Ανεβαίνει ο πήχης του ανταγωνισμού και επιταχύνεται ο στόχος για γρήγορη εγκατάσταση ηλεκτρικών φορτιστών, στην Ελλάδα, μετά την είσοδο του ΑΔΜΗΕ στην αγορά των φορτιστών, μια σημαντική αγορά για την αύξηση της διείσδυσης της ηλεκτροκίνησης.
Σημειώνεται ότι η Ελλάδα μοιράζεται με την Κύπρο την προτελευταία θέση μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών, στις οποίες αναλογεί λιγότερο από ένας φορτιστής ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανά 100 χιλιόμετρα οδικού δικτύου, όταν στην Ολλανδία αντιστοιχούν 64,3 συσκευές φόρτισης.
GRID Charge: Περισσότεροι από 2.100 φορτιστές
Ειδικότερα, την είσοδό του στον κλάδο φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων ανακοίνωσε ο ΑΔΜΗΕ, μέσω της GRID Charge, θυγατρικής της εταιρείας του Ομίλου GRID Telecom.
Με εξασφαλισμένη ευρωπαϊκή χρηματοδότηση ύψους 6 εκατ. ευρώ, η GRID Telecom, ως δικαιούχος και συντονίστρια της δράσης EXPAND-ECohesion του ευρωπαϊκού μηχανισμού χρηματοδότησης Connecting Europe Facility (CEF), θα συμμετάσχει στην ανάπτυξη του μεγαλύτερου δικτύου ταχυφορτιστών πανευρωπαϊκά, με περισσότερους από 2.100 σταθμούς φόρτισης, σε συνεργασία με μεγάλες ευρωπαϊκές εταιρείες διαχείρισης σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων (CPOs)», τονίζεται στην ανακοίνωση.
►Διαβάστε και: Ευρωκοινοβούλιο: Προτείνει σταθμούς φόρτισης ανά 60 χλμ.
Οπως ανακοινώθηκε η GRID Charge θα δραστηριοποιηθεί στον τομέα της υπερταχείας φόρτισης, εγκαθιστώντας σε επιλεγμένα σημεία σε όλη τη χώρα φορτιστές σύγχρονης τεχνολογίας (Superchargers DC, Ultra-rapid DC chargers).
Οι νέοι υπερσύγχρονοι ταχυφορτιστές θα διαθέτουν ισχύ εξόδου έως 360 kW για την εύκολη και γρήγορη εξυπηρέτηση ελαφρών και βαρέων οχημάτων στο εθνικό δίκτυο αυτοκινητοδρόμων και σε κόμβους εισόδου-εξόδου των πόλεων.
Παράλληλα, η GRID Charge θα προχωρήσει στη δημιουργία και ενός δικτύου συμβατικής φόρτισης εναλλασσόμενου ρεύματος (Fast AC chargers), για τον αστικό ιστό (καταστήματα, χώρους στάθμευσης, πρατήρια καυσίμων κ.λπ.) καθώς και για απομακρυσμένα σημεία με χαμηλότερη επισκεψιμότητα.
ΔΕΗ blue: Στόχος οι 10.000 φορτιστές
Η ΔΕΗ blue, η εταιρεία μέλος της ΔΕΗ που δραστηριοποιείται στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, ξεπέρασε τους 1.500 σταθμούς φόρτισης εξυπηρετώντας περίπου 49 περιοχές στη χώρα. Πλέον κινείται για τον επόμενο μεγάλο στόχο που είναι η ανάπτυξη μέχρι το 2025 ενός δικτύου 10.000 δημόσια προσβάσιμων φορτιστών στην Ελλάδα.
Ο δεύτερος στόχος της ΔΕΗ είναι μέσα από την εφαρμογή της ΔΕΗ blue, να προσφέρει και υπηρεσίες σχετικά με τη φόρτιση, όπως υπηρεσίες εύρεσης σημείου, αλλά και άλλες που θέτουν στο επίκεντρο τις ανάγκες του οδηγού. Σημειώνεται ότι η ΔΕΗ παρέχει «πράσινη» ηλεκτρική ενέργεια μέσα από τους 1.000 δημόσιους σταθμούς φόρτισης.
Η στρατηγική της διείσδυσης της ΔΕΗ στην ηλεκτροκίνηση περιλαμβάνει στρατηγικές συνεργασίες.Μία εξ αυτών το 2022, και συγκεκριμένα τον Σεπτέμβριο, ήταν με την αλυσίδα λιανικού εμπορίου «Σκλαβενίτης» και αφορούσε στην ανάπτυξη του μεγαλύτερου δικτύου της σε δημόσια προσβάσιμους φορτιστές.
Συγκεκριμένα, η συνεργασία έχει ως στόχο την τοποθέτηση 687 σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, που θα καλύπτουν 1.374 θέσεις φόρτισης – καθώς κάθε φορτιστής θα εξυπηρετεί συγχρόνως έως και 2 οχήματα – σε 119 καταστήματα της αλυσίδας «Σκλαβενίτης» σε όλη την Ελλάδα, εντός του 2022-23, δημιουργώντας ένα εκτενές δίκτυο σταθμών ηλεκτρικής φόρτισης στην Ελλάδα.
►Διαβάστε και: Αυτοκίνητο: Πόσο φθάνει η αξία αγοράς του ευρωπαϊκού σταθμού φόρτισης
Οι οδηγοί θα μπορούν να κάνουν χρήση της υπηρεσίας ΔΕΗ blue και να φορτίσουν το όχημά τους κατά τις ώρες λειτουργίας των καταστημάτων, αλλά και τις υπόλοιπες ώρες, εφόσον ο χώρος στάθμευσης διαθέτει ελεύθερη πρόσβαση.
υμφωνία χρηματοδότησης για την ανάπτυξη δικτύου σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και σταθμών υδρογόνου στην Ελλάδα ανακοίνωσαν σήμερα η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) και η Motor Oil.
Motor Oil (NRG): Στόχος οι 3.000 σταθμοί φόρτισης
Η Motor Oil συνήψε πρόσφατα 10ετές δάνειο με την ΕΤΕπ ύψους 40 εκατ. ευρώ, με το οποίο συγχρηματοδοτείται το επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας για την ανάπτυξη εκτεταμένου δικτύου σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και σταθμών υδρογόνου σε όλη την Ελλάδα.
Το επενδυτικό σχέδιο της Motor Oil προβλέπει την εγκατάσταση περίπου 3.000 σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών μέσων μεταφοράς. Οι υποδομές για τα μέσα μεταφοράς που κινούνται με υδρογόνο θα περιλαμβάνουν μία ηλεκτρολυτική κυψέλη για την παραγωγή υδρογόνου, σταθμό τροφοδοσίας για τη φόρτωση υδρογόνου στα ρυμουλκούμενα βυτία, ρυμουλκούμενα βυτία υδρογόνου και σταθμούς ανεφοδιασμού με υδρογόνο.
Η εταιρεία στοχεύει τους 2.000 φορτιστές έως το τέλος του 2023 μέσα από τα πρατήρια καυσίμων AVIN και Shell, που συνεργάζονται ή ανήκουν στον μητρικό όμιλο, όσο και τα σούπερ μάρκετ, (ήδη συνεργάζεται νε τις αλυσίδες Μασούτη και My Market), αλλά και άλλους δημόσιους χώρους που διαθέτουν μεγάλα πάρκινγκ (εταιρίες με στόλους οχημάτων, εταιρείες ενοικιάσεων αυτοκινήτων κτλ).
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!