Νέα
  • ΓΔ: 1390.65 +0.01%
  • Τζίρος: 65,70 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πώς μπορούν τα ελληνικά κρασιά να κατακτήσουν τη Βραζιλία

Κρασί
Πηγή: Pixabay

Σύμφωνα με τα στοιχεία που επεξεργάστηκε η Monte Dictis, οι τακτικοί καταναλωτές κρασιού στην Βραζιλία ανήλθαν πέρυσι σε 39 εκατ. άτομα, ενώ οι λιγότερο συχνοί καταναλωτές υπολογίζονται σε 44 εκατ., κάτι που σημαίνει πως 4 στους 10 Βραζιλιάνους πίνουν κρασί. Μάλιστα πέρυσι προστέθηκαν 3 εκατ. νέοι καταναλωτές. Ο τυπικός καταναλωτής είναι ηλικίας 35-55 ετών, ωστόσο νεότερες ηλικίες (25-35 ετών) και γυναίκες εισέρχονται στην αγορά. Ειδικότερα σε, αναφορικά το μέσο ηλικιακό γκρουπ 18-24 ετών:

  • το 32% πίνουν σπάνια κρασί,
  • το 15% μία φορά τον μήνα,
  • το 21% κάθε δύο εβδομάδες,
  • το 23% σε εβδομαδιαία βάση,
  • ενώ 9% πίνουν κρασί καθημερινά

Κυριαρχούν τα τοπικά κρασιά

Πέρυσι η αγορά ανήλθε σε 501,8 εκατ. λίτρα με την μέση κατά κεφαλή κατανάλωση να φθάνει τα 2,78 λίτρα/ενήλικα, πολύ χαμηλή επίδοση σε σχέση με τον υπόλοιπο κόσμο. Τα τοπικά κρασιά κυριαρχούν και κυρίως αγοράζονται στα super markets αλλά και online, ενώ τα εισαγόμενα καταναλώνονται κυρίως σε εστιατόρια, bars, ξενοδοχεία αλλά και online. Η τιμή παίζει σημαντικό ρόλο για την κατανάλωση του κρασιού, ωστόσο πάνω από 70% των καταναλωτών δηλώνουν πρόθυμοι να δοκιμάσουν κρασιά και ποικιλίες από άλλες χώρες.

Από Χιλή, Πορτογαλία και Αργεντινή το 77% των εισαγωγών

Τα χιλιανά κρασιά βρίσκονται με διαφορά πρώτα στην κατηγορία των εισαγόμενων, με Πορτογαλία και Αργεντινή να ακολουθούν στις επόμενες θέσεις σχεδόν με τα ίδια μεγέθη σε όγκους και αξία. Οι εισαγωγές κρασιών στη λατινοαμερικανική χώρα σημείωσαν σημαντική αύξηση πέρυσι, ξεπερνώντας σε αξία τα 400 εκατ. δολάρια, με αύξηση 17% από το 2019.

Διάγραμμα


Ειδικότερα για τα ελληνικά κρασιά, η βραζιλιάνικη αγορά έχει σημαντικές προοπτικές καθώς πρόκειται για αγορά με ικανοποιητικό μέγεθος, αυξανόμενη αγοραστική δύναμη των πολιτών, περιορισμένη κατανάλωση του προϊόντος αλλά με αυξητική τάση, διάθεση των καταναλωτών για γνώση σε σχέση με το κρασί.

Η Ελλάδα από την πλευρά της έχει να αντιπαραθέσει μεγάλη ιστορία στην παραγωγή οίνου, και κρασιά υψηλής ποιότητας με ιδιαίτερα αρώματα και γεύσεις. Στον αντίποδα, στη χώρα υπάρχει περιορισμένη ελληνική κοινότητα και λίγα ελληνικά εστιατόρια, έλλειψη ενημέρωσης των Βραζιλιάνων για την ελληνική οινική ιστορία, μικρό μερίδιο των ελληνικών κρασιών σε σχέση με άλλα ευρωπαϊκά και αυξημένη ποσότητα αλλά και ποιότητα της τοπικής παραγωγής.

Όπως ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο Διευθυντής Εξαγωγών του Alpha Estate Winery, Κωνσταντίνος Αρβανιτάκης, «οι προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει μια εταιρεία σαν τη δική μας αφορούν, τόσο στην αγορά, όσο και στις συνήθειες των αγοραστών στην κατανάλωση κρασιού. Για παράδειγμα, πρέπει να μάθουμε στους καταναλωτές τα fine κρασιά, να τους εκπαιδεύσουμε και να αυξήσουμε τον αριθμό όσων πίνουν τακτικά, δηλαδή πάνω από δύο φορές το μήνα», προσθέτοντας πως «ένα ακόμα σημαντικό βήμα είναι να αυξηθεί η συχνότητα κατανάλωσης, αλλά και να γίνουν περισσότερο δεκτικοί οι καταναλωτές της Βραζιλίας σε κρασιά από άλλες χώρες και ποικιλίες».

Δεν γνωρίζουν πολλά για Ελλάδα

Σε ό,τι αφορά τις δυσκολίες που έχει η αγορά της Βραζιλίας για τα ελληνικά κρασιά, ο κ. Αρβανιτάκης επισήμανε ότι διαθέτουν μικρό μερίδιο συγκριτικά με τα ευρωπαϊκά, γεγονός που οφείλεται στο ότι:

  • υπάρχουν λίγα ελληνικά εστιατόρια στη χώρα
  • η ελληνική κοινότητα είναι μικρή
  • οι Βραζιλιάνοι δεν γνωρίζουν τα ελληνικά κρασιά και την ελληνική οινική ιστορία

«Τα τοπικά κρασιά κυριαρχούν στην αγορά κατά 73% σε επίπεδο όγκου. Η Ελλάδα δεν μπορεί να ανταγωνιστεί τα κρασιά μαζικής παραγωγής, αλλά οφείλει να στοχεύσει στην προώθηση υψηλής ποιότητας κρασιών και στη διαφορετικότητα στη γεύση», ανέφερε προσθέτοντας ότι οι καταναλωτές, αν και καταναλώνουν λιγότερο, είναι περισσότερο ευαίσθητοι με την τιμή και λιγότερο με την ποιότητα.

Τι πρέπει να κάνουμε

Πάντως ο κ. Αρβανιτάκης υπογράμμισε ότι «το Alpha Estate Winery ταιριάζει στην αγορά της Βραζιλίας ενώ στοχεύει σε Generation Y καταναλωτές και σε γνώστες του κρασιού, οι οποίοι είναι ανοικτοί σε διαφορετικής προέλευσης κρασιά». Παράλληλα συμπλήρωσε ότι θα λάβει υπόψη για την περαιτέρω διείσδυση στην αγορά και τις νέες καταναλωτικές συμπεριφορές που έχουν προκύψει μετά το ξέσπασμα της πανδημίας. "Το πιο σημαντικό για έναν εξαγωγέα είναι να επενδύσει χρόνο και να εκπαιδεύσει την αγορά, αλλά και να επιμείνει σε αυτή, ενώ μακροπρόθεσμο πλεονέκτημα δίνει και η εμπορική συμφωνία EU–Mercosur", τόνισε μεταξύ άλλων.

Το προφίλ της αγοράς

Η βραζιλιάνικη αγορά οίνου αντιπροσωπεύει το 0,2% του ΑΕΠ της χώρας. Ο καταναλωτής πληρώνει κατά μέσο όρο περίπου 1,8 ευρώ για ένα μπουκάλι τοπικού κρασιού και 11 ευρώ για εισαγόμενο. Από τα εισαγόμενα κρασιά, τη μερίδια του λέοντος με ποσοστό 77% έχει το κόκκινο, ακολουθεί με ποσοστό 18% το λευκό και με 5% το ροζέ, το οποίο πάντως την τελευταία πενταετία έχει σημειώσει αύξηση 212%.

Αξίζει ακόμη να σημειωθεί ότι το 30% των καταναλωτών αγοράζουν κρασί μέσω...διαδικτύου, καθιστώντας την Βραζιλία την τρίτη μεγαλύτερη χώρα σε online πωλήσεις κρασιού, πίσω μόνο από την Κίνα και το Ηνωμένο Βασίλειο.

 

 

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ