Νέα
  • ΓΔ: 1452.5 -0.26%
  • Τζίρος: 507,16 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΕΨΑ: Το παρατεταμένο β’ lockdown στην εστίαση και η δυναμική των ξένων αγορών

«Περιμέναμε, είναι η αλήθεια, να ανοίξει νωρίτερα η αγορά και ειδικότερα αυτή της εστίασης, ωστόσο τα επιδημιολογικά δεδομένα της χώρας μας ανέτρεψαν αυτές τις προβλέψεις, όπως συνέβη άλλωστε και στο τέλος της περασμένης χρονιάς». Αυτό τονίζει στην imerisia.gr, ο γενικός διευθυντής της ΕΨΑ, Μιχάλης Τσαούτος, προσπαθώντας να δώσει απάντηση στο «πως έκλεισε το 2020 και με ποιες προοπτικές ξεκίνησε η νέα χρονιά».

Ο έμπειρος manager παραδέχθηκε ότι η περυσινή χρονιά, η οποία σημαδεύτηκε από το ξέσπασμα της πανδημίας του κορονοϊού, έκλεισε με απώλειες άνω του 15% για την εταιρεία, οι οποίες δεν μπόρεσαν να μετριαστούν – όπως ανέμενε – τον τελευταίο μήνα του έτους, καθώς το lockdown παρατάθηκε για πολύ μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Χάθηκε πολύτιμος χρόνος

Παράλληλα για το 2021, εκτιμά ότι ήδη χάθηκε πολύτιμος χρόνος για την συγκεκριμένη αγορά αφού το άνοιγμα της εστίασης δεν προβλέπεται νωρίτερα από έναν μήνα ενώ προσθέτει πως «αν ο τουρισμός δεν καταφέρει να πιάσει τουλάχιστον το 50% των επιδόσεων του 2019, όπως έχει μπει ο πήχης από κυβερνητικούς αξιωματούχους και φορείς του κλάδου, τότε η κατάσταση θα γίνει πολύ δύσκολη για πολλές εταιρείες που εμπλέκονται με το κανάλι του HoReCa».

«Η σταθεροποιητική πορεία ή στην καλύτερη περίπτωση μία μικρή αύξηση του τζίρου στη λιανική δεν μπορεί να καλύψει τις απώλειες της κρύας αγοράς στον τομέα του αναψυκτικού» αναφέρει ο κ. Τσαούτος, ο οποίος πάντως εμφανίζεται ιδιαίτερα ικανοποιημένος από τις επιδόσεις της ΕΨΑ σε ξένες αγορές.

Υψηλή ανάπτυξη στην Κίνα

Ειδικότερα στην Κίνα, όπου η βολιώτικη βιομηχανία αναψυκτικών έχει καταφέρει να τοποθετήσει προϊόντα της σε αρκετές επαρχίες της αχανούς αυτής χώρας, οι πωλήσεις παρουσιάζουν τριψήφια ποσοστά ανάπτυξης, με τους Κινέζους να δείχνουν ενδιαφέρον για τα προϊόντα της ελληνικής εταιρείας σε γυάλινο μπουκάλι και πιο συγκεκριμένα για:

  • pink
  • γκαζόζα λεμονάδα
  • πορτοκαλάδα
  • σανγκουίνι
  • cola regular

Η δυναμική των αραβικών αγορών και η περίπτωση των Η.Α.Ε.

Ιδιαίτερη δυναμική παρουσιάζουν για την ΕΨΑ και οι αγορές των αραβικών χωρών και κυρίως το Κουβέιτ, το οποίο από πλευράς marketing επηρεάζει και άλλες αγορές όπως αυτές του Κατάρ, του Μπαχρέιν, της Σαουδικής Αραβίας και του Ομάν. Μάλιστα, ο κ. Τσαούτος στάθηκε στην μεγάλη επίδραση που έχουν στο Κουβέιτ οι instagram influencers, προσφέροντας τη δυνατότητα στην ΕΨΑ για προώθηση των προϊόντων της μέσω διάφορων τομέων, όπως είναι π.χ. ο αθλητισμός, η μόδα κ.α.

Προσπάθεια γίνεται για επέκταση και στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, ωστόσο ο κ. Τσαούτος σημειώνεται ότι πρόκειται για μία «δύσκολη και ιδιόρρυθμη αγορά, η οποία προσπαθεί να ελέγξει τις εισαγωγές της βάζοντας δικά τους quality marks. Θέλουν δηλαδή όλα τα προϊόντα που εισάγονται στη χώρα να περνάνε από τον δικό τους φορέα πιστοποίησης, τον ESMA, γεγονός που δυσκολεύει τις εξαγωγές».

Συνεχίζονται οι επαφές σε ΗΠΑ και Αυστραλία

Στις ΗΠΑ συνεχίζονται οι προσπάθειες για περαιτέρω επέκταση των ελληνικών προϊόντων μέσω της πρωτοβουλίας ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ, στην οποία συμμετέχει και η ΕΨΑ. Σύμφωνα με τις έως τώρα επαφές (και επικοινωνίες μέσω zoom), εκτιμάται ότι έχει βρεθεί αξιόπιστος συνεργάτης για τη διείσδυση των προϊόντων σε αμερικανικές αλυσίδες, ωστόσο τη δεδομένη στιγμή, οι buyers είναι λίγο επιφυλακτικοί, λόγω των συνθηκών που έχει δημιουργήσει η πανδημία. Αντίστοιχες προσπάθειες γίνονται και στην Αυστραλία, με τον κ. Τσαούτο να υπογραμμίζει τον ρόλο του ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ και τη δυνατότητα που προσφέρει η πρωτοβουλία στα μέλη της να μοιράζονται εμπειρίες, αλλά και...κόστη διανομής προβολής και προώθησης. Από τις υπόλοιπες αγορές, Ταϋλάνδη έχει σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης, σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας.

Νέο Summer Mix μετά το Πάσχα

Σχετικά με το προϊόντικο χαρτοφυλάκιο της εταιρείας, ο κ. Τσαούτος ανέφερε ότι το μόνο σίγουρο λανσάρισμα για το 2021 είναι το νέο summer mix, το οποίο αναμένεται να βγει στην αγορά μετά το Πάσχα.

«Το γυαλί η πιο οικολογική επιλογή»

Αναφορικά, τέλος, με την κινητικότητα που παρατηρείται στον τομέα των συσκευασιών, ο Μιχάλης Τσαούτος σημειώνει ότι, «εμείς δίνουμε μεγάλη βάση στο γυαλί, επιμένουμε ότι είναι η πιο οικολογική επιλογή. Σε ό,τι αφορά το ανακυκλωμένο pet, εμείς δεν έχουμε ακόμα επενδύσει. Υπάρχει νομοθεσία που μας υποχρεώνει από το 2025 να έχουμε κάποιο ποσοστό της παραγωγής μας σε rPet, ωστόσο για την ώρα και άλλες εταιρείες που έχουν προσθέσει τέτοιες συσκευασίες, το έχουν κάνει κυρίως σε μη ταχυκίνητους κωδικούς». Πρόσθεσε ωστόσο ότι, «αυτό που θα φέρει πιο σημαντικές αλλαγές στον τομέα, είναι η νομοθεσία που αφορά στο DRS, το σύστημα ανάκτησης συσκευασιών με εγγυοδοσία».

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ