Σε λίγες ημέρες η AEGEAN συμπληρώνει 25 χρόνιας ζωής. Στο ξεκίνημά της, ελάχιστοι πίστευαν ότι μπορεί να τα καταφέρει, ενώ πολλές ήταν οι Κασσάνδρες που σε όλο αυτό το διάστημα προέβλεπαν το … τέλος της.
Ένα τέλος που ευτυχώς για την εταιρία, τους ανθρώπους της, αλλά και την ελληνική οικονομία δεν ήρθε ποτέ. Το αντίθετο μάλιστα η ανάπτυξη, μέσα από λελογισμένες κινήσεις, ήρθε να εδραιωθεί και σήμερα αποτελεί μία ισχυρή περιφερειακή δύναμη στο χώρο των αερομεταφορών.
Προκειμένου να αντιληφθεί ο καθένας για το μέγεθος της εταιρείας, αρκεί να τονιστεί ότι το 2024 η AEGEAN θα διαθέσει 19,5 εκατ. θέσεις, ενώ πετάει σε 47 χώρες και σε 155 προορισμούς.
Οι τρεις άξονες ανάπτυξης
Τα επόμενα βήματά της στηρίζονται σε τρεις άξονες. Ο ένας έχει να κάνει με την επέκταση του δικτύου και την ένταξη στο χαρτοφυλάκιό της, νέων προορισμών σε ακτίνα έως και 7,5 ώρες πτήσης μακριά από την Αθήνα, δηλαδή προορισμών όπως η Ινδία και το Καζακστάν.
Ο δεύτερος σχετίζεται με την νέα Τεχνική Βάση της AEGEAN που προσφέρει ήδη βαριές συντηρήσεις και προς τρίτους. Και ο τρίτος άξονας έχει να κάνει με το Εκπαιδευτικό Κέντρο το οποίο μέσα υπερσύγχρονους εξομοιωτές να είναι ήδη σε λειτουργία, εκπαιδεύει και προσωπικό άλλων αεροπορικών εταιρειών.
Όπως μάλιστα ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας Δημήτρης Γερογιάννης «δεν σταματάμε να εξελισσόμαστε επενδύουμε συνεχώς και δεν φοβόμαστε αλλά σεβόμαστε τον ανταγωνισμό». Κάνοντας μάλιστα μία μικρή αναδρομή σημείωσε ότι «η AEGEAN πέτυχε γιατί διέθετε όραμα το όραμα του ιδρυτή της Θεόδωρου Βασιλάκη, γιατί διαθέτει μια ηγεσία με πολύ καθαρή στρατηγική για το μέλλον με επικεφαλής τον Ευτύχη Βασιλάκη, ισχυρούς μετόχους που ρίσκαραν τα χρήματα τους ειδικά τα πρώτα χρόνια, ένα πολύ ικανό προσωπικό από την πρώτη ημέρα λειτουργίας της και μια εταιρική κουλτούρα που συνεχώς εξελίσσεται».
Τα νέα αναβαθμισμένα Α321neo
Η AEGEAN εν αναμονή των 4 αεροσκαφών που αποτελούν μία «ειδικά διαμορφωμένη», αναβαθμισμένης, έκδοσης των A321neo, που έχουν την δυνατότητα πτήσεων μεγαλύτερης εμβέλειας και θα μπορούν να φτάσουν και να εξυπηρετήσουν αγορές εκτός ΕΕ, που βρίσκονται κυρίως στα νότια αλλά και νοτιοανατολικά της Ελλάδας.
Αυτά τα νέα και ειδικά διαμορφωμένα αεροσκάφη θα διαθέτουν μεγαλύτερη χωρητικότητα καυσίμων, παρέχοντας αυτονομία για πτήσεις διάρκειας έως και 7,5 ωρών. Τα νέα αυτά αεροσκάφη θα μπουν σε προορισμούς του Περσικού Κόλπου, της Ινδίας και της Κεντρικής Αφρικής με καλύτερες παροχές όπως δορυφορικό Wi-Fi, βελτίωση της παροχής στην business και γενικά οποιαδήποτε παροχή μπορεί να «υπόσχεται» ποιοτικό ταξίδι. Εκτιμάται ότι θα ξεκινήσουν οι πτήσεις μέσα στο 2026.
Αναφορικά με την Τεχνική Βάση ολοκληρώνεται η μετακόμιση σε νέο κτίριο στα Σπάτα, με αναβαθμισμένες υποδομές και από το 2025μία από τις οκτώ γραμμές συντήρησης θα καταλαμβάνεται από αεροσκάφη ξένων εταιριών, προσπορίζοντας έσοδα τόσο στην εταιρία όσο και στην χώρα.
Όπως σημειώνει ο Δ. Γερογιάννης «το νέο κτίριο, μια σημαντικότατη επένδυση που θα φέρει αξία στην εταιρεία αλλά και στην Ελλάδα. Είναι ένα σύστημα αποθηκών που όλοι μένουν εντυπωσιασμένοι από την τάξη και την οργάνωση των logistics, ενώ θα έχει και νέα γραφεία που ολοκληρώνονται τον άλλο μήνα».
Τέλος να σημειωθεί ότι το Εκπαιδευτικό Κέντρο παρέχει εκπαίδευση επί αεροσκαφών τύπου Airbus A320 , ATR 42/72 και DHC8, σύμφωνα με τους κανόνες της EASA. Το Aegean Training ATO λειτουργεί σαν ξεχωριστό τμήμα, η ομάδα των εκπαιδευτών του οποίου αποτελείται από έμπειρους πιλότους σε αεροσκάφη της AEGEAN και της Olympic Air.
Πρωταρχικός σκοπός του εκπαιδευτικού κέντρου είναι να καλύψει τις ανάγκες των δύο εταιρειών και ταυτόχρονα να παρέχει υπηρεσίες εκπαίδευσης σε τρίτους. Στο τέλος του περασμένου έτους εγκαταστάθηκαν και σήμερα λειτουργούν οι πρώτοι τέσσερις προσομοιωτές.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!