Χρυσωρυχείο αποδεικνύεται η Ελλάδα για την Inditex, τον ισπανικό κολοσσό λιανικής πώλησης, με τα brands Zara, Massimo Dutti, Bershka, Pull & Bear και Qusho. Η θυγατρική της στη χώρα μας ITX Ελλάς κατέγραψε εντυπωσιακά αποτελέσμαρα με τον κύκλο εργασιών να διαμορφώνεται στα 725,4 εκατ. ευρώ στη χρήση του 2023, η οποία ολοκληρώθηκε στις 31 Ιανουαρίου 2024, έναντι 614,814 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρονιά. Η καθαρή κερδοφορία εκτινάχθηκε κατά 80%, στα 37,8 εκατ. ευρώ από 21 εκατ. ευρώ περίπου το 2022.
Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) της εταιρείας σημείωσαν επίσης άνοδο, ξεπερώντας τα 100 εκατομμύρια ευρώ (στα 101,6 εκατ. ευρώ έναντι 75,59 εκατ. ευρώ) καταγράφοντας μια αύξηση της τάξης του 34,5%. Τα κέρδη προ φόρων σημείωσαν επίσης εντυπωσιακή άνοδο κατά 81%, φτάνοντας τα 49,6 εκατομμύρια ευρώ από 27,5 εκατομμύρια ευρώ. Παράλληλα, ο τζίρος των ηλεκτρονικών πωλήσεων αυξήθηκε στο 15% από 8% πριν την πανδημία. Το συνολικό ποσό των υποχρεώσεων της εταιρείας ανήλθε σε 190,9 εκατομμύρια ευρώ, με τις βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις να αντιστοιχούν σε 113,1 εκατομμύρια ευρώ.
Ένα από τα πιο επιτυχημένα brands της Inditex στην Ελλάδα παραμένει το Zara, το οποίο κατέγραψε τις υψηλότερες πωλήσεις, αντιπροσωπεύοντας το 50% των συνολικών εσόδων του ομίλου στη χώρα. Το Massimo Dutti και το Pull & Bear ακολουθούν, καταλαμβάνοντας το 20% και 15% των εσόδων αντίστοιχα. .
Στο πλαίσιο των επενδύσεών της το 2023, η Inditex δαπάνησε 16,8 εκατομμύρια ευρώ για τη βελτίωση και ανακαίνιση των καταστημάτων της. Επιπλέον, προχώρησε σε επανασχεδιασμό της διανομής των ηλεκτρονικών πωλήσεων, δημιουργώντας αποθήκες με μεγαλύτερο απόθεμα, μειώνοντας έτσι τις ημέρες παράδοσης από 4-7 σε 1-3 ημέρες
Επενδύσεις και νέα καταστήματα
Σε απάντηση της αυξανόμενης ζήτησης και για να διατηρήσει την ηγετική της θέση, η ITX Ελλάς, υπό την ομπρέλα της οποίας έχουν τεθεί ta 7 σήματα του ομίλου Zara, Zara Home, Massimo Dutti, Pull & Bear, Stradivarius, Oysho, Bershka και Uterque (μόνο online παρουσία) σχεδιάζει επέκταση του δικτύου καταστημάτων της στην Ελλάδα.. Η ITX Ελλάς, με επικεφαλής τον Ηλία Μάλαμα, επενδύει ενεργά στην ελληνική αγορά, έτσι μετά το άνοιγμα το μεγαλύτερου καταστήματος Zara στην Ελλάδα, στον Πύργο του Πειραιά, έκτασης 6.000 τετραγωνικών μέτρων, σχεδιάζει το opening ενός ακόμα κατασήματος στη Θεσσαλονίκη, στην οδό Τσιμισκή, ενισχύοντας την παρουσία της εταιρείας στη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της χώρας.
Παράλληλα, στις αρχές του 2025 θα ανοίξει ένα νέο κατάστημα στο ιστορικό κτίριο Μινιόν, στην Ομόνοια. Επιπλέον, ο όμιλος έχει ήδη εξασφαλίσει κεντρικούς χώρους για καταστήματα στο νέο εμπορικό κέντρο The Ellinikon Mall. Παράλληλα μέσα στο έτος, προγραμματίζεται το άνοιγμα νέων Bershka και Stradivarius σε πόλεις όπως η Πάτρα και το Ηράκλειο.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!