Ηλεκτρονική πλατφόρμα δημιουργεί ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης, με στόχο ακριβώς να προσφέρει διαδικτυακή παρουσία σε όσες επιχειρήσεις δεν έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν e-shop. Η πλατφόρμα αναμένεται να παρουσιαστεί τον Ιανουάριο, έπειτα από καθυστερήσεις που σημειώθηκαν λόγω των lockdown.
Αναλυτικότερα, όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, με αφορμή την απόφαση που ανακοινώθηκε χτες το πρωί, για λειτουργία του λιανεμπορίου με click-away (σ.σ. προπαραγγελία και μετάβαση του πελάτη στα καταστήματα για την παραλαβή της παραγγελίας του) ως τις 7 Ιανουαρίου, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης Παντελής Φιλιππίδης υποστηρίζει πως «σήμερα μόνο το 15% των καταστημάτων της Θεσσαλονίκης έχει τεχνολογικά τη δυνατότητα να υποστηρίξει το click-away», άρα πάνω από οκτώ στις 10 δεν θα μπορέσουν να το εφαρμόσουν, στερούμενες τον όποιο γιορτινό τζίρο. «Για τις επιχειρήσεις ένδυσης και υπόδησης, ο μήνας των εορτών, ο Δεκέμβριος, απέφερε το 15%-20% του ετήσιου τζίρου. Για τα παιχνιδάδικα μέχρι και το 80% του κύκλου εργασιών κάθε χρονιάς, ενώ για καταστήματα εποχιακών ειδών ήταν προφανώς το απόγειο του έτους» επισημαίνει.
Το ένα λουκέτο μετά το άλλο
Στο μεταξύ, αντί για χριστουγεννιάτικες γιρλάντες και φωτάκια, στις βιτρίνες 17 καταστημάτων στην Τσιμισκή, τον κεντρικότερο εμπορικό δρόμο της Θεσσαλονίκης, φιγουράρει η επιγραφή «Ενοικιάζεται». Τα 15 την ανάρτησαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ενώ στα άλλα δύο έμεινε «αμανάτι» από την εποχή της οικονομικής κρίσης που προηγήθηκε. Σε άλλους δρόμους της πόλης, όπως η Εγνατία ή η Βενιζέλου, τα κλειστά καταστήματα είναι πολύ περισσότερα.
Ερωτηθείς πόσα εμπορικά καταστήματα έχουν κλείσει στη Θεσσαλονίκη κατά τη διάρκεια της πανδημικής κρίσης, ο κ. Φιλιππίδης επισημαίνει πως δεν υπάρχει ασφαλής εκτίμηση, καθώς ο αριθμός αλλάζει κάθε μέρα: «Σκεφτείτε πως τον Αύγουστο αρχίσαμε μια καταγραφή και πέντε ημέρες μετά, ήμασταν ήδη 17% έξω, δηλαδή σε πέντε ημέρες είχαν κλείσει 17% περισσότερα καταστήματα από όσα είχαμε καταγράψει».
Το γεγονός ότι τα καταστήματα θα παραμείνουν κλειστά στην περίοδο των εορτών θα επιδεινώσει περαιτέρω την κατάσταση, εκτιμά. Αν η αγορά λειτουργούσε ενόψει των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, οι έμποροι της Θεσσαλονίκης θα μπορούσαν τουλάχιστον να προσβλέπουν σε κάποια αγοραστική κίνηση, προερχόμενη από τους ντόπιους καταναλωτές.
Ακόμα βέβαια και αν αυτό γινόταν, θα είχαν έτσι και αλλιώς χάσει -λόγω της απαγόρευσης των μετακινήσεων- το μερίδιο του τζίρου τους, που παραδοσιακά προέρχεται τέτοιες μέρες από τους Βαλκάνιους τουρίστες και τους αγοραστές από άλλους νομούς της Βόρειας Ελλάδας, το οποίο διόλου ευκαταφρόνητο είναι, αφού υπολογίζεται στο 10%-15% του γιορτινού κύκλου εργασιών.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!