονικός ορίζοντας της πλήρους ανανέωσης του στόλου μπορεί να τραβήξει πολύ αν δεν υπάρξει γενναία επιδότηση. Αυτή είναι η μαγική λέξη. Άμα ισχύσει το μέτρο, τότε είμαστε πρόθυμοι να τα αλλάξουν και νωρίτερα από το 2025, που είπε ο πρωθυπουργός» κατέληξε ο κ. Μαραγκάκης.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!