Με θετικό πρόσημο και μάλιστα σε μεγαλύτερα επίπεδα από αυτά του λιμανιού της Βαλένθιας, που βρίσκεται στην τέταρτη θέση των μεγαλύτερων λιμανιών της Ευρώπης, διαμορφώθηκε η διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά το πρώτο τετράμηνο του 2023.
Η συνολική διακίνηση των containers από τις προβλήτες Ι, ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά το διάστημα Ιανουαρίου-Απριλίου 2023 άγγιξε τα 1,610 εκατ. εμπορευματοκιβώτια.
Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε η Cosco Shipping Ports, τον Απρίλιο του 2023 διακινήθηκαν συνολικά από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά 369,2 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια έναντι 296,6 χιλιάδων τον ίδιο μήνα του 2022, αύξηση κατά 24,5%.
Μεταξύ Ιανουαρίου και Απριλίου του 2023 η διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων παρουσίασε αύξηση κατά 1,8% σε σχέση με το ίδια διάστημα του 2022. Συνολικά διακινήθηκαν 1,420 εκατ. εμπορευματοκιβώτια το πρώτο τετράμηνο φέτος, έναντι 1,394 εκατ. το αντίστοιχο τετράμηνο του 2022. Επίσης, τουλάχιστον άλλα 190.000 εμπορευματοκιβώτια διακινήθηκαν το ίδιο διάστημα από την προβλήτα Ι.
Στην πέμπτη θέση στην Ευρώπη ο Πειραιάς
Σημειώνεται ότι το λιμάνι του Πειραιά αυτή τη στιγμή βρίσκεται στην 5η θέση των μεγαλύτερων Ευρωπαϊκών λιμανιών, μία θέση κάτω από τη Βαλένθια.
Αναλυτές της αγοράς των liners, σχολιάζοντας τις εξελίξεις στην αγορά εμπορευματοκιβωτίω,ν εμφανίζονται επιφυλακτικοί, υποστηρίζοντας ότι το διεθνές εμπόριο δεν έχει ακόμη βρει τη σταθερότητα που απαιτεί η αγορά, αφού η παγκόσμια οικονομία εξακολουθεί να χαρακτηρίζεται από μία περίπλοκη κατάσταση λόγω του πολέμου στην Ουκρανία και τον αυξανόμενο παγκόσμιο πληθωρισμό.
Η συνολική διακίνηση των containers τον Απρίλιο του 2023 στα 35 λιμάνια που ελέγχει η Cosco Shipping Ports, μέλος του Cosco Shipping Group, εξαιρουμένων των θυγατρικών, αυξήθηκε σε σχέση με τον Απρίλιο του 2022, με την τάση να γίνεται θετική, παρουσιάζοντας ανάκαμψη. Η συνολική διακίνηση (εξαιρουμένης της QPI) τον Απρίλιο του 2023 αυξήθηκε κατά 3,2% σε ετήσια βάση.
Μεταξύ αυτών, ο τερματικός σταθμός Shanghai Pudong και ο τερματικός σταθμός Shanghai Mingdong παρουσίασαν ισχυρή ανάκαμψη αυτόν τον μήνα λόγω του χαμηλού αποτελέσματος που προκλήθηκε πέρυσι από τα σοβαρά κρούσματα Covid.
Ειδικότερα, τον Απρίλιο του 2023 στα 35 λιμάνια που ελέγχει η Cosco Shipping Ports διακινήθηκαν 8,528 εκατ. TEUs έναντι 8,267 εκατ. TEUs τον Απρίλιο του 2022.
Διψήφια μείωση της κίνησης στη Βαλένθια
Την ίδια ώρα, μειωμένη είναι η διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων στο πρώτο τετράμηνο του έτους στο λιμάνι της Βαλένθιας, που βρίσκεται μία θέση πιο πάνω από τον Πειραιά στη λίστα των μεγαλύτερων ευρωπαϊκών λιμανιών, με βάση τα στοιχεία για το 2022 (τέταρτη η Βαλένθια, πέμπτος ο Πειραιάς).
Σύμφωνα με στοιχεία της λιμενικής αρχής του ισπανικού λιμανιού, σε επίπεδο έτους μεταξύ Ιανουαρίου και Απριλίου του 2023 διακινήθηκαν συνολικά 1.516.635 TEUs, παρουσιάζοντας μείωση κατά 11,94% σε σχέση με το ίδιο διάστημα το 2022.
Τον Απρίλιο του 2023 διακινήθηκαν συνολικά από το ισπανικό λιμάνι 401.253 containers, σημειώνοντας πτώση κατά 17,10% σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2022.
Η Κίνα είναι ο κύριος εμπορικός εταίρος του λιμανιού της Βαλένθιας και ακολουθούν σε κοντινή απόσταση οι Ηνωμένες Πολιτείες. Οι χώρες με τη μεγαλύτερη αύξηση της κίνησης στο λιμάνι της Βαλένθιας είναι το Μεξικό (+22,3%), η Αίγυπτος (+22%), η Ινδία (+18,1%) και η Σενεγάλη (+17,6%).
Υπεγράφη η συμφωνία για την απόκτηση του Tollerort
Η COSCO SHIPPING Ports ανακοίνωσε ότι στις 10 Μαΐου η γερμανική κυβέρνηση επιβεβαίωσε την έγκριση της επένδυσης της για την απόκτηση του 24,99% του μετοχικού κεφαλαίου του τερματικού σταθμού Tollerort ("CTT") στο λιμάνι του Αμβούργου. Ηδη πραγματοποιήθηκε ηλεκτρονική τελετή υπογραφής της COSCO SHIPPING Ports με τη διοίκησης της λιμενικής αρχής του Αμβούργου.
Το γερμανικό υπουργικό συμβούλιο τον περασμένο Οκτώβριο είχε εγκρίνει την απόκτηση από την Cosco ποσοστού μικρότερου του 25% στην CTT απαγορεύοντας την περαιτέρω απόκτηση και τα ειδικά δικαιώματα στην κινεζική εταιρεία.
Σημειώνεται ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή το 2021 για να αποτρέψει επιδοτούμενες ξένες εταιρείες από το να αγοράζουν επιχειρήσεις που εδρεύουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση ή να συμμετέχουν σε δημόσιους διαγωνισμούς,είχε θέσει νέους κανόνες, με γνώμονα την αποτροπή του αθέμιτου ανταγωνισμού,.
Η αγορά του 24,9% των μετοχών είναι χαμηλότερη από την αρχική συμφωνία που είχε υπογραφεί τον Σεπτέμβριο του 2021, η οποία αφορούσε ποσοστό 35%.
Η Κίνα είναι σήμερα ο μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος της Γερμανίας καθώς μέσω του λιμανιού του Αμβούργου διακινείται περίπου το 30% των εμπορευμάτων που προέρχονται από την Κίνα ή κατευθύνονται προς αυτήν.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!