Νέα
  • ΓΔ: 1452.5 -0.26%
  • Τζίρος: 507,16 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΑΒ Βασιλόπουλος: Ενίσχυση δικτύου και e-commerce το 2020

ΑΒ Βασιλόπουλος
ΑΒ Βασιλόπουλος / Πηγή: Intime

Η Ελλάδα μαζί με τη Ρουμανία, τη Σερβία και τα «To Go» καταστήματα επηρεάστηκαν περισσότερο στην Ευρώπη από τις επιπτώσεις της πανδημίας, όπως αναφέρεται στο ετήσιο report της Ahold Delhaize, μητρικής εταιρείας της αλυσίδας ΑΒ Βασιλόπουλος. Σύμφωνα με το report, αρνητικά επέδρασαν η μειωμένη κινητικότητα, η απουσία των τουριστών, αλλά και τα υψηλά λειτουργικά έξοδα, που ήταν συνδεδεμένα με την Covid-19. Ακόμη, οι χαμηλές επιδόσεις των καταστημάτων σε Τσεχία, Ελλάδα και Ρουμανία οδήγησαν σε ζημίες απομείωσης (impairment charges) ύψους 21 εκατ. ευρώ στην Ευρώπη.

Λαμβάνοντας υπόψη τα στοιχεία που δίνει το ετήσιο δελτίο για τους καταβλητέους φόρους - οι οποίοι διαμορφώθηκαν σε περίπου 6 εκατ. ευρώ πέρυσι, από 14 εκατ. ευρώ το 2019 - εκτιμάται ότι η καθαρή κερδοφορία της ΑΒ υποχώρησε εκ νέου, με τις πληροφορίες, παράλληλα, να κάνουν λόγο για σχετικά χαμηλή μονοψήφια αύξηση του τζίρου, ο οποίος ξεπέρασε και πάλι το φράγμα των 2 δισ. ευρώ. 

Νέα καταστήματα και σημεία pick-up

Σημειώνεται, πάντως, ότι η ΑΒ διεύρυνε σημαντικά το δίκτυό της τη χρονιά της πανδημίας, προσθέτοντας ακόμη 33 νέα σημεία, ανεβάζοντας το σύνολο των καταστημάτων σε 543, με το μέσο μέγεθος να διαμορφώνεται σε 728 τ.μ. Την ίδια χρονιά, η εταιρεία δημιούργησε 69 νέα σημεία pick-up, για να εξυπηρετήσει τον αυξημένο όγκο ηλεκτρονικών και τηλεφωνικών παραγγελιών. Αξιοσημείωτο είναι ακόμη το γεγονός ότι πέρυσι η εταιρεία άνοιξε νέο e-commerce κέντρο διανομής στην Ελλάδα (AB Home Center), μαζί με ακόμη δύο, σε Ολλανδία και Ρουμανία.

Εμφαση στο omnichannel

Επιδιώκοντας να δημιουργήσει κορυφαίες εμπειρίες αγορών σε τοπικό επίπεδο, η Ahold Delhaize αναπτύσσει πολυκαναλικές δραστηριότητες (omnichannel) σε ΗΠΑ, Ολλανδία, Βέλγιο, Τσεχία, Ελλάδα, Ρουμανία, Λουξεμβούργο και Σερβία, μέσω των brands της κάθε χώρας, που είναι συνδεδεμένα με τις τοπικές κοινότητες. Μεταξύ άλλων στη χώρα μας, πέρυσι ξεκίνησε η καμπάνια «Γεύσεις Ελλάδας» (η οποία συνεχίζεται και φέτος), προωθώντας τοπικά παραδοσιακά προϊόντα της χώρας μας, στο πλαίσιο υποστήριξης και των Ελλήνων.

Ακόμη, η ΑΒ κυκλοφόρησε τη νέα μάρκα OceaniQ στην Ελλάδα, προσφέροντας απορρυπαντικά και οικιακά καθαριστικά, με μπουκάλια από 100% ανακυκλωμένα αλιευτικά δίχτυα, που συλλέγονται από τους ωκεανούς. Επιπλέον, όλα τα προϊόντα OceaniQ έχουν πιστοποιηθεί από τον ανεξάρτητο οργανισμό The Vegan Society.

Περιβαλλοντικές δράσεις

Σε ό,τι αφορά τις προσαρμογές στους στόχους για το περιβάλλον, επισημαίνεται ότι συνολικά το ποσοστό των προϊόντων της Ahold Delhaize με διατροφική επισήμανση στο μπροστινό μέρος της συσκευασίας αυξήθηκε κατά μία ποσοστιαία μονάδα, στο 96%. Το 100% δεν επετεύχθη λόγω ορισμένων τοπικών προκλήσεων.
Για παράδειγμα, στην ΑΒ έχουν παραμείνει μόλις 19 κωδικοί (SKUs) χωρίς διατροφική ετικέτα. Πρόκειται για εποχικά τυριά από μικρούς παραγωγούς που μπαίνουν στα ράφια των σούπερ μάρκετ μία φορά τον χρόνο, κατά τη διάρκεια των διακοπών.

Σημειώνεται ακόμη ότι, στο πλαίσιο της προσπάθειας του ομίλου για μείωση του πλαστικού, η ΑΒ άλλαξε τη συσκευασία αυγών (με δικό της brand) από πλαστικό σε χαρτόνι. Τέλος, η αλυσίδα πιστοποίησε κατά 100% το τσάι της.

Το... highlight του 2020

Ο brand president της ΑΒ Βασιλόπουλος, Βασίλης Σταύρου, ως highlight για την προηγούμενη χρονιά ανέφερε το ότι «ακολουθήσαμε τη δέσμευσή μας να μειώσουμε τη σπατάλη τροφίμων κατά 50% έως το 2025 και δημιουργήσαμε την πρώτη Συμμαχία για τη Μείωση Σπατάλης Τροφίμων στην Ελλάδα. Σήμερα, αριθμεί πάνω από 45 μέλη και υποστηρίζεται από το υπουργείο Περιβάλλοντος. Ελπίζουμε να εμπνεύσουμε και άλλους να συμμετάσχουν και να κάνουν τη διαφορά στη ζωή των ανθρώπων».

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ