Σε ρούχα και παπούτσια επικεντρώθηκαν οι καταναλωτές στην ελληνική αγορά με αφορμή την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου, με τις αγοραστικές συνήθειες να επικεντρώνονται σε κατηγορίες που εκπλήσσουν.
Με αφορμή την Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου, η υπηρεσία πληρωμών και αγορών Klarna αξιοποίησε την τεχνητή νοημοσύνη, παρουσίασε στοιχεία για την αγοραστική συμπεριφορά των Ελλήνων καταναλωτών για το διάστημα 12-14 Φεβρουαρίου, αποκαλύπτοντας τις δημοφιλέστερες κατηγορίες δώρων.
Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, το 2025 πάνω από το 74% των συνολικών πωλήσεων που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια των ημερών 12-14 Φεβρουαρίου, αντιστοιχούσε στην κατηγορία μόδα (ρούχα και παπούτσια). Επιπλέον, στις ειδικές υποκατηγορίες προϊόντων που σχετίζονται με την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου, οι περισσότεροι Έλληνες καταναλωτές αγόρασαν δαχτυλίδια για δώρο (σε ποσοστό 68% επί του συνόλου των υποκατηγοριών) και ακολούθησαν οι υπηρεσίες spa (16%) και τα airpods (13%).
Η αυξημένη κινητικότητα την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου σχετίζεται και με τη συμπεριφορά των καταναλωτών, οι οποίοι τείνουν να αφήνουν την επιλογή του δώρου για την τελευταία στιγμή. Οι επιλογές τους φαίνεται να επικεντρώνονται σε δώρα που προσφέρουν έναν πιο προσωποποιημένο χαρακτήρα και συναισθηματική αξία, όπως είναι τα κοσμήματα, τα προϊόντα ομορφιάς και τα είδη ένδυσης.
Συγκεκριμένα, η κατηγορία κοσμήματα και αξεσουάρ κατέγραψε διπλασιασμό των πωλήσεων την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου σε σύγκριση με τις 13 Φεβρουαρίου. Τα είδη προσωπικής περιποίησης και ομορφιάς ακολούθησαν με αύξηση πωλήσεων της τάξης του 29% σε σύγκριση με την προηγούμενη ημέρα, γεγονός που δείχνει ότι πολλοί καταναλωτές επιλέγουν δώρα της τελευταίας στιγμής που σχετίζονται με την περιποίηση και την αισθητική.
Τέλος, συγκρίνοντας τα στοιχεία της φετινής ημέρας του Αγίου Βαλεντίνου με το περσινό αντίστοιχο διάστημα (12-14 Φεβρουαρίου), παρατηρείται αύξηση και στην κατηγορία ηλεκτρονικά είδη (150%), γεγονός που δείχνει ότι οι καταναλωτές έκαναν επιλογές για πρακτικά και ηλεκτρονικά δώρα.