Η διοίκηση της Volkswagen υπερασπίστηκε στη σημερινή συνέλευση των εργαζομένων το σχέδιο για κλείσιμο εργοστασίων της στη Γερμανία, εν μέσω έντονων αντιδράσεων, διαμηνύοντας ότι η μείωση των πωλήσεων αυτοκινήτων αφήνει την εταιρεία με δύο πλεονάζοντα εργιστάσια.
Η ζήτηση οχημάτων στην Ευρώπη δεν έχει ανακάμψει μετά την πανδημία, με τις παραδόσεις αυτοκινήτων του ευρωπαϊκού κλάδου να υπολείπονται περίπου 2 εκατομμύρια από το υψηλό επίπεδό τους, δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής Άρνο Άντλιτς στη συνέλευση εργαζομένων στο Βόλφσμπουργκ, ενώ εκατοντάδες εργαζόμενοι αποδοκίμαζαν τον ίδιο και τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, Ολιβερ Μπλούμε, όταν ανέβηκαν στη σκηνή.
Η Volkswagen έχει μείωση πωλήσεων περίπου «500.000 αυτοκινήτων, το ισοδύναμο (της παραγωγής) περίπου δύο εργοστασίων», δήλωσε ο Αντλιτς. «Πρέπει να αυξήσουμε την παραγωγικότητα και να μειώσουμε το κόστος», πρόσθεσε.
Η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε τη εβδομάδα ότι εξετάζει αν θα κλείσει για πρώτη φορά εργοστάσιά της στη Γερμανία και αν θα τερματίσει τις συμφωνίες για την εξασφάλιση θέσεων εργασίας μετά από χρόνια που αδιαφορούσε για την πλεονάζουσα παραγωγικής δυναμικότητα και της πτώσης της ανταγωνιστικότητάς της. Η κίνηση αυτή οδηγεί σε μια αναμέτρηση με τα ισχυρά συνδικάτα.
Κύριος στόχος η ομώνυμη μάρκα
Ο κύριος στόχος της VW είναι η υποαπόδοση της ομώνυμης μάρκας επιβατικών αυτοκινήτων, της οποίας τα περιθώρια κέρδους συμπιέζονται εν μέσω της ασθμαίνουσας μετάβασης στην εποχή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και της επιβράδυνσης της ιδιωτικής κατανάλωσης. Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες πασχίζουν επίσης να ανταγωνιστούν την Tesla και τους νέους ανταγωνιστές από την Κίνα.
Η Daniela Cavallo, εκπρόσωπος των εργαζομένων της VW και μέλος του εποπτικού συμβουλίου της, δήλωσε στη συνέλευση ότι θα αγωνιστεί για να μην μπει λουκέτο σε εργοστάσια, προσθέτοντας ότι οι εργαζόμενοι δεν θα πρέπει να πληρώνουν τα λάθη της διοίκησης, συμπεριλαμβανομένων των κακών επιδόσεων της VW στις ΗΠΑ.
Ενώ στη μάρκα VW δεν έχει πραγματοποιηθεί ακόμη μία εξοικονόμηση κόστους ύψους 3 δις, ευρώ, στο πλαίσιο του προγράμματος περικοπών συνολικού ύψους 10 δις. ευρώ που συμφωνήθηκε πέρυσι, το κόστος εργασίας αποτελεί μόνο ένα κλάσμα αυτού του ποσού, είπε η Cavallo.
«Η Volkswagen δεν νοσεί εξαιτίας των γερμανικών της εγκαταστάσεων και του κόστους του προσωπικού της στη Γερμανία», δήλωσε η Cavallo. «Το πρόβλημα της Volkswagen είναι ότι το διοικητικό συμβούλιο δεν κάνει τη δουλειά του», τόνισε.
Ασθμαίνει η μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Η Ευρώπη είναι στην αιχμή μίας παγκόσμιας επιβράδυνσης στη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αφού μια σειρά χωρών, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας και της Σουηδίας, μείωσαν ή απέσυραν τα κίνητρα για την αγορά τους. Με τις πωλήσεις αυτοκινήτων να εξακολουθούν να είναι σχεδόν κατά ένα πέμπτο χαμηλότερες από τα προ της πανδημίας επίπεδα, αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η VW, η Stellantis και η Renault λειτουργούν τα εργοστάσια σε επίπεδα που οι αναλυτές θεωρούν ασύμφορα, σύμφωνα με στοιχεία της Just Auto.
Η Volkswagen κατασκεύασε πέρυσι περίπου 9 εκατ. οχήματα, με τη συνολική δυναμικότητά της να φθάνει τα 14 εκατομμύρια. Η αύξηση της αποδοτικότητας στην μάρκα της VW έχει γίνει πιο δύσκολη με το υψηλότερο κόστος εφοδιαστικής αλυσίδας, ενέργειας και εργασίας. Το περιθώριο κέρδους της μάρκας μειώθηκε στο 2,3% κατά το πρώτο εξάμηνο, σε σύγκριση με 3,8% πριν από ένα χρόνο.
Ο Αντλιτς δήλωσε ότι πρέπει να υπάρξει συνεργασία στην εταιρεία για να καταστεί και πάλι ανταγωνιστική η ομώνυμη μάρκα και να διασφαλιστεί ότι θα προσφέρει ποιοτικά αυτοκίνητα σε προσιτές τιμές.
«Έχουμε ακόμα ένα χρόνο, ίσως δύο χρόνια, για να αντιστρέψουμε τα πράγματα», δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής. «Αλλά πρέπει να αξιοποιήσουμε αυτόν τον χρόνο».
Με πληροφορίες από Bloomberg
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!