Νέα
  • ΓΔ: 1397.63 +0.93%
  • Τζίρος: 80,16 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Λιμάνι Θεσσαλονίκης: Επενδύσεις και υποδομές για την αύξηση των εμπορευματικών μεταφορών

Νέα δυναμική στην ελληνική οικονομία αναμένεται να δώσει το επόμενο διάστημα η λιμενική βιομηχανία στη βόρεια Ελλάδα με επίκεντρο τη Θεσσαλονίκη.

Η ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου αλλά και των νέων υποδομών του λιμανιού, συμφερόντων της γαλλικής Terminal Link και του γκρουπ Ιβάν Σαββίδη, θα προσδώσουν νέα δυναμική στις εμπορευματικές μεταφορές προς τις χώρες των Βαλκανίων και της Κεντρικής Ευρώπης. 

Το λιμάνι της συμπρωτεύουσας αναπτύσσει ήδη ένα δίκτυο συνδυασμένων μεταφορών προς τις χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, μέσω της απευθείας σιδηροδρομικής σύνδεσης με τη Βουλγαρία, τη Σερβία και τη Δημοκρατία της Βόρειας Μακεδονίας.

Επέκταση κατασκευής του 6ου προβλήτα

Παράλληλα η επέκταση κατασκευής του 6ου προβλήτα, θα παρέχει τη δυνατότητα απευθείας εξυπηρέτησης πλοίων εμπορευματοκιβωτίων κύριων γραμμών (έως 24.000 TEU) ενώ θα ενισχύσει τον πρωταγωνιστικό ρόλο του Λιμένα.

Οπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, πρόκειται για ένα έργο προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ, που θα χρειαστεί κατά εκτίμηση περίπου 32 μήνες για να ολοκληρωθεί αφού πρώτα εκδοθούν οι σχετικές άδειες.

Διαβάστε επίσης: Λιάγκος (ΟΛΘ): Πύλη ανάπτυξης και εξωστρέφειας το λιμάνι Θεσσαλονίκης

Ο εκτελεστικός πρόεδρος της ΟΛΘ Αθανάσιος Λιάγκος μιλώντας στο Southeast Europe Connectivity Forum που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη είπε ότι από το Μάρτιο του 2018, ο Οργανισμός έχει προβεί σε 347 νέες προσλήψεις εργαζομένων για την κάλυψη νέων θέσεων εργασίας, ενώ έχει εκπαιδεύσει μέχρι σήμερα 142 ασκούμενους.

Επεσήμανε ότι η δύναμη του προσωπικού ανέρχεται αυτή τη στιγμή σε 488 εργαζόμενους, ενώ ο αριθμός του προσωπικού αυξήθηκε κατά 47,43%.

Ο κ. Λιάγκος τόνισε εξάλλου ότι ο κύκλος εργασιών του ομίλου έχει αυξηθεί κατά 52%, το τίμημα παραχώρησης πολλαπλασιάστηκε κατά 2,6 φορές, ενώ οι υποχρεωτικές και μη επενδύσεις έως σήμερα αγγίζουν τα 67.610 εκατ. ευρώ

Για το 2023 είπε ότι ο ΟΛΘ αναμένει αύξηση στις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων σε σχέση με το 2022, με τις επιβεβαιωμένες να αριθμούν 71, από 14 διαφορετικές εταιρείες και 20 διαφορετικά κρουαζιερόπλοια, από τα οποία το 50% θα είναι homeporting.

Σημαντικές χαρακτήρισε τις υποδομές του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) η Ζωή Κολέτσα, διευθύντρια του Γραφείου Θεσσαλονίκης της CMA CGM Greece.

Χαρακτήρισε ως πρώτη προτεραιότητα την επέκταση του 6ου προβλήτα, καθώς θα φέρει μεγαλύτερα πλοία, που σημαίνει ότι θα αυξηθεί η παραγωγικότητα για το λιμάνι, αλλά και για τις ίδιες τις εταιρείες.

Υποδομές

Πολύ σημαντική χαρακτήρισε και τη συνδυαστική μεταφορά, σημειώνοντας πως η μεταφορά των εμπορευμάτων από και προς το λιμάνι πρέπει να είναι εύκολη, κάτι που σημαίνει δρόμους και πύλες, ζητήματα που συνιστούν πρόβλημα τα τελευταία χρόνια, αλλά και την ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου.

Η κ. Κολέτσα αναφέρθηκε και στις τελωνειακές διαδικασίες, επισημαίνοντας ότι πρέπει να απλοποιηθούν.

Οι στόχοι του ΟΛΘ

Στην ίδια εκδήλωση η Ειρήνη Χάδιαρη, Μέλος του διοικητικού συμβουλίου της ΟΛΘ Α.Ε. είπε ότι στόχος του οργανισμού είναι να συμβάλλει ενεργά στην εξέλιξη της ελληνικής λιμενικής βιομηχανίας και στη δημιουργία σημαντικής προστιθέμενης αξίας για την οικονομία και την κοινωνία.

Τόνισε ότι ο στρατηγικός σχεδιασμός μας εστιάζει στη διεύρυνση της συνδεσιμότητας και της ενδοχώρας του λιμένα, καθώς και στην αξιοποίηση λύσεων συνδυασμένων μεταφορών.

Η κ. Χάδιαρη εστίασε στις επενδύσεις σε υποδομές που έχει δρομολογήσει η εταιρεία, δίνοντας έμφαση στην επέκταση του 6ου Προβλήτα. Πρόσθεσε ότι το συγκεκριμένο έργο θα δημιουργήσει ετήσια έσοδα 272 εκατ. ευρώ στο σύνολο της εφοδιαστικής αλυσίδας του λιμένα, θα στηρίξει τα έσοδα του Δημοσίου με περισσότερα από 55 εκατ. ευρώ ετησίως, ενώ θα δημιουργήσει προστιθέμενη αξία που θα υπερβαίνει τα 177 εκατ. ευρώ ετησίως στηρίζοντας άμεσα ή έμμεσα τη δημιουργία περισσότερων από 4.000 θέσεων εργασίας.

Το μέλος του ΔΣ της ΟΛΘ είπε επίσης, ότι στόχος είναι η περαιτέρω ανάπτυξη της συνδεσιμότητας του Λιμένα Θεσσαλονίκης με τις χώρες της ευρύτερης περιοχής των Βαλκανίων και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Σημειώνεται ότι τον Ιανουάριο του 2022 ο ΟΛΘ υπέγραψε Σύμφωνο Συνεργασίας με την Οικονομική Ζώνη της Διώρυγας του Σουέζ (SCZone) με σκοπό την ανάπτυξη του διεθνούς εμπορίου,ενώ τον Ιούλιο του 2023 υπέγραψε συνεργασία με την Ashdod Port Company Ltd., την εταιρεία διαχείρισης του λιμένα του Ashdod, στο Ισραήλ.

Η εταιρεία ΟΛΘ Α.Ε. το Σεπτέμβριο διεύρυνε τον ρόλο της ως λιμένας διεθνούς σημασίας με μια νέα συνεργασία με την Port of Gdańsk Authority SA, φορέα διαχείρισης του Λιμένα του Gdańsk της Πολωνίας.

Η συνεργασία μεταξύ των δύο λιμένων υπογράφηκε κατά τη διάρκεια της 87ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, παρουσία του Πρέσβη της Πολωνίας στην Ελλάδα, κ. Artur Lompart και στελεχών των δύο λιμένων.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ