Νέα
  • ΓΔ: 1401.58 +0.28%
  • Τζίρος: 93,54 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Τα τρία προγράμματα που επιδοτούν την ηλεκτροκίνηση

Πηγή: Ευρωκίνηση

Προτεραιότητα για το Υπουργείο Ενέργειας είναι η αύξηση της διείσδυσης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και υποστηρίζει την ηλεκτροκίνηση με μια σειρά προγραμμάτων. Χθες ξεκίνησε το πρόγραμμα επιδοτήσεων για τα ταξί, με αιτήσεις στο prasinataxi.gov.gr, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας.

Η επιτάχυνση του σχεδιασμού  αποτελεί ένα από τα στρατηγικά σχέδια που υλοποιεί το ΥΠΕΝ για την επίτευξη των κλιματικών στόχων και της ενεργειακής μετάβασης.
Με τη νέα δράση για τα πράσινα ταξί συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, πολλοί επαγγελματίες οδηγοί ταξί, αποκτούν κίνητρο να αντικαταστήσουν τα παλιά οχήματά τους, με νέα, αμιγώς ηλεκτρικά.

Ταυτόχρονα συνεχίζονται και άλλα προγράμματα επιδότησης αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων και εγκατάστασης υποδομών με την Ελλάδα να καταγράφει υψηλές επιδόσεις στην παροχή κινήτρων σε σχέση με τα άλλα ευρωπαϊκά κράτη.

Παρά το γεγονός ότι η Ελλάδα μπήκε στο χορό της ηλεκτροκίνησης με αρκετή καθυστέρηση, πλέον πρωτοστατεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο όσον αφορά στην παροχή κινήτρων και τη θέσπιση του κατάλληλου πλαισίου. Η Ελλάδα τέταρτη υψηλότερη επιδότηση ηλεκτρικού αυτοκινήτου μεταξύ 33 ευρωπαϊκών κρατών, και τη δεύτερη καλύτερη απόδοση φοροελαφρύνσεων για εταιρικά αυτοκίνητα (με πρώτη την Ιρλανδία.)

Διαβάστε και: Ξεκίνησε η υποβολή αιτήσεων στο πρόγραμμα «Πράσινα ΤΑΞΙ» - Στα 40 εκ. ευρώ ο προϋπολογισμός

«Κινούμαι Ηλεκτρικά 2»

Συνεχίζεται το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2», στο οποίο, σύμφωνα με πληροφορίες, το καταναλωτικό κοινό ανταποκρίνεται ικανοποιητικά, καθώς οι γραφειοκρατικές απαιτήσεις είναι περιορισμένες και τα χρήματα αποδεσμεύονται σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα. Η απορροφητικότητα του προγράμματος έχει ήδη ξεπεράσει τα 30 εκατ. ευρώ.

Το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» θα τρέχει για έναν ακόμη χρόνο και μέσω αυτού θα επιδοτείται κατά 30% η αγορά ή μίσθωση αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος επί της λιανικής τιμής προ φόρων έως του ποσού των 8.000 ευρώ (πρόκειται για ποσό αυξημένο σε σχέση με τις 6.000 που ίσχυε στην προηγούμενη φάση).

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει και ξεχωριστή δράση αντικατάστασης ταξί, η οποία θα χρηματοδοτηθεί με 40 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και αναμένεται να τρέξει επίσης το επόμενο διάστημα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, από το σύνολο των πάνω από 11.200 αιτήσεων στο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» μόλις το 15% (ήτοι 1.730 αιτήσεις κατατέθηκαν από ιδιώτες καταναλωτές) ενώ το υπόλοιπο 85% (ήτοι πάνω από 9.500 αιτήσεις πραγματοποιήθηκαν από επιχειρήσεις).

►Διαβάστε και: Ξεκινά η κατασκευή της νέας μονάδας ηλεκτροπαραγωγής στην Αλεξανδρούπολη

Οι τρείς πρώτες θέσεις

Το 2022 στο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» στην πρώτη θέση βρέθηκαν τα ηλεκτρικά ποδήλατα για τα οποία έχουν κατατεθεί πάνω από πάνω από 4.600 αιτήσεις καταλαμβάνοντας το 37% του συνόλου των αιτήσεων.

Στην δεύτερη θέση βρίσκονται τα ηλεκτρικά δίκυκλα και τρίκυκλα με σημαντικά ενισχυμένο το ποσοστό τους καθώς κυμαίνεται σε 31% με τον αριθμό των να έχουν ξεπεράσει ήδη τις 3.855 μονάδες και να διατηρούν έντονη ανοδική πορεία.

Στην τρίτη θέση ακολουθούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με ποσοστό 17% με τις αιτήσεις για επιδότηση απόκτησης ηλεκτρικού οχήματος να έχουν ξεπεράσει τις 2.100 μονάδες.  Για τα ηλεκτρικά μικροαυτοκίνητα οι αιτήσεις  ξεπέρασαν τις 454 μονάδες καταλαμβάνοντας περίπου 3,6% του συνόλου των αιτήσεων.

Τέλος στα επαγγελματικά οχήματα οι αιτήσεις για επιδότηση έχουν ήδη ξεπεράσει τις 138 μονάδες ή το 1,1% του συνόλου της αγοράς.

Πηγή: Ευρωκίνηση

►Διαβάστε και: Ενέργεια: «Πράσινες» μάχες για τις νέες επενδύσεις σε ΑΠΕ

Υποδομές-«φορτίζω παντού»

Κρίσιμος παράγοντας για να κερδηθεί το στοίχημα της ηλεκτροκίνησης είναι το δίκτυο των φορτιστών.

Μέχρι το 2019, υπήρχαν μόλις 100 δημόσια προσβάσιμοι φορτιστές και σήμερα έχουμε 2.300 με στόχο το 2020 να φθάσουν τους 20.000.

Το πρόγραμμα «φορτίζω παντού», θα επιδοτήσει την εγκατάσταση δημόσια προσβάσιμων ταχυφορτιστών με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης αναμένεται επίσης να βγει στον αέρα το επόμενο διάστημα και θα έχει προϋπολογισμό 80 εκατ. ευρώ, χρήματα τα οποία θα επιδοτήσουν περίπου 10.000 δημόσια προσβάσιμους ταχυφορτιστές (κάτι που σημαίνει ότι το 80% της φόρτισης θα γίνεται σε περίπου μία ώρα).

Το «Φορτίζω παντού» θα χρηματοδοτηθεί με πόρους ύψους 80 εκατ. από το Ταμείο Ανάκαμψης με σκοπό την ανάπτυξη δημόσιων σημείων φόρτισης σε περιοχές, όπου δεν είναι ακόμη ελκυστικές για επενδύσεις. Η απουσία ενός πυκνού δικτύου φορτιστών, μαζί με το αυξημένο κόστος των αυτοκινήτων είναι οι δύο παράγοντες που βάζουν φρένο στην πώληση ηλεκτρικών οχημάτων και εμποδίζουν το άνοιγμα της αγοράς.

Μέχρι στιγμής έχουν χωροθετηθεί περίπου 10.500 σημεία φόρτισης που αντιστοιχούν σε ένα φορτιστή ανά 1000 κατοίκους, τα οποία μάλιστα έχουν περάσει σε ηλεκτρονικό χάρτη. Στόχος είναι μέχρι τα τέλη του έτους να βγουν οι προδιαγραφές και να καθοριστούν οι όροι για τους διαγωνισμούς που θα διενεργήσουν οι δήμοι για τα ΣΦΗΟ (Σχέδια Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων), οι οποίοι θα τρέξουν μέσα στο 2023.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα