Αύξηση κατά 15% σημείωσαν οι πωλήσεις του Ομίλου Fourlis, κατά το εννεάμηνο του ’23 έναντι της αντίστοιχης περυσινής περιόδου, ενώ αξιοσημείωτη αύξηση κατέγραψαν και τα λειτουργικά κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων EBITDA (OPR) κατά 29,1% φτάνοντας τα €31,5 εκ. έναντι €24,4 εκ.
Βασικά οικονομικά στοιχεία Εννεαμήνου 2023
-
Οι πωλήσεις του Ομίλου Fourlis, σε συγκρίσιμη βάση, δηλαδή εξαιρουμένων των πωλήσεων της Intersport Turkey και της TAF, αυξήθηκαν σημαντικά κατά 15% κατά το εννεάμηνο του ’23 έναντι της αντίστοιχης περυσινής περιόδου, υποστηριζόμενες από στρατηγικές πρωτοβουλίες, την ηγετική θέση του Ομίλου και τις τάσεις της αγοράς.
- Σταθερό περιθώριο Μικτού Κέρδους στο 45,4% κατά το εννεάμηνο του ’23, κοντά στο επίπεδο του περυσινού εννεαμήνου, υποστηριζόμενο από το ισχυρό μικτό περιθώριο του κλάδου λιανικής οικιακού εξοπλισμού και επίπλων (ΙΚΕΑ) και τη θετική σταθεροποιητική τάση μικτού περιθωρίου του κλάδου λιανικής αθλητικών ειδών (Intersport).
- Αξιοσημείωτη αύξηση στα λειτουργικά κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων EBITDA(OPR) κατά 29,1% φτάνοντας τα €31,5 εκ. έναντι €24,4 εκ. την αντίστοιχη περσινή περίοδο, λόγω βελτιστοποίησης λειτουργικού κόστους και αύξησης της λειτουργικής μόχλευσης.
- Τα λειτουργικά κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT), εξαιρουμένων των κερδών από αναπροσαρμογή αξίας επενδυτικών ακινήτων, αυξήθηκαν σημαντικά κατά 45% κατά το εννεάμηνο του ’23 στα €20,2 εκ. από €13,9 εκ. στο εννεάμηνο του ‘22.
- Ο καθαρός δανεισμός των εμπορικών δραστηριοτήτων του Ομίλου μειώθηκε κατά €13 εκ. σε σύγκριση με το περυσινό εννεάμηνο, και ανήλθε σε €94,4 εκ. κατά το εννεάμηνο του ’23 έναντι €107,6 εκ. το εννεάμηνο του ’22, υπογραμμίζοντας τη δέσμευση του Ομίλου για βελτιστοποίηση της κεφαλαιακής του δομής.
- Στις 3 Νοεμβρίου 2023, ολοκληρώθηκε η διαδικασία της δημόσιας προσφοράς και της αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου της Trade Estates με ταυτόχρονη εισαγωγή του συνόλου των μετοχών στο Χρηματιστήριο Αθηνών, με τον Όμιλο Fourlis να κατέχει το 63,0%, την Autohellas 9,7%, τη Latsco 3,1%, τη Διοίκηση να κατέχει 0,8% και το 23,4% να βρίσκεται στο ευρύ επενδυτικό κοινό. Η επιτυχημένη αυτή διαδικασία ενισχύει τη θέση της Trade Estates για μελλοντική ανάπτυξη και θέτει τις κατάλληλες βάσεις για περαιτέρω δημιουργία αξίας για τους μετόχους του Ομίλου Fourlis.
Τα οικονομικά αποτελέσματα εννεαμήνου του ’23 του Ομίλου Fourlis υπογραμμίζουν την ανθεκτικότητα του επιχειρηματικού του μοντέλου και την επιτυχή εφαρμογή του πλάνου μετασχηματισμού του.
Κατά τη διάρκεια του εννεαμήνου, η δέσμευσή μας για ποιότητα, εξαιρετική εξυπηρέτηση και εμπειρία πελάτη και στρατηγικές επενδύσεις ενίσχυσαν τη θέση μας, δημιουργώντας μια γερή βάση για τα μελλοντικά μας πλάνα.
Οι προσπάθειές μας για τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση του δικτύου λιανικής του Ομίλου σε ολόκληρη τη γεωγραφική του περιοχή συνοδεύτηκαν από βελτιστοποίηση της λειτουργίας μας, επενδύσεις σε ψηφιοποίηση, καθώς και ενίσχυση της πολυκαναλικής προσεγγισης μας και των δυνατοτητων μας σε logistics, ενισχύοντας την παρουσία μας στην αγορά.
Ταυτόχρονα, η επιτυχημένη δημόσια προσφορά της Trade Estates και η αναμενόμενη από-ενοποίησή της από τον Όμιλο Fourlis ευθυγραμμίζεται με τη δέσμευσή μας να ξεκλειδώσουμε περαιτερω αξία για τις εμπορικές μας δραστηριότητες, τροφοδοτώντας περαιτέρω την αναπτυξιακή τροχιά του Ομίλου.
Βασικά Χρηματοοικονομικά Μεγέθη |
(ποσά σε € εκ.) |
9Μ '22 |
% |
9Μ ' 23 |
|
Πωλήσεις |
352,5 |
10,5% |
389,6 |
|
Μικτό Κέρδος |
160,0 |
10,6% |
176,9 |
|
Περιθώριο μικτού κέρδους |
45,4% |
|
45,4% |
|
EBITDA (OPR)* |
24,4 |
29,1% |
31,5 |
|
Περιθώριο EBITDA (OPR) |
6,9% |
|
8,1% |
|
Αναπρο/γή αξίας επενδ. Ακινήτων (ΤΕ) |
5,0 |
|
1,3 |
|
EBIT |
18,9 |
13,8% |
21,5 |
|
Περιθώριο EBIT |
5,4% |
|
5,5% |
|
Σύνολο χρημ/κών εσόδων/(εξόδων) |
-10,7 |
|
-16,1 |
|
Κέρδη Προ Φόρων |
9,3 |
-20,6% |
7,4 |
|
Περιθώριο ΚΠΦ |
2,6% |
|
1,9% |
|
Κέρδη Μετά Φόρων |
9,2 |
-36,5% |
5,9 |
|
Περιθώριο ΚΜΦ |
2,6% |
|
1,5% |
|
Δικαιώματα Μειοψηφίας |
-0,2 |
|
-0,6 |
|
Καθαρά Κέρδη |
9,1 |
-42,4% |
5,2 |
|
Περιθώριο Καθαρών Κερδών |
2,6% |
|
1,3% |
|
Εξαιρ/νων κερδών αναπρο/γής επενδυτικών ακινήτων |
|
|
|
|
EBIT |
13,9 |
45,6% |
20,2 |
|
Περιθώριο EBIT |
3,9% |
|
5,2% |
|
Κέρδη Προ Φόρων |
4,3 |
42,1% |
6,1 |
|
Περιθώριο ΚΠΦ |
1,2% |
|
1,6% |
|
Profit After Tax |
4,2 |
8,1% |
4,6 |
|
Περιθώριο ΚΜΦ |
1,2% |
|
1,2% |
|
Καθαρά Κέρδη |
4,1 |
-3,2% |
3,9 |
|
Περιθώριο Καθαρών Κερδών |
1,2% |
|
1,0% |
|
*Εναλλακτικοί Δείκτες Μέτρησης Απόδοσης (λεπτομέρειες παρατίθενται στην Εξαμηνιαία Έκθεση
Διαχείρισης που περιλαμβάνεται στην Εξαμηνιαία Οικονομική Έκθεση για την περίοδο 1/1-30/06/2023)
Η ισχυρή απόδοση του Ομίλου συνεχίστηκε στο εννεάμηνο του 2023 με τις πωλήσεις του Ομίλου να ανέρχονται σε €389,6 εκατ. ευρώ. το εννεάμηνο του’23 από €352,5 εκ. το εννεάμηνο του ’22, αυξημένες κατά 10,5%.
Σε συγκρίσιμη βάση, δηλαδή εξαιρουμένων των πωλήσεων από τις δραστηριότητες «The Athlete’s Foot» και «Intersport Turkey», που έχουν πουληθεί, σημειώθηκε ισχυρή ανάπτυξη πωλήσεων της τάξης του 15% σε ετήσια βάση.
Η αύξηση των πωλήσεων υποστηρίζεται τόσο από τον κλάδο λιανικής πώλησης ειδών οικιακού εξοπλισμού και επίπλων (ΙΚΕΑ), όσο και από τον κλάδο λιανικής πώλησης αθλητικών ειδών (INTERSPORT) και αποδίδεται σε στρατηγικές πρωτοβουλίες και τις αυξητικές τάσεις της αγοράς.
Ο κλάδος λιανικής πώλησης ειδών οικιακού εξοπλισμού και επίπλων (ΙΚΕΑ) σημείωσε σημαντική αύξηση κατά 17,5% σε ετήσια βάση, λόγω της ηγετικής θέσης της IKEA στην αγορά και της βελτιωμένης διαθεσιμότητας αποθεμάτων. Ο κλάδος λιανικής πώλησης αθλητικών ειδών (Intersport) παρουσίασε αύξηση πωλήσεων +9% σε ετήσια και συγκρίσιμη βάση, αντικατοπτρίζοντας τη δέσμευσή μας να παραμείνουμε στην πρώτη γραμμή της εξελισσόμενης αγοράς λιανικής.
Επιπλέον, η νέα δραστηριότητα λιανικής του Ομίλου στον κλάδο Υγείας & Ευεξίας που ενεργοποιήθηκε εντός του 2023, μέσω 3 καταστημάτων Holland & Barrett στην Αθήνα και ενός καναλιού ηλεκτρονικού εμπορίου κερδίζει δυναμική.
Σε συγκρίσιμη βάση, οι πωλήσεις του Ομίλου από την Ελλάδα κατά το εννεάμηνο του '23, που αντιπροσωπεύουν 58,5%, αυξήθηκαν κατά 15%, ενώ οι πωλήσεις από τις διεθνείς δραστηριότητες του Ομίλου παρουσίασαν αύξηση κατά 14,3% σε σύγκριση με το περυσινό εννεάμηνο.
Οι πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου του Ομίλου κατά το εννεάμηνο του ’23 αντιπροσώπευαν περίπου το 14% των συνολικών εσόδων του Ομίλου, ενώ η περαιτέρω ανάπτυξη της συνεισφοράς του ηλεκτρονικού εμπορίου στις συνολικές πωλήσεις του Ομίλου αποτελεί στρατηγικό πυλώνα της αναπτυξιακής στρατηγικής του.
Το Μικτό Κέρδος του Ομίλου ανήλθε στα €176,9 εκ. το εννεάμηνο του’23 από €160 εκ. το εννεάμηνο του 2022, με το περιθώριο μικτού κέρδους του Ομίλου στο 45,4% κατά το εννεάμηνο του ‘23, σταθερό σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Το σταθερό μικτό περιθώριο υποστηρίχθηκε από το ισχυρό περιθώριο μικτού κέρδους του κλάδου λιανικής πώλησης ειδών οικιακού εξοπλισμού και επίπλων (ΙΚΕΑ), καθώς και από μια σταθεροποιητική τάση του μικτού περιθωρίου του κλάδου λιανικής πώλησης αθλητικών ειδών.
Ο Όμιλος συνεχίζει να δίνει έμφαση στον έλεγχο των λειτουργικών εξόδων και στη βελτιστοποίηση των λειτουργιών του. Η αποκλιμάκωση των πληθωριστικών πιέσεων επηρέασε θετικά τα λειτουργικά έξοδα, ενισχύοντας τη θετική επίδραση της λειτουργικής μόχλευσης στη συνολική του κερδοφορία.
Τα λειτουργικά κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA -OPR) του Ομίλου αυξήθηκαν σημαντικά κατά 29,1% φτάνοντας τα €31,5 εκ. κατά το εννεάμηνο του ’23 από €24,4 εκ. το εννεάμηνο του '22, ενώ το περιθώριο EBITDA (OPR) αυξήθηκε σε 8,1% το εννεάμηνο του '23 από 6,9% το εννεάμηνο του '22.
Το EBIT του Ομίλου κατά το εννεάμηνο του ’23 περιλαμβάνει €1,3 εκ. κερδών από αναπροσαρμογή αξίας περιουσιακών στοιχείων που σχετίζονται με την Trade Estates ΑΕΕΑΠ, σε σύγκριση με €5 εκ. που ήταν το ποσό αναπροσαρμογής στην αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Εξαιρουμένης της επίδρασης από κέρδη αναπροσαρμογής αξίας περιουσιακών στοιχείων, τα λειτουργικά κέρδη προ τόκων και φόρων (EBIT) του Ομίλου ανήλθαν σε €20,2 εκ. το εννεάμηνο του ’23 από €13,9 εκ. το εννεάμηνο του 22, σημειώνοντας αύξηση κατά 45,6%, ενώ το περιθώριο EBIT έφτασε στο 5,2% από 3,9%.
Ομοίως, εξαιρουμένης της επίδρασης από κέρδη αναπροσαρμογής αξίας περιουσιακών στοιχείων, τα κέρδη προ φόρων (PBT) του Ομίλου αυξήθηκαν κατά 42% φτάνοντας τα € 6,1 εκ. το εννεάμηνο του ‘23 έναντι €4,3 εκ. την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Τα Κέρδη μετά Φόρων του Ομίλου, εξαιρουμένης της επίδρασης από κέρδη αναπροσαρμογής αξίας περιουσιακών στοιχείων, ανήλθαν σε € 4,6 εκ. το εννεάμηνο του ’23 έναντι €4,2 εκ. το εννεάμηνο του ’22, αυξημένα κατά 8,1%. Μεγάλο μέρος του φόρου του Ομίλου αποδίδεται στην Trade Estates, και παρουσιάζει αύξηση σε σύγκριση με πέρυσι λόγω του υψηλότερου βασικού επιτοκίου της ΕΚΤ.
Τα Καθαρά κέρδη μετά τα δικαιώματα μειοψηφίας, εξαιρουμένης της επίδρασης από κέρδη αναπροσαρμογής αξίας περιουσιακών στοιχείων, ανήλθαν σε €3,9 εκ. το εννεάμηνο του ’23 έναντι €4,1 το εννεάμηνο’22, μειωμένα κατά 3,2% λόγω υψηλότερων δικαιωμάτων μειοψηφίας σε σύγκριση με πέρυσι μετά την πώληση από πλευράς Ομίλου στις 11 Σεπτεμβρίου 2023 του 4,2% των μετοχών της Trade Estates στη Latsco Hellenic Holdings.
Στοιχεία Ενοποιημένου Ισολογισμού και Ταμειακών Ροών |
Ο Όμιλος είναι προσανατολισμένος στην τη δημιουργία βιώσιμων ταμειακών ροών και αξίας στους μετόχους του. Εντός του Α’ εξαμήνου του 2023 ο Όμιλος κατέβαλε μέρισμα 0,11 ευρώ ανά μετοχή για τη χρήση 2022, ύψους 6 εκ. ευρώ, που αντιστοιχεί σε ποσοστό 30% επί των Καθαρών Κερδών του Ομίλου.
Κατά το εννεάμηνο του 2023, η χρηματοοικονομική δομή του Ομίλου παρουσίασε αξιοσημείωτες αλλαγές.
Ο συνολικός δανεισμός του Ομίλου κατά το εννεάμηνο του ’23 μειώθηκε κατά €19,5 εκ. στα €262,5 εκ. από
€ 282 εκ. το περυσινό εννεάμηνο, κυρίως λόγω μείωσης του δανεισμού των εμπορικών δραστηριοτήτων του Ομίλου. Αυτό ευθυγραμμίζεται με τη στρατηγική του Ομίλου για βελτιστοποίηση της κεφαλαιακής του δομής και ενίσχυση της οικονομικής του θέσης για μελλοντικές αναπτυξιακές πρωτοβουλίες.
Ο καθαρός δανεισμός των εμπορικών δραστηριοτήτων του Ομίλου ανήλθε σε €94,4 εκ. κατά το εννεάμηνο του ’23 μειωμένος έναντι €107,6 εκ. το εννεάμηνο του ’22, ενώ ο καθαρός δανεισμός που αφορά στην “Trade Estates ΑΕΕΑΠ” ανήλθε σε €126,1 εκ. το εννεάμηνο του ’23 από € 93,1 εκ. το εννεάμηνο του ’22 και € 98,8 εκ. τη χρήση 2022, λόγω των νέων επενδύσεων.
Οι κεφαλαιουχικές δαπάνες του Ομίλου κατά το εννεάμηνο του ‘23 διαμορφώθηκαν σε € 30,1 εκ., με €20,7 εκ. να αποδίδεται στις επενδύσεις της Trade Estates ΑΕΕΑΠ, ενώ οι κεφαλαιουχικές δαπάνες των εμπορικών δραστηριοτήτων του Ομίλου ανήλθαν σε €9,4 εκατ.
Κατάσταση Χρημ/κής θέσης (€ εκ.) |
9Μ '22 |
FY '22 |
9Μ ' 23 |
Ιδιοχρησιμοποιουμενα ενσώματα περιουσιακά στοιχεία |
71,7 |
73,3 |
69,1 |
Περιουσιακά Στοιχεία με δικαλιωμα χρήσης |
138,8 |
133,9 |
135,4 |
Λοιπά μη-κυκλοφορούντα στοιχεία ενεργητικού |
52,1 |
53,3 |
59,1 |
Μη-κυκλοφορούντα στοιχεία ενεργητικού |
262,6 |
260,5 |
263,7 |
Αποθέματα |
104,8 |
91,8 |
104,7 |
Απαιτήσεις από πελάτες |
4,2 |
4,3 |
4,6 |
Λοιπές απαιτήσεις & λοιπα κυκλοφορουντα περιουσιακά στοιχεία |
30,0 |
19,2 |
35,8 |
Ταμειακά διαθέσιμα & ισοδύναμα |
81,3 |
58,4 |
42,1 |
Περιουσιακά στοιχεία που κατέχονται προς πώληση |
287,6 |
317,8 |
328,1 |
Κυκλοφορούντα στοιχεία ενεργητικού |
507,9 |
491,6 |
515,2 |
Σύνολο ενεργητικού |
770,6 |
752,1 |
778,9 |
Μακροπρόθεσμες δανειακές υποχρεώσεις |
95,9 |
103,8 |
30,1 |
Υποχρεώσεις μίσθωσης |
116,6 |
111,6 |
110,2 |
Λοιπές μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις |
9,9 |
9,2 |
9,9 |
Μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις |
222,4 |
224,6 |
150,3 |
Βραχυπρόσθεσμες δανειακές υποχρεώσεις |
43,4 |
44,6 |
94,2 |
Βραχυπρόσθεσμες υποχρεώσεις μίσθωσης |
31,7 |
31,7 |
38,0 |
Προμηθευτές & λοιπες βραχυπρόθεσμες υποχρεωσεις |
123,5 |
104,2 |
128,1 |
Δανειακές υποχρεώσεις από περιουσιακά στοιχεία που κατέχονται προς πώληση |
142,7 |
113,3 |
138,2 |
Λοιπές υποχρεώσεις από περιουσιακά στοιχεία που κατέχονται προς πώληση |
19,9 |
32,6 |
19,6 |
Βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις |
361,1 |
326,4 |
418,1 |
Σύνολο Ιδίων Κεφαλαίων |
187,1 |
201,1 |
210,5 |
Σύνολο Ιδίων Κεφαλαίων & Υποχρεώσεων |
770,6 |
752,1 |
778,9 |
Καθαρός Δανεισμός (€ εκ.) |
9Μ ‘22 |
FY '22 |
9Μ ' 23 |
Trade Estates Καθαρός Δανεισμός |
93,1 |
98,8 |
126,1 |
Retail Καθαρός Δανεισμός |
107,6 |
102,5 |
94,4 |
Group Καθαρός Δανεισμός |
200,7 |
201,3 |
220,5 |
Κλάδοι Δραστηριότητας |
Κλάδος Λιανικής Οικιακού Εξοπλισμού και Επίπλων (ΙΚΕΑ) |
(ποσά σε € εκ.) |
9Μ '22 |
% |
9Μ ' 23 |
Πωλήσεις |
221,3 |
17,5% |
260,1 |
Μικτό Κέρδος |
98,6 |
20,6% |
118,8 |
Περιθώριο μικτού κέρδους |
44,5% |
45,7% |
|
EBITDA (OPR) |
19,0 |
52,3% |
29,0 |
Περιθώριο EBITDA (OPR) |
8,6% |
11,1% |
|
Αναπρ/γή αξίας επενδ.ακινήτων (ΤΕ) |
5,0 |
1,3 |
|
EBIT |
18,5 |
31,3% |
24,4 |
Περιθώριο EBIT |
8,4% |
9,4% |
|
EBIT (εξαιρ. κερδων αναπρ/γής επενδ. ακινήτων) |
13,5 |
70,3% |
23,1 |
Περιθώριο EBIT |
6,1% |
|
8,9% |
*Εναλλακτικοί Δείκτες Μέτρησης Απόδοσης (λεπτομέρειες παρατίθενται στην Εξαμηνιαία Έκθεση Διαχείρισης
που περιλαμβάνεται στην Εξαμηνιαία Οικονομική Έκθεση για την περίοδο 1/1-30/06/2023).
Βασιζόμενος στην ισχυρή δυναμική που παρατηρήθηκε το πρώτο εξάμηνο του 2023, ο κλάδος λιανικής οικιακού εξοπλισμού και επίπλων (IKEA) του Ομίλου, συνεχίζει να υπογραμμίζει τη ηγετική θέση της ΙΚΕΑ στην αγορά σε όλη την γεωγραφική περιοχή δραστηριοποίησής του.
Σημαντική αύξηση πωλήσεων κατά 17,5% πέτυχε ο συγκεκριμένος κλάδος για το εννεάμηνο του 2023, φτάνοντας τα €260,1 εκ. Αυτή η ανάπτυξη αποδίδεται όχι μόνο στην ηγετική θέση της ΙΚΕΑ στην αγορά, αλλά και στην ομαλοποίηση στην αλυσίδα εφοδιασμού, την αυξημένη επισκεψιμότητα και τη στρατηγική τοποθέτηση που αξιοποιεί τις τάσεις της αγοράς. Αυτή η ανάπτυξη ενισχύεται περαιτέρω από τις θετικές οικονομικές προοπτικές, την ανάκαμψη της τουριστικής βιομηχανίας και την ενεργό αγορά οικιστικών ακινήτων.
Οι πωλήσεις της ΙΚΕΑ στην Ελλάδα, που αντιπροσωπεύουν το 58% των συνολικών πωλήσεων του συγκεκριμένου κλάδου, αυξήθηκαν κατά 15,3% το εννεάμηνο του ’23 σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, ενώ οι πωλήσεις της ΙΚΕΑ από τις διεθνείς αγορές, αυξήθηκαν κατά 20,7% σε ετήσια βάση το εννεάμηνο του ’23.
Η αύξηση των πωλήσεων, μαζί με το βελτιωμένο περιθώριο μικτού κέρδους και την αποτελεσματική λειτουργική μόχλευση, οδήγησε σε σημαντική βελτίωση της κερδοφορίας του κλάδου λιανικής οικιακού εξοπλισμού και επίπλων κατά το εννεάμηνο του ’23.
Ο έλεγχος των λειτουργικών εξόδων και η βελτιστοποίηση των λειτουργιών έπαιξαν καθοριστικό ρόλο σε αυτή τη βελτίωση, επιδεικνύοντας την αποτελεσματικότητα των επιχειρησιακών στρατηγικών μας. Επιπλέον, η αποκλιμάκωση των πληθωριστικών πιέσεων επηρέασε περαιτέρω θετικά τα λειτουργικά έξοδα. Αυτοί οι παράγοντες ενισχύουν συλλογικά τη θετική επίδραση της λειτουργικής μόχλευσης στη συνολική μας κερδοφορία.
Επομένως:
- Το EBITDA(OPR) του κλάδου λιανικής οικιακού εξοπλισμού και επίπλων κατά το εννεάμηνο του '23 αυξήθηκε κατά 52,3% στα €29,0 εκατ. ευρώ. έναντι €19 εκ. το εννεάμηνο του ’22, με το περιθώριο EBITDA(OPR) να διαμορφώνεται στο 11,1% το εννεάμηνο του ’23 από 8,6% την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
- Σημειώνεται ότι το EBIT του κλάδου λιανικής οικιακού εξοπλισμού και επίπλων κατά το εννεάμηνο του ’23 περιλαμβάνει €1,3 εκ. κερδών από αναπροσαρμογή αξίας περιουσιακών στοιχείων που σχετίζονται με την Trade Estates ΑΕΕΑΠ, σε σύγκριση με €5 εκ. που ήταν το ποσό αναπροσαρμογής στην αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Εξαιρουμένης της επίδρασης από κέρδη αναπροσαρμογής αξίας περιουσιακών στοιχείων, το EBIT του κλάδου λιανικής οικιακού εξοπλισμού και επίπλων κατά το εννεάμηνο του ’23 αυξήθηκε κατά 70,3% στα €23,1 εκ. από €13,5 εκ. το εννεάμηνο του ’22, με το περιθώριο EBIT να φτάνει το 8,9% το εννεάμηνο του ’23 από 6,1% το εννεάμηνο του ’22.
Ο Όμιλος Fourlis παραμένει επικεντρωμένος στη στρατηγική του προσέγγιση, δίνοντας έμφαση στην πολυκαναλική παρουσία, σε ένα καλά δομημένο δίκτυο καταστημάτων, σε πρωτοβουλίες ηλεκτρονικού εμπορίου, στην ψηφιοποίηση και στην δέσμευσή του να διατηρεί υψηλή τεχνογνωσία στην επίπλωση σπιτιού. Αυτή η αφοσίωσή μας στα βασικά στοιχεία της στρατηγικής μας, μας τοποθετεί σε τροχιά για συνεχή επιτυχία στο δυναμικό τοπίο του λιανικού εμπορίου.
Ο κλάδος λιανικής οικιακού εξοπλισμού και επίπλων του Ομίλου σήμερα περιλαμβάνει 20 καταστήματα ΙΚΕΑ (σε Ελλάδα, Κύπρο, και Βουλγαρία) διαφορετικών μεγεθών. Τέλος, είναι υπό κατασκευή ή σχεδιάζονται τρία νέα καταστήματα στην Ελλάδα με στόχο να λειτουργήσουν τα επόμενα 1-3 χρόνια.
Κοιτάζοντας το μέλλον, ο Όμιλος διερευνά ενεργά ευκαιρίες για περαιτέρω επέκταση, εξετάζοντας το ενδεχόμενο να ανοίξει επιπλέον καταστήματα σε πόλεις. Αυτή η πιθανή επέκταση ευθυγραμμίζεται με τη δέσμευσή μας να ικανοποιούμε τις εξελισσόμενες ανάγκες των πελατών μας και να τοποθετούμε στρατηγικά την παρουσία μας προκειμένου να αυξήσουμε περαιτέρω το μερίδιο αγοράς μας.
Κλάδος Λιανικής Αθλητικών Ειδών (INTERSPORT) |
(ποσά σε € εκ.) |
9Μ '22 |
% |
9Μ ' 23 |
Πωλήσεις |
131,5 |
-1,7% |
129,3 |
Μικτό Κέρδος |
61,7 |
-5,9% |
58,1 |
Περιθώριο μικτού κέρδους |
46,9% |
|
44,9% |
EBITDA (OPR)* |
7,4 |
-12,1% |
6,5 |
Περιθώριο EBITDA (OPR) |
5,7% |
|
5,1% |
EBIT |
2,5 |
-45,8% |
1,4 |
Περιθώριο EBIT |
1,9% |
|
1,1% |
Excl. TAF & ITR |
|
|
|
Πωλήσεις |
116,8 |
8,8% |
127,1 |
Μικτό Κέρδος |
55,3 |
3,7% |
57,4 |
Περιθώριο μικτού κέρδους |
47,4% |
|
45,2% |
EBITDA (OPR)* |
7,1 |
2,0% |
7,2 |
Περιθώριο EBITDA (OPR) |
6,1% |
|
5,7% |
EBIT |
2,5 |
-13,5% |
2,2 |
Περιθώριο EBIT |
2,1% |
|
1,7% |
*Εναλλακτικοί Δείκτες Μέτρησης Απόδοσης (λεπτομέρειες παρατίθενται στην Εξαμηνιαία Έκθεση
Διαχείρισης που περιλαμβάνεται στην Εξαμηνιαία Οικονομική Έκθεση για την περίοδο 1/1-30/06/2023)
Οι πωλήσεις του κλάδου λιανικής αθλητικών ειδών (INTERSPORT) κατά το εννεάμηνο του '23 ανήλθαν σε €129,3 εκ. ευρώ. από €131,5 εκ. το εννεάμηνο του ’22.
Εξαιρουμένων των πωλήσεων από τις δραστηριότητες «The Athlete’s Foot» και «Intersport Turkey», οι πωλήσεις του κλάδου λιανικής αθλητικών ειδών αυξήθηκαν κατά 9% κατά το εννεάμηνο του ’23 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.
Σε συγκρίσιμη βάση, οι πωλήσεις του κλάδου λιανικής αθλητικών ειδών στην Ελλάδα, που αντιπροσωπεύουν το 60% των πωλήσεων του κλάδου, αυξήθηκαν κατά 13% κατά το εννεάμηνο του '23 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους, ενώ οι πωλήσεις του κλάδου από τις διεθνείς αγορές του, αυξήθηκαν κατά 2,5% το εννεάμηνο του '23, αντικατοπτρίζοντας χαμηλότερο ρυθμό πωλήσεων από την αγορά της Ρουμανίας, η οποία ωστόσο παρουσιάζει σημάδια βελτίωσης σήμερα, καθώς ο Όμιλος πραγματοποιεί οργανωτική αναδιάρθρωση στη Ρουμανία, μια επένδυση που θα οδηγήσει σε διαρκή μελλοντική ανάπτυξη σε αυτήν την πολλά υποσχόμενη αγορά.
Συνολικά, οι πωλήσεις του κλάδου υποστηρίχθηκαν από ανακαίνιση του δικτύου καταστημάτων, βελτίωση της γκάμας προϊόντων και αποτελεσματική διαχείριση κατηγορίας.
Οι ακανόνιστες καιρικές συνθήκες που οδηγούν σε υψηλότερες πρωτοβουλίες προώθησης, έχουν επηρεάσει το μικτό περιθώριο κέρδους του Ομίλου, βαρύνοντας κυρίως το Α’ και το Γ’ τρίμηνο του 2023, ωστόσο, υπάρχει μια θετική τάση προς σταθεροποίηση. Η έμφασή μας στη βελτιστοποίηση του κόστους και η αποκλιμάκωση του πληθωρισμού βοήθησαν στη μερική αντιστάθμιση της πίεσης στο μικτό κέρδος.
Επομένως:
- Εξαιρουμένης της επίδρασης από την πώληση TAF και ITR, το EBITDA(OPR) του κλάδου λιανικής αθλητικών ειδών κατά το εννεάμηνο του '23 έφτασε τα €7,2 εκ., από €7,1 εκ. το περυσινο εννεάμηνο, με το περιθώριο EBITDA(OPR) στο 5,7% το εννεάμηνο του '23 από 6,1% την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.
- Εξαιρουμένης της επίδρασης από την πώληση TAF και ITR, το EBIT του συγκεκριμένου κλάδου το εννεάμηνο του '23 ήταν €2,2 εκ. από €2,5 εκ. το εννεάμηνο του ’22, με το περιθώριο EBIT να φτάνει στο 1,7% το εννεάμηνο του ’23 από 2,1% το εννεάμηνο του ’22.
Οι ολοκληρωμένες στρατηγικές μας, που περιλαμβάνουν την βελτιστοποίηση κόστους, την επέκταση του δικτύου, την βελτιωμένη στρατηγική ηλεκτρονικού εμπορίου, την επανεκτίμηση της οργανωτικής μας δομής και την αποτελεσματική διαχείριση κεφαλαίου κίνησης, σε συνδυασμό με τη σταδιακή αποκλιμάκωση των πληθωριστικών πιέσεων, αναμένεται να συμβάλουν στη συνολική βελτίωση της κερδοφορίας.
Ο κλάδος λιανικής αθλητικών ειδών του Ομίλου που σήμερα αριθμεί ένα δίκτυο 108 καταστημάτων και συγκεκριμένα 59 καταστήματα στην Ελλάδα, 33 στη Ρουμανία, 10 στη Βουλγαρία και 6 στην Κύπρο, πλησιάζει στην ολοκλήρωση του προγράμματος αναβάθμισης του δικτύου καταστημάτων του στην Ελλάδα το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2023. Η πρωτοβουλία αυτή ευθυγραμμίζεται με τη δέσμευσή μας να προσφέρουμε μια εκσυγχρονισμένη και πελατοκεντρική εμπειρία λιανικής. Στα μελλοντικά μας σχέδια περιλαμβάνεται η συνεχής αναζήτηση νέων ευκαιριών για επέκταση του δικτύου σε όλες μας τις χώρες.
Κλάδος Λιανικής Προϊόντων Υγείας & Ευεξίας (HOLLAND & BARRETT) |
Επεκτείνοντας τα αρχικά βήματα της επένδυσής μας στον τομέα των προϊόντων υγείας και ευεξίας, το franchise της HOLLAND & BARRETT πέτυχε σημαντικές εξελίξεις το εννεάμηνο του 2023.
Υπενθυμίζεται ότι η λειτουργία της HOLLAND & BARRETT ξεκίνησε με το άνοιγμα τριών καταστημάτων λιανικής HOLLAND & BARRETT στην Ελλάδα, τη δημιουργία πλατφόρμας ηλεκτρονικού εμπορίου και την έναρξη μιας επιτυχημένης καμπάνιας μάρκετινγκ. Τα αποτελέσματα των προσπαθειών μας τους τελευταίους μήνες ήταν θετικά και ελπιδοφόρα, καθώς χαρακτηρίζονται από σημαντική αύξηση της επισκεψιμότητας, υψηλότερα ποσοστά μετατροπής σε πελάτη και αυξημένες πωλήσεις.
Η θετική δυναμική στο σχέδιο επέκτασής μας συνεχίζεται, με προσδοκίες για άνοιγμα νέων καταστημάτων και συνεργασιών μέχρι το τέλος του έτους. Αυτές οι εξελίξεις ευθυγραμμίζονται με την αποστολή μας να προσφέρουμε ποιοτικά προϊόντα υγείας και ευεξίας σε ένα ευρύτερο κοινό, συμβάλλοντας στη συνολική ανάπτυξη και επιτυχία του Ομίλου σε αυτόν τον αναπτυσσόμενο τομέα.
Υπενθυμίζεται ότι η Holland & Barrett είναι μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες λιανικής στη Μεγάλη Βρετανία και στην Ευρώπη στον κλάδο Health & Wellness. Με ιστορία άνω των 150 ετών οι καταναλωτές την εμπιστεύονται για προϊόντα Υγείας και Ευεξίας. Προσφέρει μια μεγάλη γκάμα προϊόντων σε 4 κατηγορίες: βιταμίνες & συμπληρώματα διατροφής, φυσικά προϊόντα ομορφιάς, αθλητικά συμπληρώματα & είδη εξειδικευμένης διατροφής.
Κλάδος Επένδυσης σε Ακίνητη Περιουσία (TRADE ESTATES ΑΕΕΑΠ) |
Η Trade Estates ΑΕΕΑΠ, θυγατρική του Ομίλου, σημείωσε σημαντικές εξελίξεις κατά το εννεάμηνο του 2023.
Κατά τη διάρκεια των δύο ετών λειτουργίας της και κατά τις 30/09/3023, η μικτή εκτιμώμενη αξία (GAV) της αυξήθηκε κατά 81% (+€149,0 εκ., ξεκινώντας από €185 εκ. στην αρχή φθάνοντας στα €334 εκ.) ενώ η καθαρή αξία ενεργητικού αυξήθηκε κατά 30% (+€53 εκ., ξεκινώντας από την έναρξή της από €174 εκ. φτάνοντας στα €227 εκ.). Επί του παρόντος, η εταιρεία διαθέτει ακίνητα 12 περιουσιακά στοιχεία που παράγουν εισόδημα και 1 περιουσιακό στοιχείο υπό ανάπτυξη.
Η Trade Estates ΑΕΕΑΠ, μέχρι την ημερομηνία δημοσίευσης των αποτελεσμάτων Εννεαμήνου του Ομίλου Fourlis, έχει σημειώσει σημαντικά ορόσημα στη στρατηγική της ανάπτυξη:
- Στις 11 Σεπτεμβρίου 2023, η Latsco Hellenic Holdings Sarl απέκτησε το 4,2% της Trade Estates ΑΕΕΑΠ από την TRADE LOGISTICS S.A., θυγατρική του Ομίλου Fourlis.
- Στις 10 Οκτωβρίου 2023, υπεγράφη με την REDS AE. το Συμφωνητικό Αγοράς του 100% των μετοχών της εταιρείας ΓΥΑΛΟΥ ΑΕ, εταιρεία που έχει στην ιδιοκτησία της, διαχειρίζεται και εκμεταλλεύεται το εμπορικό πάρκο SMART PARK στα Σπάτα. Με την ολοκλήρωση της συναλλαγής η μικτή εκτιμώμενη αξία (GAV) του Ομίλου εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κατά €127 εκ.
- Στις 3 Νοεμβρίου 2023, ολοκληρώθηκε η διαδικασία της δημόσιας προσφοράς και της αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας με ταυτόχρονη εισαγωγή του συνόλου των μετοχών στη Ρυθμιζόμενη Αγορά του Χρηματιστηρίου Αθηνών. Συνολικά προσφέρθηκαν 29.107.983 μετοχές προς 1,92 ευρώ ανά μετοχή, συνολικού ύψους 55.887.327 ευρώ. Η Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου καλύφθηκε πλήρως, με τον Ομιλο Fourlis να κατέχει 63,0%, την Autohellas 9,7%, τη Latsco 3,1%, τη Διοίκηση να κατέχει 0,8% και το 234% να βρίσκεται στο ευρύ επενδυτικό κοινό. Η επιτυχημένη αυτή διαδικασία ενισχύει τη θέση της Trade Estates για μελλοντική ανάπτυξη.