Νέα
  • ΓΔ: 1452.5 -0.26%
  • Τζίρος: 507,16 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ακρίβεια: 9,5% πάνω ο τζίρος των σούπερ μάρκετ το 11μηνο του 2023 - Στο 7,2% οι αυξήσεις τιμών - Πρωταθλητές τα καθαριστικά

Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν κατά 7,2%, το ενδεκάμηνο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2023 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε σήμερα η εταιρεία ερευνών Circana (πρώην IRI). Γεγονός, που αποτυπώνεται και στον τζίρο των σούπερ μάρκετ σε σχέση με τον όγκο πωλήσεων.

Σύμφωνα με την έρευνα της Circana οι πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ το ενδεκάμηνο του 2023 αυξήθηκαν σε αξία κατά 9,5% και σε όγκο κατά 2,2%, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022.

Η αύξηση του τζίρου έφτασε στο 9,5% στο 11μηνο του 2023, καθώς οι τζίροι των σούπερ μάρκετ έφτασαν τα 8,18 δισ. ευρώ.

Σημειώνεται, ωστόσο ότι μετά από δύο χρόνια καταγράφεται αξιοσημείωτη αύξηση και στον όγκο πωλήσεων, καθώς το 2022 είχε αυξηθεί οριακά κατά 0,5% και το 2021 είχε υποχωρήσει κατά2%. Όλα αυτά έχουν ως αποτέλεσμα ο τζίρος στα σούπερ μάρκετ να ανέρχεται την χρονική περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου στα 8,188 δισ. ευρώ από 7,477 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2022, σημειώνοντας αύξηση κατά 711 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων το μεγαλύτερο ποσοστό οφείλεται στις ανατιμήσεις που έγιναν σε εκατοντάδες προϊόντα την προηγούμενη χρονιά.

Αυξήσεις τιμών 7,2% δείχνει η έρευνα της Circana για το 11μηνο του 2023 - Ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε μόλις 2,2%

Σε ποια προϊόντα καταγράφονται οι μεγαλύτερες ανατιμήσεις

Στο εξεταζόμενο διάστημα, οι μεγαλύτερες ανατιμήσεις καταγράφονται στα καθαριστικά κατά 9,1%, στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας 7,2% και στα τρόφιμα κατά 7,1%.

Έως 13,6% αυξήθηκαν οι τζίροι το 11μηνο του 2023 σε διάφορες κατηγορίες προϊόντων

Αναλυτικότερα, οι τιμές στα καθαριστικά για το σπίτι αυξήθηκαν κατά 11,6%, στα βοηθήματα μαγειρικής 9,4%, στα snacks 8,5%, στα κατεψυγμένα τρόφιμα 8,3%, στα γαλακτοκομικά 8%, στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας κατά 8,1%, στα μη αλκοολούχα ποτά (αναψυκτικά, νερά) κατά 6,5%, στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής κατά 6,3% και στα συσκευασμένα τρόφιμα κατά 6,2%.

Τα προϊόντα νοικοκυριού - καθαριστικά απορρυπαντικά - είναι οι πρωταγωνιστές στις αυξήσεις τιμών το 11μηνο του 2023 με 9,2%

Ανατιμήσεις καταγράφονται και στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, καθώς οι πωλήσεις τους το διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2023 αυξήθηκαν κατά 11,%, με το μερίδιό τους να ανέρχεται πλέον στο 26,3% από 25,8% το αντίστοιχο διάστημα το 2022.

Το μεγαλύτερο μερίδιο στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας συγκεντρώνουν τα τρόφιμα 26,8%, τα προϊόντα για το σπίτι 25,6% και τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας 20,9%.

Οι αυξήσεις τιμών είναι ιδιαίτερα σημαντικές στα απορρυπαντικά καθαριστικά αλλά και στα κατεψυγμένα τρόφιμα.
Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ