To 48% των 10,7 εκατομμυρίων νέων επιβατικών αυτοκινήτων που κυκλοφόρησαν πέρυσι στην Ευρωπαϊκή Ενωση ήταν υβριδικά και ηλεκτρικά, ενώ και στην Ελλάδα το αντίστοιχο ποσοστό ήταν κοντά στο 40%, σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat.
Συγκεκριμένα, τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα ήταν πρώτα σε πωλήσεις (34,5%), αλλά ακολούθησαν τα υβριδικά αυτοκίνητα με ρεύμα και βενζίνη (χωρίς μπαταρία) με ποσοστό 21,1%, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία (14,5%) και τα ντιζελοκίνητα (14,3%).
Μετά την γρήγορη ανάπτυξη των πωλήσεων καθαρά ηλεκτρικών αυτοκινήτων την περίοδο 2013-2023, το συνολικό ποσοστό των υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων έφτασε πέρυσι το αντίστοιχο ποσοστό των βενζινοκίνητων και ντιζελοκίνητων (48,3% έναντι 48,8%).
Πρώτη η Φινλανδία
Σε 9 χώρες της ΕΕ το ποσοστό των φιλικών στο περιβάλλον αυτοκινήτων ξεπέρασε το 50% πέρυσι.
Τα υψηλότερα ποσοστά υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων κυκλοφορούν στη Φινλανδία (78%), με 44% να είναι υβριδικά και 34% ηλεκτρικά.
Ακολουθούν η Σουηδία (69%), με 30% υβριδικά και 39% ηλεκτρικά και η Ολλανδία (68%), με 37% υβριδικά και 31% ηλεκτρικά.
Στον αντίποδα, τα χαμηλότερα ποσοστά καταγράφηκαν στη Βουλγαρία (7%), την Τσεχία (20%) και την Κροατία (28%).
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!