Την δυναμική πορεία του μετασχηματισμού της ΔΕΗ σε μια powertech επιχείρηση ψηφιακής τεχνολογίας, υπό την καθοδήγηση του Πρόεδρου και Διευθύνοντα Συμβούλου, Γεωργίου Στάσση υπογραμμίζει σε ανάλυσή του ο διεθνής κολοσσός Accenture, εξηγώντας την σημασία του μετασχηματισμού της ΔΕΗ για την ελληνική κοινωνία και την οικονομία.
«Είμαι ιδιαίτερα υπερήφανος που μοιράζομαι την ιστορία επιτυχίας της ΔΕΗ, που εμπνέει με την διαρκή επανεφεύρεση του εαυτού της, η οποία τροφοδοτείται τόσο από ανθρώπους όσο και από τεχνολογία», έγραψε στο δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης Linkedin ο Scott Tinkler, Global Senior Managing Director της Accenture, μιλώντας για το «ταξίδι μετασχηματισμού της ΔΕΗ από προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας σε μια diversified, digital powertech επιχείρηση».
Το υψηλόβαθμο στέλεχος της global Accenture, που είναι πολυεθνικός κολοσσός στη Συμβουλευτική Διοίκησης Επιχειρήσεων, εξάρει το όραμα του «δυναμικού Διευθύνοντος Συμβούλου, Γεωργίου Στάση, που οδήγησε τον μεγαλύτερο πάροχο ηλεκτρικής ενέργειας και τον τρίτο μεγαλύτερο εργοδότη στην Ελλάδα να επανεφεύρει πλήρως τον εαυτό του, να γίνει πλήρως ψηφιακός, ευκίνητος και σωστά τοποθετημένος για την νέα εποχή».
Τα οφέλη του ψηφιακού μετασχηματισμού
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι, άλλωστε, σημείο κλειδί στο σχέδιο ανάπτυξης της ΔΕΗ και της μεταμόρφωσής της σε μια εταιρεία ψηφιακής τεχνολογίας, ένα ολοκληρωμένο utility. Το έχει προσδιορίσει έτσι και ο ίδιος ο ισχυρός άνδρας της ΔΕΗ, Γιώργος Στάσσης, ονοματίζοντας τους τρεις πυλώνες της πορείας προς τη νέα εποχή:
- Green Deal
- Πελατοκεντρικότητα
- Ψηφιακός μετασχηματισμός
Και όπως έχουν επισημάνει πολλές φορές ενεργειακοί αναλυτές, τα οφέλη από τον ολοένα και μεγαλύτερο ψηφιακό μετασχηματισμό των εταιρειών ενέργειας στην Ελλάδα θα είναι σημαντικά προς όλους. Όσο πιο ψηφιακή γίνεται η εταιρεία, τόσο το καλύτερο για την ίδια, τους εργαζόμενους αλλά και τους πελάτες φυσικά. Ακόμη και οι ΑΠΕ χρειάζονται ψηφιακές λύσεις. Συνεπώς ΑΠΕ, εξυπηρέτηση πελατών, αλλά και κόστος ρεύματος, όλα έχουν σχέση με τον ψηφιακό μετασχηματισμό, καθώς η τεχνολογία αλλάζει τα πάντα.
Case study ΔΕΗ
Στο πλαίσιο αυτό, ο πολυεθνικός κολοσσός Accenture, με τους χιλιάδες πελάτες σε όλο τον κόσμο αφιερώνει ένα ολόκληρο case study στην ΔΕΗ, αναλύοντας τους παράγοντες που οδήγησαν στην επιτυχημένη πορεία της εταιρείας τα τελευταία χρόνια.
«Η Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού (ΔΕΗ), ο μεγαλύτερος πάροχος ηλεκτρικής ενέργειας και ο τρίτος μεγαλύτερος εργοδότης στην Ελλάδα κάνει πολλά περισσότερα από το να κρατά τα φώτα αναμμένα σε όλη τη χώρα. Το όραμα της ΔΕΗ είναι να δίνει ενέργεια στην καθημερινή ζωή των καταναλωτών, από την ώρα που σβήνουν το ξυπνητήρι το πρωί μέχρι να φορτίσουν τα τηλέφωνά τους πριν τον ύπνο.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η ΔΕΗ μετασχηματίζεται πλέον διαρκώς σε μια ψηφιακή εταιρεία, από την προηγμένη τεχνολογία παραγωγής και τα καταστήματα λιανικής έως όλες τις εταιρικές υπηρεσίες που υποστηρίζουν τον οργανισμό και τους πελάτες του», αναφέρει η Accenture στο case study της παραθέτοντας το diversifiedχαρτοφυλάκιο που «χτίζει» ο Γιώργος Στάσσης με οπτικές ίνες και τηλεπικοινωνίες, ηλεκτρικά οχήματα, αλλά και λιανικό εμπόριο ηλεκτρονικών (μέσω της Κωτσόβολος).
Εξωστρέφεια
Αναφέρεται επίσης στην εξωστρέφεια και τις διεθνείς εξαγορές με όραμα να καταστεί κεντρικός παίκτης ενέργειας και σταθερότητας σε όλη τη νοτιοανατολική Ευρώπη. «Αυτό είναι σίγουρα φιλόδοξο, λαμβάνοντας υπόψη ότι η επανεφεύρεση δεν ήταν στην ατζέντα της ΔΕΗ πριν από τέσσερα χρόνια», παρατηρεί το case study της Accenture.
Η ΔΕΗ ολοκλήρωσε έναν εντυπωσιακό μετασχηματισμό σε συμπιεσμένο χρόνο, που την έχει μεταμορφώσει σε έναν πλήρως ανανεωμένο οργανισμό, λέει ο διεθνής κολοσσός, επισημαίνοντας την κατασκευή μιας «κεντρικής αποθήκης δεδομένων» (centralized data warehouse) έως την επινόηση ενός νέου KPI για τη μέτρηση της ψηφιακής εξέλιξης, η ΔΕΗ έχει καθιερώσει σταθερά μια νοοτροπία συνεχούς επανεφεύρεσης, τονίζουν οι αναλυτές, επισημαίνοντας το άλμα 80% στις ΑΠΕ σε μόλις δυο χρόνια με έμφαση στη βιωσιμότητα.
Ο Γιώργος Στάσσης
«Όλα ξεκίνησαν με έναν δυναμικό CEO που ανέλαβε το τιμόνι τον Αύγουστο του 2019 και προσέλαβε μια all-star ομάδα Διοίκησης», σημειώνει η Accenture επισημαίνοντας πως δημιουργήθηκε ένας νέος Δείκτης Ψηφιακής Απόδοσης (Digital Performance Index, DPI) που καθοδήγησε τον μετασχηματισμό της εταιρείας. Με αυτό τον σύνθετο δείκτη μετράται η ψηφιοποίηση διαδικασιών και συστημάτων. «Ακόμη πιο κρίσιμο: ο Διευθύνων Σύμβουλος συνέδεσε το μπόνους αποζημίωσης συνταξιοδότησης για κάθε μέλος της ομάδας με το πόσο κατάφεραν να ενισχύσουν το DPI στα τμήματα τους, δίνοντας κίνητρα για τη συνεισφορά τους στην ψηφιακή επανεφεύρεση», εξηγεί η Accenture.
Τον πρώτο χρόνο εφαρμογής, ο δείκτης DPI της ΔΕΗ αυξήθηκε κατά 37%, με αύξηση 15% να καταγράφεται από το 2022 έως το 2023 καθώς τα έργα εισέρχονταν σε πολύπλοκες φάσεις εκτέλεσής τους. Η ΔΕΗ έχει θέσει σαφείς στόχους για συνεχή ανάπτυξη του DPI καθώς οι ηγέτες της ενσωματώνουν την ψηφιακή τεχνολογία σε όλη την επιχείρηση.
Για να διατηρήσει την ανάπτυξη του DPI, το τμήμα Πληροφορικής έπρεπε να μεταβεί από μια λειτουργία επιχειρησιακής υποστήριξης στον κεντρικό μοχλό του ψηφιακού μετασχηματισμού της ΔΕΗ. Για το σκοπό αυτό, η Accenture και η ΔΕΗ επικεντρώθηκαν σε τρεις τομείς:
- Ανάπτυξη του cloud με μεταφορά 170 εφαρμογών στο cloud με αποτέλεσμα να κλείσουν δύο φυσικά κέντρα δεδομένων (data centers)
- μια νέα, κεντρική «αποθήκη δεδομένων», με 140 terabytes δεδομένων που αναλύονται από 750 διαφορετικές αναφορές στο PowerBI και
- ασφάλεια, με τη ΔΕΗ να χειρίζεται πλέον 25.000 περιστατικά ασφαλείας και 360.000 ύποπτα email ετησίως.
«Η ΔΕΗ εξελίσσεται σε μια ευκίνητη, πολυσχιδή εταιρεία που μπορεί να προσαρμοστεί σε όποιες απαιτήσεις προκύψουν. Με το DPI ως «πολικό Αστέρα» —και με σαφείς στόχους ανάπτυξης—το μέλλον είναι ήδη εδώ για τη ΔΕΗ και φαίνεται λαμπρό», καταλήγει η Accenture.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!