Η κρίση της COVID-19 επέφερε εκτεταμένες επιπτώσεις στην οικονομία, με τις αεροπορικές μεταφορές να πλήττονται σκληρά από τη μείωση των επιβατών. Οι αεροπορικές εταιρείες και οι συνδεδεμένες επιχειρήσεις μείωσαν τον αριθμό των απασχολουμένων τους, με τους νεότερους εργαζόμενους να επηρεάζονται ιδιαίτερα, σύμφωνα με τη Eurostat.
Το πρώτο τρίμηνο του 2022, 325.600 άτομα απασχολήθηκαν στον τομέα των αεροπορικών μεταφορών στην ΕΕ. Αυτός είναι ο χαμηλότερος αριθμός που έχει καταγραφεί εδώ και 14 χρόνια. Συγκεκριμένα, η μείωση αφορά κυρίως εργαζόμενους ηλικίας έως 39 ετών (από 204.400 το πρώτο τρίμηνο του 2008 σε 121.400 το πρώτο τρίμηνο του 2022, -83 000). Αντίθετα, υπήρξε αύξηση στους εργαζομένους μεταξύ 40 και 64 ετών (από 170. 500 σε 204. 200, +33 700).
Η εικόνα είναι παρόμοια στη σύγκριση του πρώτου τρίμηνου του 2019, πριν από την πανδημία, με το πρώτο τρίμηνο του 2022. Ενώ υπήρξε μεγάλη μείωση στους εργαζομένους ηλικίας μεταξύ έως 39 ετών (από 184.900 σε 121.400, -63 500), σημειώθηκε πολύ μικρότερη μείωση των εργαζομένων μεταξύ 40 και 64 ετών (από 225.500 σε 204.200, -21 300).
Κατά τη σύγκριση της απασχόλησης ανά φύλο, οι άνδρες αποτελούσαν το 58% του εργατικού δυναμικού το πρώτο τρίμηνο του 2022. Το ίδιο ισοζύγιο καταγράφηκε και το πρώτο τρίμηνο του 2008. Το ποσοστό των ανδρών στις αεροπορικές μεταφορές ήταν σταθερό με την πάροδο του χρόνου.
Ωστόσο, ενώ η συνολική απασχόληση στις αεροπορικές μεταφορές στην ΕΕ μειώθηκε τόσο για τους άνδρες όσο και για τις γυναίκες κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι άνδρες επηρεάστηκαν πρώτοι το δεύτερο τρίμηνο του 2020, σε ποσοστό 53%, ίσο με αυτού του δεύτερου τριμήνου του ίδιου έτους. Στη συνέχεια, το τρίτο και το τέταρτο τρίμηνο του 2020, οι γυναίκες επηρεάστηκαν περισσότερο από την πανδημία.
Συνολικά, μεταξύ του πρώτου τριμήνου του 2019 και του πρώτου τριμήνου του 2022, οι άνδρες αντιπροσώπευαν το 60% της μείωσης (-33.800 για τις γυναίκες έναντι -50.900 για τους άνδρες).
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!