Ο Όμιλος ΑΔΜΗΕ, κατά το εννεάμηνο του 2020, κατέγραψε αύξηση των συνολικών εσόδων του και ενίσχυση της λειτουργικής κερδοφορίας του σε επαναλαμβανόμενη βάση, συνεχίζοντας την επιτυχημένη του πορεία, παρά τις αντίξοες συνθήκες που διαμορφώθηκαν λόγω της πανδημίας του COVID-19.
Τα EBITDA ανήλθαν στα 149,2 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση κατά 6,7% σε ετήσια βάση έναντι 139,8 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2019, ενώ τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν στα 79,8 εκατ. ευρώ, χαμηλότερα κατά 9,7% από πέρυσι.
Ο Όμιλος ΑΔΜΗΕ συνέχισε το επενδυτικό του πρόγραμμα, καθώς οι επενδύσεις της ανήλθαν σε 231,7 εκατ. ευρώ έναντι 117,1 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2019, ενώ ο καθαρός δανεισμός του διαμορφώθηκε στα 334,8 εκατ. ευρώ.
Προοπτικές
Σύμφωνα με τον ΑΔΜΗΕ, το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας βρίσκεται σε τροχιά ανάπτυξης και το 2030 αναμένεται να έχουν διασυνδεθεί με την ηπειρωτική χώρα όλα σχεδόν τα ελληνικά νησιά, διασφαλίζοντας φθηνή, «καθαρή» και αξιόπιστη ηλεκτροδότηση, παρά τις αντιξοότητες που έχει επιφέρει η πανδημική κρίση του covid-19.
Το 10ετες πρόγραμμα του ΑΔΜΗΕ ύψους 5 δισ. ευρώ περιλαμβάνει τις εξής κυριότερες επενδύσεις για το επόμενο 12μηνο:
Νησιωτικές διασυνδέσεις
- Ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης
- Ηλεκτρική διασύνδεση Κυκλάδων
- Ηλεκτρική διασύνδεση Σκιάθου
Μεγαλύτερη διείσδυση ΑΠΕ με αναβάθμιση του Συστήματος Μεταφοράς
Έχει ολοκληρωθεί η Τεχνική Αξιολόγηση των προσφορών που υποβλήθηκαν για την ανακατασκευή ΚΥΤ Κουμουνδούρου, ενώ αναμένεται η υποβολή των Οικονομικών προσφορών. Η διαδικασία ανάδειξης του μειοδότη αναμένεται να ολοκληρωθεί ως τα μέσα Δεκεμβρίου. Η αναβάθμιση του ΚΥΤ με υπερσύγχρονες (state-of-art) υποδομές τεχνολογιών θα ενισχύσει σημαντικά την ενεργειακή ευστάθεια της Αττικής αποτρέποντας συμβάντα μπλακ-ουτ στο Λεκανοπέδιο. Μέσω του νέου ΚΥΤ θα ηλεκτριστεί το «μεγάλο» καλώδιο της Κρήτης.
Η επέκταση του Συστήματος 400 kV προς την Πελοπόννησο περιλαμβάνει τον Δυτικό Διάδρομο, δηλαδή τη διασύνδεση του ΚΥΤ Μεγαλόπολης με τη γραμμή μεταφοράς 400 kV Αχελώου-Διστόμου, μέσω Πάτρας, και τον Ανατολικό Διάδρομο, δηλαδή τη νέα γραμμή μεταφοράς 400 kV Μεγαλόπολη-Κόρινθος-Αττική, που βρίσκεται υπό κατασκευή με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2024. Το τμήμα Μεγαλόπολη-Κόρινθος αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2021. Το έργο έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 95% και εκκρεμεί η τοποθέτηση δύο πυλώνων στα Καλάβρυτα. Το έργο έχει καθυστερήσει 14 μήνες λόγω των αντιδράσεων εκ μέρους της Ιεράς Μονής Αγίων Θεοδώρων στην περιοχή.
Ενιαία και αποτελεσματική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας
Εδώ και έναν περίπου μήνα βρίσκεται σε λειτουργία το Target Model για τη λειτουργία της χονδρεμπορικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας. Το μοντέλο αυτό εφαρμόζεται ήδη αρκετά χρόνια σε χώρες της Ευρώπης, ενισχύοντας την αποτελεσματικότητα στις αγορές ενέργειας, ενώ η Ελλάδα εναρμονίστηκε με την ευρωπαϊκή αγορά μετά από αρκετές καθυστερήσεις. Το αποτέλεσμα είναι να έχει από τις υψηλότερες τιμές χονδρεμπορικής πανευρωπαϊκά κάτι που αναμένεται ότι θα αλλάξει με τη σύζευξη της ελληνικής αγοράς με την ευρωπαϊκή, και συγκεκριμένα με την διασύνδεση με την Ιταλία, που εκτιμάται μέσα στον Δεκέμβριο του 2020 και με την Βουλγαρία, που προγραμματίζεται για το πρώτο εξάμηνο του 2021. Ήδη έχουν εγγραφεί 50 εταιρείες στην νέα αγορά και επιπλέον παίκτες εκδηλώνουν ενδιαφέρον συμμετοχής.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!