Εφυγε από τη ζωή ο Γιάννης Αγγελικούσης, ένας από τους μεγαλύτερους Ελληνες εφοπλιστές και μία από τις σημαντικότερες προσωπικότητες της εγχώριας και διεθνούς ναυτιλίας, ο οποίος νοσηλευόταν επί τρεις εβδομάδες μετά από καρδιακή προσβολή.
Ο Γ. Αγγελικούσης ήταν 73 ετών και ήταν ιδιοκτήτης ενός από τους μεγαλύτερους στόλους πλοίων.
Στις 20 Μαρτίου υπέστη καρδιακή προσβολή και αμέσως μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο, όπου σήμερα Σάββατο 10 Απριλίου έχασε τη μάχη για τη ζωή του.
Ο Γ. Αγγελικούσης, πρόεδρος του Angelicoussis Shipping Group Ltd διέθετε τρεις εταιρείες με στόλο αποτελούμενο από 149 πλοία.
Η Maran Dry έχει 49 φορτηγά με μέσο όρο ηλικίας τα 9 έτη, η Maran Tankers 54 δεξαμενόπλοια crude oil, εκ των οποίων δύο είναι υπό ναυπήγηση και η Maran Gas 46 πλοία, εκ των οποίων 36 LNG στο νερό, 9 υπό ναυπήγηση και μία πλωτή δεξαμενή αποθήκευσης LNG, γνωστή ως FSRU.
Από τα 149 συνολικά πλοία του ομίλου του, τα 126 (ποσοστό 89,3%) είναι υπό ελληνική σημαία. Το ελληνικό νηολόγιο αριθμεί 584 πλοία άνω των 1.000 τόνων, κάτι που σημαίνει ότι τα πλοία του ομίλου Αγγελικούση αποτελούν το 21,5% του ελληνικού νηολογίου και το 40% με βάση τη χωρητικότητα του στόλου.
Γεννημένος το 1948 στο Λονδίνο ξεκίνησε να εργάζεται στην εταιρεία του πατέρα του Αντώνη το 1973.
Ο πατέρας του Αντώνης, εκτός από ιδρυτής της εφοπλιστικής αυτοκρατορίας της οικογένειας, ήταν παρασημοφορημένος ήρωας πολέμου από την ελληνική και τη βρετανική κυβέρνηση.
Η αδελφή του η Άννα Αγγελικούση, ασχολήθηκε επίσης με τα εφοπλιστικά και είναι μία από τις ισχυρότερες γυναίκες της ελληνικής εφοπλιστικής κοινότητας.
Μετά το θάνατο του πατέρα του, το 1989, ο Γ. Αγγελικούσης ανέλαβε πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Angelicoussis Shipping Group .
Το 1992 ίδρυσε την Kristen Navigation (μετέπειτα Maran Tankers Management), η οποία ανέλαβε το κομμάτι των tankers. Το επόμενο έτος προχώρησε στις πρώτες παραγγελίες 5 πλοίων capesizes, χύδην φορτίου, από τα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries, που εκείνη την εποχή ήταν τα μεγαλύτερα πλοία του είδους που είχε παραγγείλει ποτέ Έλληνας εφοπλιστής.
Το 2000 επέκτεινε τις δραστηριότητές του με νέες παραγγελίες πλοίων Aframaxes, Suezmaxes και VLCCs. Τον Σεπτέμβριο του 2003 προχώρησε στην αγορά του πρώτου του πλοίου μεταφοράς LNG, του Maran Gas Asclepius, ιδρύοντας παράλληλα την θυγατρική Maran Gas Maritime που ασχολείται με τον τομέα των υγραεριοφόρων. Το 2005 η Marin Gas προχώρησε και στην πρώτη παραγγελία για πλοίο LPG.
Το όνομά του φιγούραρε πέρυσι σε περίοπτη θέση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες που διαδραμάτισαν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία το 2020 την περασμένη χρονιά, καταλαμβάνοντας την 7η θέση.
Στη θέση του ως CEO της Angelicousis Group of Companies, τον διαδέχεται η κόρη του Μαρία Αγγελικούση που τα τελευταία χρόνια είχε αποκτήσει όλο και πιο ενεργό ρόλο στον όμιλο, έχοντας λάβει το δαχτυλίδι της διαδοχής από τον πατέρα της.
Η ανακοίνωση της Αngelicoussis Group of Companies
«Με αισθήματα βαθύτατης θλίψης, η Μαρία Αγγελικούση, κόρη του Ιωάννη Αγγελικούση, Προέδρου του Αngelicoussis Group of Companies, αναγγέλλει τον θάνατο του πατέρα της, νωρίτερα σήμερα, 10 Απριλίου, ο οποίος απεβίωσε ήρεμα στον ύπνο του, περιστοιχιζόμενος από τα μέλη του στενού οικογενειακού του περιβάλλοντος. Η απώλειά του θα είναι δυσβάσταχτη.
Ο Ιωάννης Αγγελικούσης υπέστη καρδιακό επεισόδιο στις 20 Μαρτίου και παρά την καλύτερη δυνατή ιατρική φροντίδα που του παρείχε το εξειδικευμένο ιατρικό προσωπικό από την Ελλάδα και το εξωτερικό, δεν μπόρεσε να ανακάμψει. Η οικογένειά του επιθυμεί να ευχαριστήσει θερμά τους ιατρούς και τους νοσηλευτές για την υποστήριξη και τη φροντίδα που του παρείχαν καθ’ όλη τη διάρκεια της νοσηλείας του.
Το σύνολο των εργαζομένων στις επιχειρήσεις της οικογένειας Αγγελικούση σε όλον τον κόσμο ενημερώθηκαν νωρίτερα σήμερα για τα θλιβερά νέα.
Η οικογένεια παρακαλεί να γίνει σεβαστή η ιδιωτικότητά της σ’ αυτή τη στιγμή του μεγάλου πένθους.
Η κόρη του Ιωάννη Αγγελικούση, Μαρία, τον διαδέχεται ως Chief Executive Officer του Angelicousis Group of Companies».
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!