Μεταξύ 198 και 205 εκατομμυρίων ευρώ εκτιμάται ότι θα είναι η επιβάρυνση της Motor Oil από την έκτακτη φορολόγηση που επέβαλε στα διυλιστήρια η κυβέρνηση μέσα στο καλοκαίρι.
Το ακριβές ποσό όπως διευκρίνισε κατά την τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές ο Αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Πέτρος Τζαννετάκης, θα προσδιοριστεί στα τέλη Σεπτεμβρίου.
«Η αγορά καυσίμων στην Ελλάδα συνέχισε να αναπτύσσεται το πρώτο εξάμηνο του έτους, οι επιδόσεις της εταιρείες είναι υγιείς και ισχυρές, είμαστε αισιόδοξοι για το υπόλοιπο του έτους, οι μακροπρόθεσμοι ορίζοντές της εταιρείας είναι θετικοί, δεν βλέπουμε κάποια μεγάλη αρνητική μετατόπιση», σημείωσε ο Πέτρος Τζαννετάκης.
► Διαβάστε επίσης: Motor Oil: Κέρδη 362 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο
Ο λογαριασμός της εισφοράς
«Μέχρι το τέλος του Σεπτεμβρίου θα έχουμε προσδιορίσει την επίπτωση της έκτακτης εισφοράς της κυβέρνησης στα διυλιστήρια. Εκτιμώ πως θα κινηθεί λίγο πιο κάτω από τα 205 εκατ. ευρώ που έχουμε προσδιορίσει, αυτός είναι ο μέγιστος αντίκτυπος που υπολογίσαμε», σημείωσε.
Η εισφορά αφορούσε στα πλεονάζοντα κέρδη της οικονομικής χρήσης του 2023. Η Μotor Oil εκτιμά το ύψος της καθαρής φορολογικής επιβάρυνσης από την έκτακτη προσωρινή συνεισφορά αλληλεγγύης που θα λογισθεί στην οικονομική χρήση 2024, σε περίπου 205 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με τη διοίκηση της Motor Oil «σε επίπεδο καθαρής κερδοφορίας τα αποτελέσματα της χρήσης 2024 θα επηρεαστούν αρνητικά λόγω επιβολής της έκτακτης εισφοράς αλληλεγγύης».
Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις, τα έσοδα για τη συγκεκριμένη περίοδο ήταν υψηλότερα κατά 5% καθώς ανήλθαν στα 6,2 δισ. ευρώ, ενώ τα κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) εκτινάχθηκαν στα 639 εκατ. ευρώ, ήτοι ήταν αυξημένα κατά 19%.
Τα προσαρμοσμένα EBITDA έκλεισαν ανοδικά κατά 4% στα 624 εκατ. ευρώ.
Για το τάνκερ Sounion
Το ανώτατο στέλεχος του πετρελαϊκού και ενεργειακού ομίλου αναφέρθηκε και στο τάνκερ Sounion, το οποίο μεταφέρει φορτίο της Μotor Οil και χτυπήθηκε από τους Χούθι στο λιμάνι της Υεμένης η οποία ελέγχεται από τους αντάρτες. Το Sounion μεταφέρει 150.000 τόνους αργού πετρελαίου και παραμένει ακινητοποιημένο.
Ο κ. Τζαννετάκης ανέφερε πριν από λίγο ότι κατόπιν πολιτικών παρεμβάσεων έγινε δεκτό από τους Χούθι να επιτρέψουν την επισκευή του πλοίου, τονίζοντας ότι οι επιπτώσεις για τον όμιλο από την καθυστέρηση στη παράδοση του φορτίο είναι ελεγχόμενες.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!