Με κινήσεις ματ, όπως η δημιουργία του μεγαλύτερου Apple Shop στο Σύνταγμα, η επέκταση των καταστημάτων της σε 70 (από 59 σήμερα), ανάμεσά τους και το νέο πολυτελές στο Hellinikon Mall και η αύξηση πωλήσεων στις «λευκές συσκευές», η Public στοχεύει να αυξήσει τα περιθώρια κέρδους, ώστε να καταφέρει να μπει σε τροχιά κερδοφορίας.
Το 2023, η εταιρεία πέτυχε σημαντική αύξηση πωλήσεων και τζίρο 515 εκατ. ευρώ, τα επαναλαμβανόμενα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων έφτασαν τα €20 εκατ., ενισχύοντας τη θέση της στην αγορά, ωστόσο η χρήση έκλεισε ξανά με ζημιές. Φέτος αναμένει λίγο μικρότερο τζίρο, περίπου στα 500 εκατ. ευρώ, καθώς δεν υπάρχει το επιδοτούμενο πρόγραμμα αλλαγής των ενεργοβόρων συσκευών «Ανακυκλώνω – Αλλάζω συσκευή» όπως τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της Public Ρόμπι Μπουρλάς.
Σε συνάντηση με τους δημσιογράφους, ο κ. Μπουρλάς ανακοίνωσε την επέκταση των Public στο Ελληνικό (θα παραμείνει ανοικτό και το κατάστημα της Αργυρούπολης), με τη δημιουργία ενός νέου τριώροφου καταστήματος που θα καλύπτει σχεδόν 3.000 τετραγωνικά μέτρα. Ο πρώτος όροφος θα είναι αφιερωμένος στις οικιακές συσκευές, ο δεύτερος στα προϊόντα τεχνολογίας, και ο τρίτος θα είναι αφιερωμένος στον πολιτισμό. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, το κατάστημα αυτό αναμένεται να λειτουργήσει το 2026 και θα είναι το «ομορφότερο», όπως χαρακτηριστικά είπε.
Παράλληλα το πρώτο shop in shop της Apple εντός της Public θα δημιουργηθεί αρχικά στο κατάστημα του Συντάγματος και έρχεται να προστεθεί σε αυτό της Vodafone, αλλά και της iRepair. Ο κ. Μπουρλάς ανέφερε μάλιστα πως «σύμφωνα με την ενημέρωση που έχουν από την Apple θα είναι το μεγαλύτερο κατάστημα που υπάρχει στην Ελλάδα, θα πάρει σχεδόν τον μισό όροφο και θα είναι με το νέο layout της Apple».
Σε συνέχεια της επιτυχημένης υλοποίησης του μοντέλου μετατροπής 15 καταστημάτων σε “Public + home” και με τις ψηφιακές πωλήσεις να φτάνουν στο 30% του συνολικού τζίρου, τα Public πέτυχαν αύξηση της συμμετοχής των οικιακών συσκευών στο 27%. Η εταιρεία κατέχει τη δεύτερη θέση στην ελληνική αγορά οικιακών συσκευών μετά την εξαγορά της Media Markt. «Ο στόχος είναι συνολικά όλα τα καταστήματα Public να έχουν οικιακές συσκευές» τόνισε ο κ. Μπουρλάς.
Επίσης προχωρά σε νέες επενδύσεις και άνοιγμα νέων καταστημάτων, σε περιοχές της Κρήτης, της Πελοποννήσου, καθώς και της Αττικής.
Η επιβράβευση με μετρητά στο Public Wallet
Παράλληλα, το Public λανσάρε το νέο loyalty πρόγραμμα, ”Public +”, που περιλαμβάνει επιστροφή χρημάτων στο Public Wallet των πελατών και μακροπρόθεσμα επιβράβευση με ελκυστικά προνόμια. «Είμαστε ένα από τα brands που οι καταναλωτές προτιμούν, καθώς επιθυμούν να έχουν χρήματα σε ένα wallet, διότι ξέρουν ότι θα τα ξοδέψουν κάπου. Για τον πελάτη, αυτά τα χρήματα είναι σαν μετρητά» είπε ο κ. Μπουρλάς.
Το Public Wallet θα λειτουργεί ως μια ψηφιακή κάρτα, όπου αντί για πόντους επιβράβευσης, ο καταναλωτής θα συγκεντρώνει ευρώ που θα μπορεί να ξοδέψει στα καταστήματα Public.
Τα προγράμματα δόσεων χωρίς πιστωτική
Τα Public διαθέτουν 10 νέες επιλογές στον τομέα των πληρωμών και παράδοσης. Ενισχύοντας σημαντικά τους ευέλικτους τρόπους πληρωμής τα Public προχώρησαν στην επέκταση της υπηρεσίας “Public Now Pay Later” με Klarna και στα φυσικά καταστήματα, ενώ πρόσθεσε τη δυνατότητα πληρωμής μέσω Apple Pay και Google Pay στο public.gr. Επιπλέον, δίνουν τη δυνατότητα άτοκων δόσεων χωρίς πιστωτική κάρτα.
«Παρά τις προκλήσεις της οικονομίας από την ενεργειακή κρίση και τις πληθωριστικές πιέσεις, παραμένουμε προσηλωμένοι σε ένα πλάνο που έρχεται να απαντήσει τόσο στις σύγχρονες ανάγκες καταναλωτών, όσο και στο σημαντικό περιορισμό του διαθέσιμου εισοδήματος τους, δημιουργώντας νέους ευέλικτους τρόπους πληρωμής για αυτούς που έχουν πραγματική ανάγκη. Παράλληλα, συνεχίζουμε να πρωτοπορούμε στο Omni-Retail, καθώς δημιουργούμε συνεχώς καινοτόμες ψηφιακές εμπειρίες για τους ανθρώπους, τους πελάτες και τους συνεργάτες μας» σήμείωσε ο κ. Μπουρλάς.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε και στην πώληση μεταχειρισμένων συσκευών, τονίζοντας ότι πρόκειται για μια αγορά που παρουσιάζει συνεχή άνοδο. H ζήτηση ξεπερνά την προσφορά, κάτι που αναγκάζει πολλούς καταναλωτές να στραφούν σε εισαγωγές προϊόντων από το εξωτερικό, πρακτική που ενέχει κινδύνους. Πρόσθεσε ότι η αγορά μεταχειρισμένων συσκευών αναμένεται να συνεχίσει να αναπτύσσεται, καθώς όλο και περισσότεροι καταναλωτές στρέφονται σε αυτή την οικονομικά συμφέρουσα λύση.
Για το 2024, συνεχίζοντας ένα ετήσιο επενδυτικό πλάνο άνω των €10 εκατ., τα Public στοχεύουν στη δημιουργία καινούργιων καταστημάτων “Public + home”, την εγκατάσταση των iRepair μέσα σε όλα τα Public, αλλά και τη δημιουργία 24 shop-in-shop με τη Vodafone.
Η εταιρεία επικεντρώνεται πλέον σε νέα προϊόντα και υπηρεσίες. Αυτή η στρατηγική ενισχύεται με την πρόσφατη προσθήκη της εταιρείας Sleed και τη δεύτερη επένδυση στην Bookvoice. Με τις επενδύσεις αυτές τα συνολικά επενδεδυμένα κεφάλαια του PCP ξεπέρασαν τα €30 εκατ.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!