Νέα
  • ΓΔ: 1702.82 +0.09%
  • Τζίρος: 199,89 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

«Μάθε να το κάνεις σωστά»: Η καμπάνια για την ανακύκλωση που... ταράζει τα νερά

Η Εύη Ιωαννίδου Διευθύντρια Επικοινωνίας & Δημοσίων Σχέσεων, Όμιλος ΗΡΑΚΛΗΣ, ο Δημήτρης Χανής Διευθύνων Σύμβουλος, Όμιλος ΗΡΑΚΛΗΣ, ο Νίκος Χαρδαλιάς, Περιφερειάρχης Αττικής και ο Γιάννης Καρασεϊτανίδης, Τεχνικός διευθυντής της ομάδας I-SENSE του ΕΠΙΣΕΥ, κύριος ερευνητής ΕΠΙΣΕΥ

Τελικά το κάνουμε σωστά; Στην ερώτηση αυτή, που… αναστάτωσε την πόλη και έκανε σάλο στα social media τις τελευταίες ημέρες, στο πλαίσιο μιας από τις επιδραστικότερες καμπάνιες των τελευταίων ετών, κλήθηκε να απαντήσει χθες ο Περιφερειάρχης Αττικής, Νίκος Χαρδαλιάς μαζί με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του Ομίλου «Ηρακλής», Δημήτρη Χανή. Και η απάντηση ήταν πως όχι, δεν το κάνουμε σωστά. Στις περισσότερες τουλάχιστον περιπτώσεις...

«Οι πολίτες αντιμετωπίζουν την ανακύκλωση ως δεδομένη ενώ δεν είναι. Και σχεδόν κανένας δεν το κάνει σωστά. Όλα τα στοιχεία δείχνουν πως η ανακύκλωση βρίσκεται σε φθίνουσα πορεία», είπε ο κ. Χαρδαλιάς, αποκαλύπτοντας πως το σλόγκαν «άραγε όταν το κάνουμε, το κάνουμε σωστά;», αναφέρεται ούτε λίγο ούτε πολύ στην ανακύκλωση.

Τα αποκαλυπτήρια της καμπάνιας, που έδωσε ιδιαίτερο βάρος στην προσέγγιση της νέας γενιάς βομβαρδίζοντας με «πιπεράτα μηνύματα» και viral ατάκες από επιδραστικούς influencers τα social media, έγιναν από τον Περιφερειάρχη και τον επικεφαλής του Ομίλου Ηρακλής, μέλος της Holcim, σε αίθουσα κεντρικού ξενοδοχείου, η οποία γέμισε ασφυκτικά από δημοσιογράφους οι οποίοι ήθελαν να μάθουν αν… το κάνουν σωστά. 

Τις απαντήσεις πάντως μπορούν όλοι οι πολίτες να βρουν στην ιστοσελίδα: https://www.tokanoumesosta.gr αλλά και στην σχετική εφαρμογή εφαρμογή (app) immerge, που ανέπτυξε το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών (ΕΠΙΣΕΥ) του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών) και η εταιρεία τεχνοβλαστόςτου με τίτλο CogniSensus. 

Το immerge - διαθέσιμο για iOS και Android - χρησιμοποιεί την Εκτεταμένη Πραγματικότητα (XR) για να ζωντανέψει κάθε είδους πληροφορία και περιεχόμενο, γύρω από την Ανακύκλωση. Με συνεχή προσθήκη νέου περιεχομένου, το immerge προσφέρει επικαιροποιημένο και πλούσιο υλικό, ενώ ο AI-driven σαρωτής του αναγνωρίζει καθημερινά αντικείμενα και βελτιώνει τη συνολική εμπειρία εκμάθησης.

«Στόχος μας είναι να απευθυνθούμε στις νέες γενιές που δεν έχουν χάσει το τρένο της ανακύκλωσης», είπε ο Περιφερειάρχης Αττικής, Νίκος Χαρδαλιάς.

Χαρδαλιάς: Η ανακύκλωση δεν γίνεται σωστά

«Στόχος μας είναι να απευθυνθούμε στις νέες γενιές που δεν έχουν χάσει το τρένο της ανακύκλωσης. Θέλουμε μέσω αυτής της καμπάνιας να ταράξουμε λίγο τα νερά, να γίνουμε viral και για αυτό το λόγο διαλέξαμε αυτόν τον παράδοξο τρόπο επικοινωνίας. Θελήσαμε να ξαναζωντανέψουμε την προσοχή σε κάτι, που ενώ το θεωρούμε δεδομένο, δεν γίνεται σωστά. Το ζήτημα λοιπόν δεν είναι να κάνουμε αποσπασματικά ανακύκλωση, αλλά να την κάνουμε σωστά, εντατικά και να γίνεται από όλους», παρατήρησε ο κ. Χαρδαλιάς. 

Η εκστρατεία ενημέρωσης ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του κοινού δεν ολοκληρώνεται εδώ. Αυτή ήταν απλώς η πρώτη φάση της καμπάνιας, η οποία συνεχίζεται από την Περιφέρεια Αττικής και τον ​ Όμιλο ΗΡΑΚΛΗΣ, με την φάση «ΜΑΘΕ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙΣ ΣΩΣΤΑ», σχετικά με τις ορθές πρακτικές και την προώθηση της ανακύκλωσης. Η εκστρατεία αυτή έχει ορίζοντα 4ετίας, ενώ «θα μπούμε και στα σχολεία να εκπαιδεύσουμε μαθητικές κοινότητες», όπως διευκρίνησε ο Περιφερειάρχης. 

«Η καμπάνια συνεχίζεται από την Περιφέρεια Αττικής και τον ​ Όμιλο ΗΡΑΚΛΗΣ, με την φάση: ΜΑΘΕ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙΣ ΣΩΣΤΑ».

Μέσω της καμπάνιας, οι πολίτες έχουν τη δυνατότητα να ενημερωθούν για την αξία της σωστής ανακύκλωσης με σκοπό την ανάδειξη του οφέλους για τον άνθρωπο και το περιβάλλον, όταν τα απορρίμματα ανακυκλώνονται με ορθό και υπεύθυνο τρόπο.

Μάθε να το κάνεις σωστά

Η καμπάνια «ΜΑΘΕ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙΣ ΣΩΣΤΑ» έρχεται με γλώσσα απλή και παιχνιδιάρικη να κινητοποιήσει το κοινό σε μικρές καθημερινές πράξεις με μεγάλο όμως αντίκτυπο για τη ζωή όλων μας και για το περιβάλλον, προκειμένου αφενός να εδραιωθεί μια νέα εθνική κουλτούρα ανακύκλωσης στις σωστές βάσεις και αφετέρου να βελτιωθούν οι επιδόσεις της χώρας στην ανακύκλωση στην ΕΕ.

Η ενέργεια διαρθρώνεται σε δύο βασικούς πυλώνες: 

  1. την ενημέρωση και 
  2. την εκπαίδευση, 

με κεντρικό σκεπτικό ότι η υιοθέτηση πρακτικών ανακύκλωσης και η ενσωμάτωσή τους στην καθημερινότητα είναι ζωτικής σημασίας για τη διασφάλιση ενός βιώσιμου πλανήτη ως παρακαταθήκη στις επόμενες γενιές.

Χανής: Restart στον τρόπο που ανακυκλώνουμε

Στη σημασία της ανακύκλωσης για την αειφορία και τη βιωσιμότητα, επικεντρώθηκε στην ομιλία του ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΗΡΑΚΛΗΣ, κ. Δημήτρης Χανής, ο οποίος σημείωσε: «Στη γεμάτη περιβαλλοντικούς κινδύνους εποχή μας η ανακύκλωση παρέχει ανυπολόγιστα οφέλη, καθώς συμβάλλει αποφασιστικά στον περιορισμό της επιβάρυνσης του περιβάλλοντος από ρυπογόνους και μολυσματικούς παράγοντες, στη διατήρηση των φυσικών πόρων, στην εξοικονόμηση ενέργειας, στη δημιουργία θέσεων εργασίας και στη βιώσιμη ανάπτυξη της οικονομίας. 

Στόχος μας μέσα από την καμπάνια αυτή σε συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής είναι να γυρίσουμε σελίδα στην ανακύκλωση, να ενημερώσουμε και να ενθαρρύνουμε τις ορθές πρακτικές ανακύκλωσης, καθώς η ανακύκλωση αποτελεί όρο ζωής για όλους μας και έχει εφαρμογή παντού – επιχειρήσεις, νοικοκυριά, δημόσιους χώρους. Έτσι, Πολιτεία, επιχειρείν και κοινωνία μπορούμε μαζί να κάνουμε μια επανεκκίνηση στον τρόπο που διαχειριζόμαστε και ανακυκλώνουμε τα απορρίμματα, δίνοντας σε κάθε υλικό μια δεύτερη ζωή».

«Πολιτεία, επιχειρείν και κοινωνία μπορούμε μαζί να κάνουμε μια επανεκκίνηση στον τρόπο που διαχειριζόμαστε και ανακυκλώνουμε τα απορρίμματα, δίνοντας σε κάθε υλικό μια δεύτερη ζωή», τόνισε ο Δημήτρης Χάνης, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου, «Ηρακλής».

Ο κ. Χανής αναφέρθηκε στην ιδιαίτερη σημασία που δίνει ο Όμιλος Ηρακλής στην ανακύκλωση, εξηγώντας πως μόνο το 2024 ο Όμιλος ανακύκλωσε 480.000 τόνους υλικών, που βρήκαν νέα ζωή. 

«Η στρατηγική μας ως είναι σταθερά προσανατολισμένη γύρω από την επιτάχυνση της απανθρακοποίησης των δραστηριοτήτων μας, επενδύοντας συστηματικά σε:

  • Αξιοποίηση εναλλακτικών καυσίμων, βιομάζας και εναλλακτικών Α’ υλών, μειώνοντας δραστικά τη χρήση ορυκτών πόρων. Στα εργοστάσια του Ομίλου στο Μηλάκι και στον Βόλο η αξιοποίηση εναλλακτικών καυσίμων έχει υποκαταστήσει τη χρήση ορυκτών σε ποσοστό 47%, φέρνοντας μείωση των εκπομπών CO2 κατά 150.000 τόνους το 2024. 
  • Τεχνολογικό εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεών μας, ώστε να καταναλώνουμε λιγότερη ενέργεια και να μειώνουμε τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
  • Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, με την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών πάρκων στις παραγωγικές μας μονάδες και τη σταδιακή μετάβαση σε έναν πιο «πράσινο» στόλο οχημάτων.
  • Καινοτόμες λύσεις με τεχνολογία carbon capture & storage (δέσμευσης και αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα), όπως το έργο OLYMPUS στο εργοστάσιό μας στο Μηλάκι Ευβοίας, που αφορά στον πράσινο μετασχηματισμό του εργοστασίου μας σε εγκατάσταση μηδενικού αποτυπώματος άνθρακα (net zero carbon), με αξιοποίηση καινοτόμων τεχνολογιών με τη συγχρηματοδότηση του Ταμείου Καινοτομίας της ΕΕ. Μία επένδυση συνολικού ύψους άνω των 380 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων το Ταμείο Καινοτομίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EU Innovation Fund) θα καλύψει κεφαλαιουχικές δαπάνες ύψους 124,5 εκατ. ευρώ. Από τη λειτουργία της νέας μονάδας, η ετήσια αποφυγή εκπομπών CO2 υπολογίζεται στους 1 εκατ. τόνους. Το 2029, οπότε και η επένδυση θα είναι λειτουργική,  ο Όμιλος θα διαθέσει στην αγορά το τσιμέντο ECOPlanet ZERO με μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα».

Ο Περιφερειάρχης Αττικής, κ. Νίκος Χαρδαλιάς, δήλωσε σχετικά: «Η προστασία του περιβάλλοντος είναι αποδεδειγμένα προτεραιότητα και απόλυτο στοίχημα για την Περιφέρεια. Υπό αυτό το πρίσμα επιζητούμε ξεκάθαρα σχέδια που να δημιουργούν αξία για τους πολίτες. 

Και σε τέτοια σχέδια ​ η Περιφέρεια και θα πρωταγωνιστεί και θα είναι αρωγός. Νομίζω πως η ​ συνέργεια αυτή είναι ένα καλό ​ παράδειγμα προς μίμηση για όλες τις μεγάλες εταιρείες για τον τρόπο που μπορούν να χειριστούν τα προγράμματα Εταιρικής Υπευθυνότητας. Και αποδεικνύει ότι όπου υπάρχει η συγκροτημένη ​ συνεργασία των ιδιωτών φορέων και της Δημόσιας Διοίκησης, τότε ο πολίτης βγαίνει πάντα κερδισμένος».

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ