Πιλοτικό έργο με στόχο την αναβάθμιση βιοαερίου σε υψηλής περιεκτικότητας βιομεθάνιο, πραγματοποιεί η ΔΕΠΑ Εμπορίας σε μια υπάρχουσα μονάδα παραγωγής βιοαερίου.
Το πιλοτικό έργο σχεδιάστηκε ώστε να συμπιέζεται το παραγόμενο βιομεθάνιο (bio-CNG) και να μεταφέρεται, με την υπάρχουσα εφοδιαστική αλυσίδα της FISIKON, στα πρατήρια FISIKON για πώληση ως καύσιμο κίνησης και με δυνατότητα - όταν ολοκληρωθεί το πλαίσιο - εισαγωγής σε δίκτυο φυσικού αερίου.
►Διαβάστε επίσης: Στην εταιρεία THEMA η λειτουργία και η συντήρηση του μετρό Θεσσαλονίκης
Κλειδί τα ανανεώσιμα αέρια
Η εκτιμώμενη παραγωγή βιομεθανίου είναι 1.000.000 m3/year (ή 5.000 m3 bio- CNG), ενώ η έναρξη λειτουργίας εκτιμάται σε περίπου ένα έτος, δηλαδή εντός του α΄ εξαμήνου 2024.
Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε πρόσφατα η Δρ. Κυριακή Η. Καρακίτσου, Διευθύντρια Δραστηριοτήτων της ΔΕΠΑ Εμπορίας, για την ανάπτυξη, υλοποίηση και παρακολούθηση των εν λόγω έργων έχει συσταθεί το Γραφείο Διαχείρισης Έργων (PΜΟ) με την κατάλληλη οργανωτική δομή.
Για τη ΔΕΠΑ η παραγωγή ανανεώσιμων αερίων, όπως το βιομεθάνιο, είτε για χρήση απευθείας σε αέρια μορφή, είτε ως bio-CNG ή bio-LNG, είναι κλειδί στην προσπάθεια απανθρακοποίησης του ενεργειακού μίγματος της χώρας.
►Διαβάστε επίσης: Καταβλήθηκε στο ΤΑΙΠΕΔ η 2η δόση από την Hellinikon Global I S.A. ύψους 166,65 εκατ. ευρώ
Οι στόχοι
Μέσα σε αυτά τα πλαίσια, αξιοποιώντας τις πράσινες τεχνολογίες, η ΔΕΠΑ Εμπορίας εισέρχεται στην παραγωγή και διακίνηση του βιομεθανίου, επιδιώκοντας:
- Την αναβάθμιση πλεοναζουσών ποσοτήτων ακατέργαστου βιοαερίου και τη μετατροπή του σε βιομεθάνιο υψηλής καθαρότητας ή και την απευθείας παραγωγή βιομεθανίου.
- Τη συμπίεσή του βιομεθανίου σε βιο-CNG και τη διάθεσή του στα πρατήρια της FISIKON για κίνηση οχημάτων ή σε απομακρυσμένους καταναλωτές ή δίκτυα φ.α. μετά από αποσυμπίεση.
- Την υγροποίηση /κρυογέννεση σε βιο-LNG (LBG) και την διάθεσή του μέσω των LNG trailers σε πρατήρια LNG για κίνηση βαρέων οχημάτων ή σε τερματικούς σταθμούς για θαλάσσια μεταφορά ή σε δίκτυα φ.α. μετά από αεριοποίηση.