Κεντρική στρατηγική της Ευρώπης είναι η απεξάρτηση από το ρωσικό αέριο και ήδη έχει ξεκινήσει στην Ελλάδα η προετοιμασία για αποθήκευση αερίου ενόψει του επόμενου χειμώνα. Στο πλαίσιο αυτό ολοκληρώθηκε πολύ γρήγορα ο διαγωνισμός για τη νέα πλωτή δεξαμενή του ΔΕΣΦΑ, όπως είχε αποκαλύψει η «Η» και χθες ανατέθηκε στην GasLog. Τον Ιούλιο λοιπόν θα βρίσκεται στην Ρεβυθούσα το πλοίο μεταφοράς LNG που θα λειτουργήσει ως πλωτή δεξαμενή (FSU).
Ειδικότερα, μέσω τηλεδιάσκεψης πραγματοποιήθηκε χθες το Διοικητικό Συμβούλιο του ΔΕΣΦΑ και όπως αναφέρουν πληροφορίες, αποφάσισε και ανέθεσε τη σύμβαση μίσθωσης για την προσθήκη ενός νέου FSU στη Ρεβυθούσα στην εταιρεία GasLog που υπέβαλε, στο πλαίσιο σχετικού διαγωνισμού, την πλέον ανταγωνιστική και συμβατή με της προδιαγραφές του διαγωνισμού προσφορά.
Σε εφαρμογή του ολοκληρωμένου σχεδίου του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για τον ενεργειακό εφοδιασμό της χώρας, σε περίπτωση διακοπής της προμήθειας αερίου από τη Ρωσία και βάσει της απόφασης που εξέδωσε η ΡΑΕ, συμφωνήθηκε ο ΔΕΣΦΑ να προχωρήσει αμέσως στην κατακύρωση του διαγωνισμού για τη μίσθωση μίας πλωτής δεξαμενής αποθήκευσης ΥΦΑ (FSU) για διάστημα δώδεκα (12) μηνών, με σκοπό την ασφάλεια εφοδιασμού.
Υπό το πρίσμα των παραπάνω, το Διοικητικό Συμβούλιο του ΔΕΣΦΑ συνεδρίασε στις 10 Μαΐου 2022, και κατόπιν ενδελεχούς αξιολόγησης των προσφορών που ελήφθησαν στο πλαίσιο του ανωτέρω διαγωνισμού που διενεργήθηκε μέσω του διαμεσολαβητή «SSY Gas» για λογαριασμό του ΔΕΣΦΑ, θα αναθέσει τη σχετική σύμβαση μίσθωσης στην εταιρεία που υπέβαλε, σε πλήρη συμμόρφωση με τους κανόνες του διαγωνισμού και του πλαισίου που τέθηκε από τον Ρυθμιστή, την πλέον ανταγωνιστική και συμβατή με της προδιαγραφές του διαγωνισμού προσφορά.
Η προσθήκη του FSU θα αναβαθμίσει σημαντικά την αποθηκευτική δυναμικότητα του Τερματικού Σταθμού της Ρεβυθούσας, ενισχύοντας ταυτόχρονα την ευελιξία της περιφερειακής αλυσίδας εφοδιασμού με Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο και συνολικά την ενεργειακή ασφάλεια της χώρας.
Η νέα υποδομή θα βρίσκεται στο τέρμιναλ του ΔΕΣΦΑ τον Ιούλιο. Το ειδικά εξοπλισμένο δεξαμενόπλοιο θα έχει συνολική χωρητικότητα από 150.000 έως 174.000 κυβικά μέτρα σε συνθήκες 100% πλήρωσης.
Με αυτό τον τρόπο, θα αυξηθεί κατά περίπου 70% η δυναμικότητα των τριών υφιστάμενων χερσαίων δεξαμενών του τερματικού σταθμού, από τα 225.000 κυβικά μέτρα σε τουλάχιστον 375.000 κυβικά μέτρα και θα μπορεί να υποστηρίξει την αυξημένη εισαγωγική δραστηριότητα που απαιτείται για να υποκαταστήσει πλήρως το LNG το φυσικό αέριο.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!