Νέα
  • ΓΔ: 1471.26 +0.63%
  • Τζίρος: 133,12 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Pepsico: Επαναφέρει το 60% της παραγωγής αναψυκτικών στην Ελλάδα

Στον διπλασιασμό της εγχώριας παρουσίας της στοχεύει η Pepsico Ελλάδας, εστιάζοντας σε μια στρατηγική που περιλαμβάνει την επιστροφή του 60% της παραγωγής αναψυκτικών στη χώρα, την την ενίσχυση της θέσης της στο κανάλι HoReCa, την ανάπτυξη της κατηγορίας snack, και τη βελτιστοποίηση του προϊόντικού της χαρτοφυλακίου, με έμφαση στην προσέλκυση νεότερων καταναλωτών.

«Από το 2025 το 60% των αναψυκτικών μας θα παράγονται στην Ελλάδα», αποκάλυψε η General Manager της PepsiCo Hellas, Inga Dengel, σε ενημέρωση προς τους δημοσιογράφους και ο λόγος δεν είναι άλλος από την αύξηση του κόστους των μεταφορικών.

Η εταιρεία είχε μεταφέρει, πριν περίπου έξι χρόνια την παραγωγή των αναψυκτικών της στη Ρουμανία, κλείνοντας εργοστάσια στην Ελλάδα, σε μια στρατηγική απόφαση που αντανακλούσε τις τότε οικονομικές συνθήκες. Προηγήθηκε το σταδιακό κλείσιμο των τριών μονάδων παραγωγής και διανομής μη αλκοολούχων ποτών σε Οινόφυτα, Κορωπί και Λουτράκι. Εκείνη την περίοδο, πριν από την πανδημία και τον πόλεμο στην Ουκρανία, η μεταφορά προϊόντων από το εξωτερικό ήταν πιο αποδοτική. Ωστόσο, μετά την πανδημία και τις γεωπολιτικές αναταραχές, οι συνθήκες άλλαξαν ριζικά.

«Μετά την πανδημία, τον πόλεμο στην Ουκρανία, και πιο πρόσφατα στο Ισραήλ, η Ευρώπη δεν είναι πια τόσο σταθερή. Τα πράγματα άλλαξαν και αναθεωρήσαμε τις αποφάσεις μας διόι , ακόμα και αν κάποιος καλύψει το υψηλότερο κόστος μεταφοράς, υπάρχει έλλειψη οδηγών» επισήμανε η κ. Dengel, η οποία είναι γεννημένη στη Ρωσία και μεγαλωμένη στην Γερμανία.

Η General Manager της PepsiCo στην Ελλάδα Inga Dengel

Η παραγωγή θα πραγματοποιείται μέσω συνεργασιών με άλλους εμφιαλωτές, καθώς η PepsiCo Hellas δεν διαθέτει πλέον μονάδα παραγωγής αναψυκτικών στην Ελλάδα. Στην παραγωγική μονάδα σνακ του Αγίου Στεφάνου, παράγονται σήμερα 42 μάρκες σνακ (19 τύποι snacks και 23 γεύσεις πατάτας), συνολικά πάνω από 200 κωδικοί, με ημερήσια παραγωγή που πλησιάζει τις 500.000 συσκευασίες. Επιπλέον, σχεδιάζεται η ενσωμάτωση της παραγωγής των Quaker στην υπερσύγχρονη μονάδα. Παράλληλα, η εταιρεία υποστηρίζει τους Έλληνες παραγωγούς, ενδυναμώνοντας τη συνεργασία μαζί τους μέσω εκπαιδευτικών προγραμμάτων και υψηλής τεχνογνωσίας, μέσα από το καινοτόμο πρόγραμμα Αγροτικής Ψηφιοποίησης (Agro Digitization). Με σημαντικό ποσοστό των πρώτων υλών να προέρχεται από τοπικά προϊόντα, η PepsiCo Hellas αγοράζει ετησίως πάνω από 20.000 τόνους πατάτας από Έλληνες παραγωγούς.

Σύμφωνα με τα επιχειρηματικά σχέδια της εταιρείας, η παραγωγή των αλουμινένιων κουτιών αναψυκτικών (can) θα πραγματοποιείται σε συνεργασία με την ΕΨΑ στο Βόλο, ενώ τα πλαστικά μπουκάλια (PET) θα παράγονται στο Λουτράκι, σε συνεργασία με την N.U. AQUA.

Όπως τόνισε ο Commercial Finance Manager της PepsiCo Hellas, Θανάσης Καρακάσης, η ενίσχυση της παρουσίας της εταιρείας στο κανάλι HORECA αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα για το προσεχές διάστημα. «Έχουμε προχωρήσει σε πολλές επενδύσεις προς αυτή την κατεύθυνση. Έχουμε επενδύσει σε ανθρώπινο δυναμικό και σε ψυγεία», τόνισε χαρακτηριστικά.

Για να αντιμετωπίσει τις αυξήσεις στις τιμές των πρώτων υλών, τα μεταφορικά και άλλους παράγοντες, η εταιρεία έχει επενδύσει πάνω από 30 εκατομμύρια ευρώ την τελευταία 10ετία, στοχεύοντας στη βελτιστοποίηση της παραγωγής και τον περιορισμό του κόστους.

Αύξηση τζίρου 18% το 2023

Η PepsiCo Hellas είδε τα μεγέθη της να αναπτύσσονται το 2023, έκλεισε τη χρονιά με καθαρό κύκλο εργασιών ύψους 238 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά 18% έναντι τζίρου 201 εκατ. ευρώ περίπου το 2022, ενώ κατάφερε να επιστρέψει σε οργανική κερδοφορία

Στην κατηγορία των σνακ, επιτεύχθηκε ανάπτυξη 23% στα τσιπ πατάτας και 20% στα doritos, ενώ στα αναψυκτικά η ανάπτυξη για το brand Pepsi ήταν 23% και στο Lipton στο 20%.

Τα κέρδη ύψους 5,7 εκατ. ευρώ που κατέγραψε ο ισολογισμός του 2022 περιλαμβάνουν την πώληση του brand ΗΒΗ στη μητρική εταιρεία, η οποία πραγματοποιήθηκε έναντι 6 εκατ. ευρώ. Εξαιρουμένης αυτής της έκτακτης εισφοράς, η κερδοφορία προ φόρων για το 2023 εκτιμάται ότι αυξήθηκε κατά 2,9 εκατ. ευρώ, ενώ το μεικτό περιθώριο κέρδους διαμορφώθηκε στο 42%, σημειώνοντας βελτίωση 0,9% σε σύγκριση με το 2022.

Για το 2024, τα στελέχη της, προέβλεψαν περαιτέρω ανάπτυξη κοντά σε διψήφιο αριθμό.

Με βασικό άξονα τη διατήρηση της υψηλής ποιότητας των προϊόντων της και με σεβασμό στο περιβάλλον και τις αρχές της κυκλικής οικονομίας η PepsiCo Hellas, στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδιασμού της, επικεντρώνεται στην  ψηφιοποίηση, την προσφορά προϊόντων με υψηλότερη διατροφική αξία και προσιτές τιμές αλλά και στη μεγαλύτερη ενεργειακή εξοικονόμηση.

Συγκεκριμένα, η στρατηγική στόχευση της PepsiCo Hellas για το 2024 σχεδιάζει:

  • Την περαιτέρω ανάπτυξη υφιστάμενων προϊόντων, καθώς και την προώθηση  νέων  στην αγορά, έχοντας ως στόχο τη βέλτιστη ανταπόκριση στις νέες ανάγκες των καταναλωτών για προϊόντα με ενισχυμένο διατροφικό προφίλ.   
  • Την περαιτέρω υλοποίηση της στρατηγικής προσέγγισης της αγοράς με τη δημιουργία νέων ισχυρών και σταθερών συνεργασιών, αλλά και τη μεταφορά τεχνογνωσίας και εκπαίδευσης σε νέα ψηφιακά εργαλεία των συνεργατών – προμηθευτών.
  • Το μετασχηματισμό της εφοδιαστικής αλυσίδας με γνώμονα τη βελτιστοποίηση της ροής των προϊόντων και την παροχή ακόμη καλύτερων και πιο ευέλικτων υπηρεσιών.
  • Τη συνέχιση και ενίσχυση των δράσεων κοινωνικής υπευθυνότητας της Εταιρίας σε 3 βασικούς άξονες: Υγιής επιχειρηματική ανάπτυξη, Έμφαση στο περιβάλλον και Ανταπόδοση στην κοινωνία.
  • Την υλοποίηση συνεργειών και δράσεων για τη μείωση των λειτουργικών της εξόδων με στόχο τη βελτίωση των οικονομικών δεικτών, αξιοποιώντας στο μέγιστο τις οικονομίες κλίμακας.
Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ