Νέα
  • ΓΔ: 1507.32 +0.27%
  • Τζίρος: 4,09 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Μετρό: Ανέπαφες πληρωμές, απαρχαιωμένοι συρμοί: Η διπλή όψη των ΜΜΜ στην Αθήνα

Η Αθήνα υποδέχθηκε την τεχνολογία ανέπαφων πληρωμών στα μέσα μαζικής μεταφοράς, ενώ ταυτόχρονα παραμένει αντιμέτωπη με την πρόκληση ανανέωσης του στόλου των συρμών.. Από τη μία πλευρά, η πρωτεύουσα ευθυγραμμίζεται με τις σύγχρονες ευρωπαϊκές τάσεις, διευκολύνοντας τη μετακίνηση με τραπεζική κάρτα ή έξυπνες συσκευές, αλλά από την άλλη, η γηρασμένη υποδομή των συρμών απαιτεί επείγουσες παρεμβάσεις.

Εξοικονόμηση και  ευκολία

Η δυνατότητα χρήσης τραπεζικών καρτών (χρεωστικών, πιστωτικών, προπληρωμένων) ή ψηφιακών πορτοφολιών (Apple Pay, Google Pay) ως εισιτήριο εισάγει ένα νέο επίπεδο άνεσης στις αστικές συγκοινωνίες. Με το σύστημα tap2ride, κάθε κάρτα μετατρέπεται σε εισιτήριο 1,20 ευρώ για 90 λεπτά διαδρομής, εξαλείφοντας την ανάγκη αναμονής σε ουρές ή ανεύρεσης εκδοτηρίου.

Ειδικά για τους τουρίστες, η νέα υπηρεσία απλοποιεί τη μετακίνηση, ενώ ταυτόχρονα μειώνει τη λαθρεπιβίβαση, που συχνά δικαιολογείται από τη δυσκολία πρόσβασης σε εισιτήρια. Τα δεδομένα από τη γραμμή αεροδρομίου, όπου εφαρμόστηκε πιλοτικά το σύστημα, δείχνουν ότι περισσότεροι από 90.000 χρήστες έχουν ήδη αξιοποιήσει τη δυνατότητα. Ο μέσος όρος συναλλαγών προσεγγίζει το 10% επί του συνόλου στα λεωφορεία Express.

Απαντώντας σε ερώτηση της «Η» για τα επιπλέον έσοδα που θα επιφέρει αυτή η αλλαγή, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ, Γιώργος Σπηλιόπουλος τόνισε ότι θα βοηθήσει στη μείωση της λαθρεπιβίβασης, καθώς όλοι θα έχουν τη δυνατότητα, ακόμα και σε απόμακρα σημεία να πληρώσουν εισιτήριο «Η χρήση ανέπαφων πληρωμών θα φέρει εξοικονόμηση  έως και 5 εκατ. ευρώ ετησίως για τον ΟΑΣΑ, εξαλείφοντας την ανάγκη για τα 50 εκατ. χάρτινα εισιτήρια μιας χρήσης που εκδίδονται κάθε χρόνο. Οι επιβάτες κερδίζουν επίσης χρόνο, αποφεύγοντας περισσότερες από 120.000 εργάσιμες ημέρες αναμονής στα εκδοτήρια».

Ανανέωση συρμών

Παρά την πρόοδο στις ανέπαφες πληρωμές, η κατάσταση με τους γηρασμένους συρμούς παραμένει στάσιμη. Στις Γραμμές 2 και 3, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σχεδιάζει την προμήθεια 15 νέων συρμών, μεταξύ αυτών και για δρομολόγια αεροδρομίου. Ωστόσο, η έλλειψη χρηματοδότησης αναβάλλει την υλοποίηση για την επόμενη τριετία, καθιστώντας αδύνατη την παραλαβή νέων συρμών άμεσα.

Επιπλέον, οι 24 συρμοί του 2000, που παραμένουν χωρίς κλιματισμό, θα συνεχίσουν να επιβαρύνουν τους επιβάτες κατά τους θερινούς μήνες, καθώς το υψηλό κόστος και οι τεχνικές δυσκολίες αποθαρρύνουν τις παρεμβάσεις.

Αντίθετα, για τη Γραμμή 1 (Ηλεκτρικός), η ανακατασκευή 14 συρμών από την περίοδο 1983-1985 είναι ήδη σε εξέλιξη, με στόχο την ολοκλήρωση μέσα στη διετία. Η επαναφορά αυτών των συρμών θα ενισχύσει τις υπηρεσίες, απελευθερώνοντας παράλληλα συρμούς για τις Γραμμές 2 και 3.

Με τα νέα συστήματα πληρωμών να εισάγουν την Αθήνα στην ψηφιακή εποχή, αλλά με τους συρμούς να παραμένουν παρωχημένοι, οι αστικές συγκοινωνίες αντιμετωπίζουν ένα διττό μέλλον: καινοτομία στις υπηρεσίες, αλλά σημαντικές καθυστερήσεις στις υποδομές.

Στην τοποθέτησή του στη χθεσινή παρουσίαση ο υπουργός Μεταφορών κ. Χρ. Σταϊκούρας αναφέρθηκε στο μέλλον των συγκοινωνιών, σημειώνοντας πως: «Η νέα υπηρεσία αποτελεί μέρος του συνολικού σχεδιασμού που εφαρμόζουμε, με σκοπό τον εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών στις δημόσιες μεταφορές. Ταυτόχρονα αναβαθμίζονται τα μέσα και οι υποδομές τους. 278 νέα λεωφορεία, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας εκτελούν, ήδη, δρομολόγια. Επιπλέον 127 νέα λεωφορεία βρίσκονται στο αμαξοστάσιο της ΟΣΥ και προχωρούν οι διαδικασίες που απαιτούνται για τη δρομολόγησή τους. Στόχος είναι τα 950 νέα οχήματα έως το τέλος του φετινού καλοκαιριού. Στη Γραμμή 1 του Μετρό (πρώην ΗΣΑΠ) γίνεται ανάταξη 14 και αναβάθμιση 9 συρμών, κάποιοι εκ των οποίων δεν είναι σήμερα σε κυκλοφορία, ορισμένοι εκ των οποίων θα είναι έτοιμοι το 2025. Δρομολογούνται παρεμβάσεις για τις Γραμμές 2 και 3 του Μετρό. Και η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας κατασκευάζεται. Οι μετροπόντικες θα έχουν ολοκληρώσει τις εργασίες τους το 2026», ωστόσο αναγνώρισε: «Βέβαια, απαιτείται ακόμη χρόνος, επιμονή και μεγάλη προσπάθεια, για να διαμορφώσουμε τις συνθήκες βιώσιμης αστικής κινητικότητας που θέλουμε και επιδιώκουμε.»

 

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ