Ο όμιλος Pandora με τα κοσμήματα, συνώνυμα της πολυτελείας, κάνει στροφή στην πράσινη εποχή, με στόχο να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα. Η πράσινη μετάβαση στοιχίζει 10 εκατ. ετησίως, με την εταιρεία να υπόσχεται ότι θα απορροφήσει το κόστος και δεν θα το μετακυλήσει στους καταναλωτές μέσω αυξήσεων των τιμών στα κοσμήματα της.
Το μεγαλύτερο κοσμηματοπωλείο στον κόσμο σε ποσότητα προϊόντων που πωλούνται, σταμάτησε να χρησιμοποιεί ασήμι και χρυσό που εξορύσσονται και πλέον κατασκευάζει τιμαλφή μόνο με ανακυκλωμένα πολύτιμα μέταλλα, τα οποία απαιτούν λιγότερη ενέργεια για την παραγωγή τους.
Η εταιρεία της Δανίας, γνωστή για τα βραχιόλια της αξίας 65 έως 95 δολαρίων, αγοράζει περίπου 340 τόνους ασήμι και έναν τόνο χρυσό κάθε χρόνο. Η αλυσίδα εφοδιασμού της παρήγαγε 264.224 τόνους CO2 το 2022, σύμφωνα με την ετήσια έκθεσή της.
Η χρήση ανακυκλωμένων, αντί των νέων μετάλλων που εξορύσσονται, μειώνει τις έμμεσες εκπομπές CO2 της Pandora κατά περίπου 58.000 τόνους ετησίως, δήλωσε ο Mads Twomey-Madsen, ανώτερος αντιπρόεδρος επικοινωνίας και βιωσιμότητας.
Πως θα μετριάσει τους κινδύνους
Οι αλυσίδες εφοδιασμού με ανακυκλωμένα μέταλλα ενέχουν κινδύνους, καθώς ο κλεμμένος χρυσός μπορεί να πωληθεί ως σκραπ προς ανακύκλωση και είναι δύσκολο να αποδειχθεί η προέλευση των μετάλλων μετά την τήξη τους.
Για να μετριάσει τους κινδύνους, η Pandora χρησιμοποιεί ένα πρότυπο αλυσίδας φύλαξης που αναπτύχθηκε από το Συμβούλιο Υπεύθυνου Κοσμήματος (RJC). Το πρότυπο αυτό, για παράδειγμα, αποκλείει τα χρυσά νομίσματα και τις ράβδους χρυσού ως πηγή ανακυκλωμένου χρυσού.
Η Pandora, η οποία δήλωσε ότι έφτασε στο 100% ανακυκλωμένο ασήμι και χρυσό τον Δεκέμβριο, επενδύει περίπου 10 εκατομμύρια δολάρια ετησίως για την πράσινη μετάβαση, ένα κόστος που θα απορροφήσει αντί να μετακυλήσει στους καταναλωτές μέσω αυξήσεων των τιμών, δήλωσε ο Twomey-Madsen.
«Πληρώνουμε ένα ασφάλιστρο για την ανακύκλωση, επειδή πρέπει επίσης να βοηθήσουμε τους προμηθευτές μας να κάνουν αυτές τις μεταβάσεις», είπε. Η Pandora αρνήθηκε να παράσχει λεπτομέρειες στο Reuters, σχετικά με την πριμοδότηση.
Η Pandora απαιτεί από τους προμηθευτές της να αξιολογούνται σύμφωνα με το πρότυπο RJC από ανεξάρτητους ελεγκτές, συμπεριλαμβανομένης της τεκμηρίωσης της πηγής του ανακυκλωμένου αργύρου. Στο πλαίσιο της μετάβασης, οι προμηθευτές της Pandora έπρεπε να διαχωρίζουν τα πιστοποιημένα ανακυκλωμένα μέταλλα από τα μη πιστοποιημένα, δήλωσε ο Twomey-Madsen.
Η Pandora, η οποία πούλησε 103 εκατομμύρια κοσμήματα το 2022, παράγει κοσμήματα σε δύο εργοστάσια στην Ταϊλάνδη και κατασκευάζει ένα τρίτο στο Βιετνάμ. Ανταγωνιστές όπως η Monica Vinader και η Missoma διαφημίζουν επίσης ότι χρησιμοποιούν 100% ανακυκλωμένο ασήμι και χρυσό.
Τα διυλιστήρια μετάλλων ανακυκλώνουν ασήμι από βιομηχανικούς καταλύτες, ακτίνες Χ, ηλεκτρονικό εξοπλισμό και παλιά ασημικά. Λαμβάνουν ανακυκλωμένο χρυσό από απόβλητα κατασκευής κοσμημάτων και παλιά κοσμήματα.
Το brand κοσμημάτων Pandora, που έχει έντονη δραστηριότητα και στην Ελλάδα, έχει παρουσία σε περισσότερες από 100 αγορές, με άνω των 6.500 σημείων πώλησης συμπεριλαμβανομένων των 2.500 concept stores.
Η Pandora ιδρύθηκε το 1982 στην Κοπεγχάγη από τον Per Enevoldsen και είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο Nasdaq της Κοπεγχάγης. Το 2022 σημείωσε ρεκόρ πωλήσεων ύψους 26,5 δισεκατομμυρίων δανικών κορόνων (3,82 δισεκατομμύρια δολάρια), που αντιστοιχούν σε ανάπτυξη 7%. Σήμερα απασχολεί 32.000 άτομα παγκοσμίως.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!