Νέα
  • ΓΔ: 1453.32 +0.06%
  • Τζίρος: 36,88 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ρεύμα: Έρχεται ο Ενεργειακός Διαμεσολαβητής - Πώς θα λειτουργεί και τι πρέπει να ξέρουν οι καταναλωτές

Με στόχο την καλύτερη προετοιμασία των καταναλωτών για να αντιμετωπίσουν κάθε πιθανή διαφωνία με τον προμηθευτή τους στην αγορά ενέργειας, η ΡΑΑΕΥ προετοιμάζει ακόμη ένα εργαλείο τον Ενεργειακό Διαμεσολαβητή που θα παρουσιάσει την επόμενη εβδομάδα. Ο Ενεργειακός Διαμεσολαβητής εντάσσεται σε μια σειρά δράσεων του υπουργείο Ενέργειας και της ΡΑΑΕΥ για περαιτέρω η διαφάνεια στην αγορά και αυξημένη προστασία νοικοκυριών και επιχειρήσεων.

Διαβάστε επίσηςΔΕΔΔΗΕ: Στον «αέρα» ο διαγωνισμός για τα «μίνι» φωτοβολταϊκά - Οι καταγγελίες και η στάση της ΡΑΑΕΥ

Τι ίσχυε έως σήμερα

Μέχρι σήμερα, η μόνη διέξοδος των καταναλωτών αν έρχονται σε ρήξη με τον προμηθευτή τους και δεν θέλουν να μπουν σε δικαστική διαμάχη,  είναι οι καταγγελίες και τα παράπονα στη ΡΑΑΕΥ και στις Ενώσεις Καταναλωτών. Ειδικά στην ενεργειακή κρίση, είχε προκύψει σωρεία παραπόνων στη ΡΑΑΕΥ για τις χρεώσεις στους λογαριασμούς ρεύματος, και λόγω του μεγάλου αριθμού τους δεν ήταν εύκολο να απαντηθούν όλα.

Ο ρόλος του Ενεργειακού Διαμεσολαβητή είναι να παρεμβαίνει αποτελεσματικά, γρήγορα και δωρεάν για την επίλυση αστικών διαφορών των καταναλωτών με τους προμηθευτές, ενώ για τη λειτουργία του η ΡΑΕ έχει εγγραφεί Ειδικό Μητρώο Φορέων Εναλλακτικής Επίλυσης Διαφορών του υπουργείου Ανάπτυξης.

Διαβάστε επίσηςΟι ρυθμίσεις για τα αγροτικά φωτοβολταϊκά - Το πλαφόν του 0,8% και η χρηματοδότηση για νέες πράσινες επενδύσεις

λογαριασμός ρεύματος

Πώς θα λειτουργεί

Τα παράπονα αστικής φύσεως, θα καταχωρούνται από τους καταναλωτές στην πλατφόρμα υποβολής παραπόνων myrae.gr. Από εκεί θα μεταβιβάζονται στους προμηθευτές. Μετά από τρεις «κύκλους» απαντήσεων από τους προμηθευτές, αν οι καταναλωτές που τα υπέβαλαν εξακολουθούν να θεωρούν πως δεν ικανοποιήθηκαν θα μπορούν να απευθυνθούν στον Ενεργειακό Διαμεσολαβητή. Αντίθετα, όσον αφορά θέματα που άπτονται του Κώδικα Προμήθειας, η επιλογή που έχουν οι καταναλωτές είναι να προχωρήσει σε καταγγελία στη ΡΑΑΕΥ.

Για το υπουργείο Ενέργειας είναι προτεραιότητα να είναι ενδυναμωμένος ο καταναλωτής απέναντι στις εταιρείες προμήθειας και λαμβάνει μια σειρά δράσεων για να μην είναι σε μειονεκτική θέση απέναντί τους.

Ενδυναμωμένος καταναλωτής

Στο πλαίσιο αυτό έγινε η «χρωματική σήμανση» των τιμολογίων ρεύματος ώστε εύκολα να ξεχωρίζουν οι διαφορές  μεταξύ των τιμολογίων. Για την καλύτερη και ευκολότερη σύγκριση ακολούθησε ο Συγκριτικός Πίνακας Τιμών, και τώρα ακολουθούν ακόμη δύο δράσεις της ΡΑΑΕΥ για την ενίσχυση των δικαιωμάτων των καταναλωτών ενέργειας.

Έτσι, προ των πυλών βρίσκεται η έναρξη του Ενεργειακού Διαμεσολαβητή, με τη Ρυθμιστική Αρχή να έχει προγραμματίσει για αυτό τον σκοπό ενημερωτική τηλεδιάσκεψη την επόμενη Δευτέρα, 15 Ιανουαρίου, με όλους τους προμηθευτές και τους Διαχειριστές.

Στόχος είναι να μπορούν να επιλυθούν διαφορές αστικής φύσεως, χωρίς οι καταναλωτές να χρειάζεται να προσφύγουν για αυτό στα δικαστήρια και να θυσιάσουν χρόνο και χρήματα. Επόμενο βήμα θα είναι η ανανέωση του Εργαλείου Σύγκρισης Τιμών (energycost), στο οποίο θα συμπεριλαμβάνονται τα καινούρια τιμολόγια ηλεκτρισμού που αναμένεται τον Φεβρουάριο.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ