Νέα
  • ΓΔ: 1397.63 +0.93%
  • Τζίρος: 80,16 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Black Friday: Η αγορά χορεύει σε ρυθμούς Μαύρης Παρασκευής - Χαμηλά η μπάλα φέτος - Φουσκώνουν οι προσφορές, ψάχνουν οι καταναλωτές

Οπου βρεθείς και όπου σταθείς το τελευταίο χρονικό διάστημα θα δεις προσφορές για την Black Friday που τυπικά τουλάχιστον είναι προγραμματισμένη για την επόμενη Παρασκευή 24 Νοεμβρίου, δηλαδή την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου, όπως έχει καθιερωθεί στην χώρα προέλευσης της Black Friday, που δεν είναι άλλη από τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Η «Μαύρη Παρασκευή» του 2023

Το «έθιμο» των προσφορών δεν μένει μόνο στα ηλεκτρικά είδη, όπως τουλάχιστον συνέβαινε αρχικά αλλά έχει επεκταθεί σχεδόν στο σύνολο της αγοράς. Στόχος ένας και μοναδικός: να προσελκύσουν οι επιχειρήσεις πελατεία, έστω και αν πουλήσουν κάτι με μικρή ζημιά.

Πάντως τα τελευταία χρόνια ο θεσμός έχει ξεφτίσει. Και αυτό λόγω αρκετών παραγόντων που έχουν συντελέσει. Το κυριότερο είναι ότι οι επιχειρήσεις, ειδικά μετά την πανδημία του covid και βέβαια τα μνημόνια … δεν στοκάρουν. Κατά συνέπεια δεν έχουν τόσο μεγάλο απόθεμα ώστε να έχουν την ανάγκη να … ξεπουλήσουν.

Η άλλη αιτία είναι ότι οι καταναλωτές δέχονται τα τελευταία δύο χρόνια «επίθεση» στα εισοδήματά τους, από την ακρίβεια που έχει «κουρέψει» σημαντικά τα ποσά που θα μπορούν να διαθέσουν για την αγορά καταναλωτικών προϊόντων.  

Από την πλευρά τους οι μεγάλες αλυσίδες του λιανεμπορίου έχουν ξεκινήσει εδώ και καιρό προσφορές, σχεδόν από την αρχή του μήνα και αναμένεται να ανεβάσουν στροφές καθώς πλησιάζουμε στην επίσημη «Μαύρη Παρασκευή» του 2023, με ακόμη μεγαλύτερες προσφορές.

Οι κατηγορίες που σέρνουν τον χορό, εκτός από τις παραδοσιακές επιχειρήσεις ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών, είναι αυτές της ένδυσης και υπόδησης, έπιπλα, στρώματα, διακοσμητικά, ενώ ακόμη και αλυσίδες εστίασης προσφέρουν κουπόνια ή σημαντικές εκπτώσεις για καφέ ή για φαγητό.

Που εντοπίζεται το μεγαλύτερο ενδιαφέρον 

Επιχειρηματίες από την αγορά που συγκεντρώνει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον (ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά), αναφέρουν ότι όσο θα πλησιάζει η «Μαύρη Παρασκευή» τόσο θα παρουσιάζονται περισσότερες και πιο ελκυστικές προσφορές σε όλες τις hot κατηγορίες ηλεκτρονικών συσκευών, όπως, smartphones, laptops, tablets, παιχνιδομηχανές, τηλεοράσεις.

Ενδιαφέρον επίσης και η κατηγορία των λευκών συσκευών και μικροσυσκευών ενώ ικανοποιητικές εκπτώσεις αναμένονται και σε ένδυση και υπόδηση.

Το παράδειγμα των μεγάλων θα ακολουθήσουν φυσικά και τα μικρότερα καταστήματα και οι τοπικές αγορές στα επιτρεπτά όμως, περιθώρια κέρδους τους.

Η Black Friday δεν διαρκεί βέβαια 1 ημέρα, όπως στις ΗΠΑ, αλλά 15 ή και 20 ημέρες. Το Σαββατοκύριακο, που θα την ακολουθήσει, δηλαδή 25 και 26 Νοεμβρίου, τα καταστήματα θα είναι ανοιχτά ενώ, αμέσως μετά, τη Δευτέρα 27/11, θα ακολουθήσει η Cyber Monday μεταφέροντας την αγοραστική κίνηση στα ψηφιακά κανάλια των καταστημάτων.

Τέλος να σημειώσουμε ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών Circana (πρώην IRI) στο εννεάμηνο η αξία των πωλήσεων της αγοράς των καταναλωτικών προϊόντων ανήλθε στα 6,779 δισ. ευρώ έναντι 6,170 δισ. ευρώ της αντίστοιχης περυσινής περιόδου, αυξημένη κατά 9,9%, εκ των οποίων 5,163 δισ. ευρώ αφορούν την κατηγορία των τροφίμων.

Με βάση τα στοιχεία οι καταναλωτές πλήρωσαν περισσότερα για να πάρουν τον ίδιο αριθμό αγαθών και η βελτίωση που παρατηρείται αφορά την αύξηση των τιμών.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ