Οταν η Tesla ήταν ακόμα άγνωστη στο ευρύ κοινό και ο Ελον Μασκ «πάλευε» να βρει χρηματοδότηση για να μείνει «ζωντανή», είχε αποπειραθεί μέσα στην απελπισία του να την πουλήσει. O Ελον Μάσκ έκανε την αποκάλυψη μέσω του twitter και μοιράστηκε με το κοινό ότι στο είχε προσπαθήσει να επικοινωνήσει με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Apple, Τιμ Κουκ, για να συζητήσει το ενδεχόμενο πώλησης της Tesla στην Apple, ωστόσο ο Κουκ αρνήθηκε να τον συναντήσει.
Σύμφωνα με την ανάρτηση του ιδρυτή της Tesla, ο Μασκ προσπάθησε να επικοινωνήσει με τον Κουκ κατά τη διάρκεια «των πιο σκοτεινών ημερών του προγράμματος Model 3», προσφέροντας την εταιρεία του, στο ένα δέκατο της αξίας της.
Αν και τελικά η Apple δεν μπήκε στη διαδικασία να συζητήσει το ενδεχόμενο αγοράς της Tesla, σύμφωνα με το Reuters, η Apple στοχεύει να ξεκινήσει την παραγωγή ενός Apple Car έως το 2024. Το φιλόδοξο σχέδιο της εταιρείας, με την ονομασία Project Titan, χρονολογείται από το 2014, όταν ξεκίνησε τον σχεδιασμό δικού της οχήματος. Το σχέδιο εγκαταλείφθηκε στην πορεία, προκειμένου η Apple να συνεχίσει τη δραστηριοποίησή της στους τομείς που κατέχει καλύτερα.
Όλα αυτά, μέχρι την στιγμή που ο Νταγκ Φιλντ, παλιό στέλεχος της Apple που εργάστηκε για την Tesla, επέστρεψε για να επιβλέψει το σχέδιο αυτό το 2018 και το 2019 απέλυσε 190 άτομα από την ομάδα.
Σύμφωνα με το Reuters, η Apple σχεδιάζει να δημιουργήσει ένα επιβατικό όχημα για το ευρύ κοινό, το οποίο θα απέχει από αντίστοιχα σχέδια του ανταγωνισμού, όπως η Waymo, που έχει δημιουργήσει ρομπο-ταξί.
Κομβικό σημείο της στρατηγικής της είναι η πλήρως ανανεωμένη μπαταρία, που φιλοδοξεί να μειώσει «δραστικά» το κόστος των μπαταριών και να αυξήσει την αυτονομία του οχήματος.
Σημειώνεται ότι η Apple δεν δέχτηκε να σχολιάσει τα σχέδιά της για μελλοντικά προϊόντα, αποφεύγοντας να επιβεβαιώσει ή να διαψεύσει τις πληροφορίες.
Οι πηγές του Reuters κάνουν λόγο για συνεργασία με εξωτερικούς κατασκευαστές, για τον σχεδιασμό, ενώ υπάρχει πάντα η πιθανότητα η εταιρεία να περιορίσει τα σχέδιά της σε ένα σύστημα αυτόνομης οδήγησης που θα ενσωματωθεί σε όχημα ενός παραδοσιακού κατασκευαστή αυτοκινήτων.
Σημειώνεται ότι στην τελική εξίσωση εισέρχονται και οι επιπτώσεις της πανδημίας, καθώς η παραγωγή ενδέχεται να καθυστερήσει και να ξεκινήσει από το 2025 ή και αργότερα.
Σε κόντρα από το 2015
Την παραγωγή ενός Apple Car, σχολίασε μέσω του Twitter ο Ελον Μασκ, υποστηρίζοντας ότι οι φήμες της Apple Car είναι «περίεργες αν είναι αληθινές» και ότι ο σχεδιασμός του μονοκύτταρου είναι «ηλεκτροχημικά αδύνατος».
Η Apple και η Tesla έρχονται σε αντιπαράθεση από τότε που η Apple άρχισε να εργάζεται στο έργο «Apple Car» και να προσλαμβάνει πρώην εργαζομένους της Tesla. Μάλιστα το 2015, ο Mασκ δήλωσε ότι αποκαλεί την Apple το «Tesla Graveyard». «Αν δεν τα καταφέρεις στο Tesla, δουλεύεις στην Apple», συμπλήρωσε. Εάν και όταν η Apple αρχίσει να κατασκευάζει ένα αυτοκίνητο που απευθύνεται σε καταναλωτές, η Tesla και η Apple θα είναι άμεσοι ανταγωνιστές. Αυτό θα μπορούσε να συμβεί ήδη από το 2024 ή το 2025 εάν πετύχει η εργασία της Apple σε ένα Apple Car.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!