Μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου αναμένεται να είναι έτοιμο το νέο βιομηχανικό συγκρότημα της Καραμολέγκος, μια επένδυση συνολικού ύψους €27,3 εκατ. Η εταιρεία η οποία έκλεισε με σχεδόν διψήφια αύξηση τζίρου (9,94%) και μικτών κερδών (10,51%) πέρυσι, αναμένει περαιτέρω βελτίωση των μεγεθών της κατά τη φετινή χρονιά.
Τι περιλαμβάνει το επενδυτικό πλάνο
Η Διοίκηση της Καραμολέγκος, διακρίνοντας τις ανάγκες αλλά και τις ευκαιρίες που υπάρχουν στην αγορά του συσκευασμένου – τυποποιημένου ψωμιού, ξεκίνησε μία σημαντική επένδυση η οποία περιλαμβάνει την κατασκευή:
- μίας παραγωγικής μονάδας και
- ενός νέου, σύγχρονου κτιρίου αποθήκευσης και διανομής.
Ο συνολικός προϋπολογισμός της επένδυσης ανέρχεται σε 27,3 εκατ. ευρώ ενώ αναμένεται να ολοκληρωθεί περί τα τέλη του φετινού Οκτωβρίου.
Η αρχή έγινε με την αγορά γης και συγκεκριμένα του οικοπέδου της πρώην ΑΓΝΟ, έκτασης 30 στρεμμάτων. Στην συνέχεια ακολούθησαν αγορές και μισθώσεις συνολικής έκτασης 18 στρεμμάτων. Η εταιρεία είχε στην κατοχή της και άλλα οικόπεδα συνολικής έκτασης 7,2 στρέμματα, με αποτέλεσμα η συνολική έκταση να ανέλθει στα 55,2 στρέμματα.
Στην παραπάνω έκταση κατασκευάζεται σήμερα ένα κτίριο παραγωγής 3.500 τ.μ. και ένα κτίριο αποθήκης 6.500 τ.μ. η οποία θα συνδέεται με τις υπάρχουσες εγκαταστάσεις με μία υπέργεια γέφυρα μέσω της οποίας θα μεταφέρονται τα προϊόντα στον χώρο αποθήκευσης.
Επίσης σε διακριτικό όροφο του κτιρίου αποθήκευσης θα κατασκευαστούν τα νέα γραφεία της εταιρείας 1.500 τ.μ. Ο περιβάλλον χώρος θα διαμορφωθεί για την στάθμευση των οχημάτων του στόλου της εταιρείας αλλά και του προσωπικού, ενώ θα κατασκευαστεί και ένα «Απολλώνιον» το οποίο θα καλύψει τις ανάγκες του προσωπικού της εταιρείας αλλά και της ευρύτερης περιοχής.
Στο κτίριο παραγωγής θα εγκατασταθεί μία σύγχρονη γραμμή παραγωγής η οποία θα φέρει σημαντικά οφέλη παραγωγικότητας και μείωσης κόστους στη παραγωγική διαδικασία. Στο κτίριο αποθήκευσης και διανομής, θα τοποθετηθούν δύο ρομποτικά μηχανήματα. Το ένα θα κάνει stacking των προϊόντων ανά κωδικό (sku) και το άλλο θα κάνει picking με σκοπό να ετοιμάζει τις παραγγελίες των πελατών.
Οι φετινές προοπτικές
Για το 2021 - όπως αναφέρεται στην ετήσια οικονομική έκθεση - η εταιρεία, «με όπλα την βελτιστοποίηση της εμπορικής της πολιτικής, την αποτελεσματική προώθηση του σήματος της αλλά και των προϊόντων της και την συνεχή καινοτομία και επέκταση της γκάμας των προϊόντων της, στοχεύει σε αύξηση της κερδοφορίας της διατηρώντας την ηγετική θέση της στην αγορά»
Όσον αφορά στην «Απολλώνιον», αναφέρεται πως «ο κύκλος εργασιών ήταν μειωμένος κατά 20% για την χρήση του 2020 με σοβαρή επίπτωση και στον EBITDA της εταιρείας από την στιγμή που κληθήκαμε να πάρουμε προβλέψεις €800 χιλ. Για το 2021 οι προβλέψεις είναι να επανέλθουν οι πωλήσεις στα €18 εκατ. και τον EBITDA στα αντίστοιχα νούμερα του 2019».
Τέλος για τη Ρουμανία τονίζεται ότι «κινείται πάνω στο Business Plan που είχαμε σχεδιάσει από τα τέλη του 2018 και αναμένουμε μία αύξηση πωλήσεων της τάξεως του 30% με την συμμετοχή και των νέων προϊόντων τα οποία τοποθετήθηκαν στην αγορά της Ρουμανίας τον Μάρτιο του 2021».
Άνοδος για το τυποποιημένο ψωμί
Σχετικά με τη χρονιά που πέρασε, η αγορά του τυποποιημένου ψωμιού συνέχισε αυξητική και το 2020 με ρυθμό μεταβολής 7% σε τεμάχια και 9% σε αξία. Όλες οι κατηγορίες του τυποποιημένου ψωμιού κατέγραψαν θετική πορεία, τη μεγαλύτερη όμως ανάπτυξη σημείωσε η κατηγορία των Slices (+23% σε τεμάχια και +21% σε αξία), μια κατηγορία με την μεγαλύτερη μέση τιμή στα τυποποιημένα ψωμιά. Η αρτοβιομηχανία Καραμολέγκος κατέγραψε περεταίρω αύξηση μεριδίου επιτυγχάνοντας 51,5% σε αξία στην κατηγορία του τυποποιημένου ψωμιού.
Τα νέα λανσαρίσματα
Λόγω της πανδημίας το 2020, όλα τα λανσαρίσματα της εταιρείας πραγματοποιήθηκαν προς το τέλος της χρονιάς.
Το φθινόπωρο η μάρκα «Αξιαγάπιτες» εμπλουτίστηκε με βάση για πεϊνιλρί με προζύμι, με μερίδιο 11% σε αξία (τον Δεκέμβριο του 2020) στην κατηγορία των πιτών.
Το λανσάρισμα του «ΔΕΚΑ Burger Brioche» στα τέλη Νοεμβρίου απέσπασε μερίδιο 1,5% σε αξία τον πρώτο μήνα, ενώ το repackaging όλης της σειράς προϊόντων ΔΕΚΑ, καθώς και το επαναναλανσάρισμα του «ΔΕΚΑ Σταρένιο», με νέα συνταγή, ενδυνάμωσαν περαιτέρω τη μάρκα.
Στην κατηγορία των παξιμαδιών, ο «Παξαμάς» συνέχισε την αναπτυσσόμενη πορεία του, παρουσιάζοντας αύξηση πωλήσεων σε αξία +60% και αντίστοιχα μεριδίου +3,1pp στο 11,3%. Σύμφωνα με την εταιρεία, ένα μέρος της επιτυχίας του οφείλεται στο λανσάρισμα του Παξαμά με χαρούπι, που έφτασε μέσα σε δύο μόλις μήνες μερίδιο αγοράς 8% σε αξία.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!