Νέα
  • ΓΔ: 1452.5 -0.26%
  • Τζίρος: 507,16 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Νέα Εποχή ΔΕΗ: Πελατοκεντρική φιλοσοφία και εξωστρέφεια με πράσινο και ψηφιακό μετασχηματισμό

Ο αν. Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΗ, Γιώργος Καρακούσης

Απόλυτα προσηλωμένη στους στόχους της πράσινης ανάπτυξης, της ενεργειακής βιωσιμότητας, της πελατοκεντρικότητας και του ψηφιακού μετασχηματισμού συνεχίζει την πορεία προς μια νέα εποχή η ΔΕΗ, σύμφωνα και με όσα δήλωσαν τα στελέχη της που συμμετείχαν στο 8ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών.

«Βασικοί πυλώνες του στρατηγικού σχεδιασμού αυτής της "Νέας Εποχής ΔΕΗ" είναι η πελατοκεντρική φιλοσοφία και ο ψηφιακός μετασχηματισμός» δήλωσε χαρακτηριστικά ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΗ, Γιώργος Καρακούσης, ενώ ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΗ Ανανεώσιμες, Κωνσταντίνος Μαύρος, μίλησε για τον κομβικό ρόλο που διαδραματίζει στο σχεδιασμό της ΔΕΗ η παρουσία σε όλες τις τεχνολογίες ΑΠΕ, από τα φωτοβολταϊκά και το πράσινο υδρογόνο έως την αποθήκευση και τα υπεράκτια αιολικά πάρκα.

Η ΔΕΗ τα τελευταία χρόνια έχει αλλάξει την εμπειρία που προσφέρει στους πελάτες της με τη δημιουργία δωρεάν call center με διευρυμένο ωράριο και νέες υπηρεσίες, ανανεωμένα phygital καταστήματα, chatbot, νέο site, online application, online support, καθώς και το νέο myΔΕΗ app.

Τα όρια τα βάζει η εμπειρία του πελάτη

Ο κ. Καρακούσης, υπογράμμισε πως η ΔΕΗ τα τελευταία χρόνια αλλάζει πάρα πολύ και γρήγορα, προς όφελος όλων των ενδιαφερόμενων μερών. Η ΔΕΗ δημιουργεί συνολικά μία νέα εμπειρία και μία νέα σχέση με τους πελάτες, αξιοποιώντας τα σύγχρονα τεχνολογικά μέσα για μια νέα ψηφιακή εμπειρία εξυπηρέτησης, με τον ψηφιακό μετασχηματισμό να τρέχει με «χίλια».

Όπως ανέφερε η στρατηγική της ΔΕΗ περιλαμβάνει αλλαγή μοντέλου με κεντρικές υπηρεσίες, ενιαία εμπειρία και νέα κανάλια. Η ΔΕΗ τα τελευταία χρόνια έχει αλλάξει την εμπειρία που προσφέρει στους πελάτες της με τη δημιουργία δωρεάν call center με διευρυμένο ωράριο και νέες υπηρεσίες, ανανεωμένα phygital καταστήματα, chatbot, νέο site, online application, online support, καθώς και το νέο myΔΕΗ app.

Ο αν. Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΗ, Γιώργος Καρακούσης

Μιλώντας στο πάνελ "Bridging Digital and Physical Channels" του φετινού Delphi Economic Forum, ο κ. Καρακούσης μίλησε για την ανάγκη συνεχούς ανάπτυξης των ψηφιακών καναλιών χωρίς να μπαίνουν στο περιθώριο τα φυσικά καταστήματα. «Πρέπει να συνυπάρχουν μεταξύ τους, φυσικά και ψηφιακά καταστήματα, καθώς το 50% των πελατών εξυπηρετείται από τα φυσικά καταστήματα. Εξυπηρέτηση χωρίς ουρές και καλή εξυπηρέτηση on line.  Εκεί που θα παιχθεί το παιχνίδι είναι η εμπειρία του πελάτη. Να το κάνεις απλό κι εύκολο», ανέφερε. Σχολιάζοντας τα όρια μεταξύ αγορών, ο κ. Καρακούσης τόνισε: «Τα όρια τα βάζει η εμπειρία πελάτη».

Σε τροχιά υλοποίησης η πράσινη μετάβαση

Σε μια περίοδο που οι ΑΠΕ δεν είναι απλώς φιλόδοξοι στόχοι, αλλά κατέχουν πλέον ένα σημαντικό μερίδιο στο ενεργειακό ισοζύγιο της χώρας, η στροφή στην καθαρή ενέργεια του Ομίλου βρίσκεται σε τροχιά υλοποίησης, όπως διατυπώθηκε σαφώς στο φόρουμ των Δελφών, με ένα «πράσινο» χαρτοφυλάκιο καθαρά «φωτοβολταϊκό» στην Ελλάδα και ένα καθαρά «αιολικό» στην Ρουμανία που διαχειρίζεται η ΔΕΗ Ανανεώσιμες.

Ο πράσινος βραχίωνας της ΔΕΗ έκανε ένα μεγάλο άλμα προς την εξωστρέφεια φέτος με την εξαγορά της Enel στη Βαλκάνια.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΗΑΝ, Κωνσταντίνος Μαύρος, δήλωσε ότι η στρατηγική της εταιρείας ξεδιπλώνεται σε 3 πυλώνες ανάπτυξης:

  1. Την Οργανική ανάπτυξη
  2. Τις εξαγορές- συγχωνεύσεις
  3. Τις συνεργασίες.

Η τακτική της αξιοποίησης των υπαρχόντων πόρων συνδυαστικά με τις κινήσεις εξωστρέφειας, φανερώνουν την ολιστική προσέγγιση της εταιρείας για τη μετάβαση στην νέα εποχή.

ΜΑΥΡΟΣ - ΔΕΗ - ΦΟΡΟΥΜ
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΗΑΝ, Κωνσταντίνος Μαύρος

Γεωγραφική επέκταση

Ο πράσινος βραχίωνας της ΔΕΗ έκανε ένα μεγάλο άλμα προς την εξωστρέφεια φέτος με την εξαγορά της Enel στη Βαλκάνια. Ο κ. Μαύρος υπογράμμισε πως στρατηγική επιλογή του Ομίλου είναι να διευρύνει την επέκτασή του στις αγορές ΑΠΕ στη φυσική επέκταση των συνόρων μας προς τα βόρεια, τα Βαλκάνια, σημειώνοντας πως «ο λόγος είναι ότι βλέπουμε την αγορά της Ευρώπης να γίνεται ολιστική στο μέλλον και πρέπει να συγκλίνουμε προς το Cross-border trading που είναι πολύ διαδεδομένο στις Βόρειες χώρες».

Η επέκταση είναι στρατηγική επιλογή, ξεκαθάρισε ο κ. Μαύρος, εξηγώντας πως αποτελεί μια δυνατότητα φυσικής αντιστάθμισης του κινδύνου για την εταιρεία και στην πραγματικότητα «είμαστε ήδη εκεί και εισάγουμε ρεύμα. Άρα αντί να το εισάγουμε θα το παράγουμε εμείς . Είμαστε απόλυτα αποφασισμένοι και θα βάλουμε την πινέζα στο χάρτη πάρα πολύ σύντομα», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με τον ίδιο, σε πρώτο χρόνο πρέπει να υπάρξουν clusters, να γίνουν επενδύσεις στα δίκτυα για να αυξηθεί η δυνατότητα εμπορικών συμφωνιών και χρειάζεται το συντομότερο να  αυξηθεί η χωρητικότητα και η δυνατότητα για διακρατικές συναλλαγές στον ελλαδικό χώρο και ευρύτερα στη νοτιοανατολική Ευρώπη, για να προχωρήσει δυναμικά το θέμα των διεθνών διασυνδέσεων.

«Το πρώτο cluster που βλέπουμε εμείς είναι από τη Ρουμανία, τη Βουλγαρία και τα δυτικά Βαλκάνια. Ηδη έχουμε κάνει δύο συναλλαγές στη Ρουμανία κοιτάμε και άλλες, ενώ πολύ σημαντική για εμάς είναι η Βουλγαρία» συμπλήρωσε.

Μισή δουλειά οι ΑΠΕ χωρίς μπαταρίες

Κομβικό ρόλο στο σχεδιασμό της ΔΕΗ διαδραματίζει η παρουσία σε όλες τις τεχνολογίες ΑΠΕ, από τα φωτοβολταϊκά και το πράσινο υδρογόνο έως την αποθήκευση και τα υπεράκτια αιολικά πάρκα. Η ΔΕΗ Ανανεώσιμες ζητά να συνεχίσουν πολύ επιθετικά οι επενδύσεις σε δίκτυα, κάτι που θα της επιτρέψει  την περαιτέρω διείσδυση των ΑΠΕ μέσω ΔΕΔΔΗΕ και ΑΔΜΗΕ.

Ωστόσο, επισημαίνει ότι είναι πολύ σημαντικό να μπουν σε λειτουργία γρήγορα οι εφαπτόμενες τεχνολογίες, όπως οι μπαταρίες.

Ο κ. Μαύρος, σημείωσε πως «Αυτή τη στιγμή εκτυλίσσεται η διαδικασία για να προχωρήσουμε σε τέτοιες επενδύσεις. Ευελπιστούμε και κάνουμε κοινή έκκληση να προχωρήσουμε πιο γρήγορα, για ΑΠΕ χωρίς μπαταρίες είναι μισή δουλειά. Ολόκληρη δουλειά μαζί με τις μπαταρίες», προσθέτοντας πως «πρέπει να έρθει γρήγορα το σχετικό θεσμικό πλαίσιο».

Αναφορικά με τα υπεράκτια αιολικά πάρκα, ο ίδιος ανέφερε ότι καθυστερούν ακόμα καθώς ο όμιλος κάνει προσεκτικές κινήσεις, εκτιμώντας πως μέσα στο 2023 θα έχουμε εξελίξεις για να προχωρήσουν και αυτές οι επενδύσεις με ορίζοντα το 2030, όπως προβλέπει το εθνικό σχέδιο.

Αρχές του ‘24 τα πρώτα 200 MWp από την συνεργασία με τη RWE

Σημαίνοντας ρόλο στο πλάνο της ΔΕΗ παίζουν και οι συνεργασίες. Τα πρώτα απτά αποτελέσματα της υλοποίησης του πράσινου χαρτοφυλακίου των 2000 MWp (Megawatt peak), της κοινοπραξίας RWE Renewables-ΔΕΗΑΝ θα φανούν μέσα στην επόμενη χρονιά.

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που παρουσίασε στο Φόρουμ των Δελφών, ο Διευθύνων Σύμβουλος της RWE Renewables Hellas και της Μέτων Ενεργειακή, Κώστας Παπαμαντέλλος, στις αρχές του 2024 θα τεθούν σε λειτουργία τα πρώτα 210 MWH από φωτοβολταϊκά, και μέσα στο 2023 θα ληφθεί η τελική επενδυτική απόφαση για τα υπόλοιπα 740 MWp στα δυο διαφορετικά clusters στο Αμύνταιο, ενώ τα υπόλοιπα θα ακολουθήσουν το 2025.

«Διεκδικήσαμε την παρουσία μας σε παγκόσμιο επίπεδο και αυτό έγινε σε συνεργασία με τον κολοσσό της RWE. Aυτό μας δίνει τη δυνατότητα να ξεδιπλώσουμε γρήγορα τις δυνάμεις μας σε συνεργασία με ένα παγκόσμιο παίκτη και η ιδανική συνεργασία που έχουμε αποτυπώνεται στην εξέλιξη των έργων που προχωρούν γρήγορα», δήλωσε σχετικά ο κ. Μαύρος, συμπληρώνοντας πως «σε κάθε περίπτωση η επόμενη δεκαετία είναι δεκαετία ενέργειας, νέων τεχνολογιών στην ενέργεια και θα είμαστε δυναμικά παρόντες».

Στρατηγική επιλογή τα διμερή συμβόλαια

Ψηλά στην ατζέντα της εταιρείας βρίσκονται και τα διμερή συμβόλαια. Στόχος της καθετοποιημένης ΔΕΗ είναι να πηγαίνει σε PPAs, είτε με τη μητρική είτε με τη βιομηχανία, θεωρώντας ότι η αγορά έχει ωριμάσει αρκετά.

Σύμφωνα με τον κ. Μαύρο, «εφόσον τα έργα έχουν το απαραίτητο μέγεθος νομίζω εκεί θα πάμε και στην Ελλάδα αλλά και στη βόρεια επέκταση στα Βαλκάνια. Πρέπει να προχωράμε γρήγορα σε αυτό γιατί αυτό στην ουσία δίνει φθηνό ρεύμα στη βιομηχανία, καθιστά τη χώρα πιο ανταγωνιστική και δίνει τη δυνατότητα στο νοικοκυριό να απολαύσει αυτά τα οφέλη».

Χρειάζεται προσπάθεια από όλο το οικοσύστημα

Σύμφωνα με τα στελέχη της ΔΕΗ, κρίσιμο ρόλο για την ενεργειακή μετάβαση όχι μόνο της εταιρείας αλλά και της χώρας παίζει όλο το οικοσύστημα. Χρειάζεται δηλαδή να συνεισφέρουν, τόσο οι δημόσιοι και ιδιωτικοί φορείς όσο και οι προμηθευτές  ενέργειας αλλά και οι ίδιοι οι καταναλωτές.

Ο Γενικος Διευθυντης marketing και προϊοντων της ΔΕΗ, Άγγελος Σπανός, χαρακτήρισε το οικοσύστημα ως πάρα πολύ σημαντικό, για κάθε απαραίτητο μετασχηματισμό που απαιτεί κυρία κινητοποίηση πολλών παραγόντων, σημειώνοντας πως «πρόκειται για έναν  πολυεπίπεδο μετασχηματισμό».

Ο Γενικος Διευθυντης marketing και προϊοντων της ΔΕΗ, Άγγελος Σπανός

Στην τοποθέτησή του, ανέλυσε την στρατηγική προσέγγιση της ΔΕΗ για τη μαζική υιοθέτηση συστημάτων όπως οι αντλίες θερμότητας και τα φωτοβολταϊκά, στο δρόμο για την ενεργειακή βιωσιμότητα. «Η βιωσιμότητα μέσω φωτοβολταϊκών ή αντλίες θερμότητας είναι επιτυχημένα παραδείγματα αλλά πρέπει να εντάξουμε τη βιωσιμότητα στην καθημερινότητά μας.

Για να καταφέρουμε την επιτάχυνση λύσεων, χρειάζεται να προσδιορίσουμε  και τον ρόλο των προμηθευτών, ενώ ταυτόχρονα να ευαισθητοποιήσουμε και του καταναλωτές», τόνισε, ενώ αναφέρθηκε και στην κρισιμότητα του ρόλου των χρηματοδοτικών λύσεων ως προς την ταχύτητα και την κλίμακα υιοθέτησης των παραπάνω συστημάτων.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ