Μετά τη δραματική πτώση των πωλήσεων τον Φεβρουάριο, ο όμιλος Jumbo επιχειρεί –για ακόμη μια φορά- να εφαρμόσει το υβριδικό μοντέλο του click inside και συγκεκριμένα στα καταστήματά του σε Ηράκλειο Κρήτης και Κόρινθο.
Οι περιφερειακές ενότητες Ηρακλείου και Κορινθίας σύμφωνα με την τελευταία κοινή υπουργική απόφαση εντάσσονται στο επίπεδο αυξημένου κινδύνου και ως εκ τούτου οι λιανεμπορικές επιχειρήσεις επιτρέπεται να λειτουργούν μόνο με τη διαδικασία της εξ αποστάσεως προαγοράς/προεπιλογής των αγαθών μέσω ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής παραγγελίας για παραλαβή εκτός καταστήματος (click away). Ωστόσο οι επιχειρήσεις πώλησης υποδημάτων, ενδυμάτων, και βιβλιοχαρτοπωλείων επιτρέπεται να λειτουργούν και με τη διαδικασία του εξ αποστάσεως καθορισμού ραντεβού με ηλεκτρονικό ή τηλεφωνικό μέσο για αγορά εντός καταστήματος (click inside).
Η αλυσίδα Jumbo διαθέτει μεταξύ άλλων είδη ένδυσης, υπόδησης και βιβλία – χαρτικά, γι’ αυτό και ανακοίνωσε από τον ιστότοπό της ότι τα συγκεκριμένα καταστήματα θα λειτουργήσουν μέσω του click inside. Το αν η απόφαση της διοίκησης θα έχει διάρκεια, ή θα ανακληθεί μέσα σε λίγες ώρες, ή μέρες, όπως συνέβη στις αρχές Φεβρουαρίου, μόνο ο Απόστολος Βακάκης το γνωρίζει.
Προφανώς οι σοβαρές απώλειες που κατέγραψε ο εγχώριος τζίρος της εισηγμένης τον Φεβρουάριο εφέτος δεν αφήνει και πολλά περιθώρια ελιγμών εξ ου και η υιοθέτηση του click inside παρά την δραματική δήλωση πριν ένα μήνα για «μη φιλικό πλαίσιο» προς τους πελάτες της εταιρείας, το οποίο μάλιστα «δεν επιτρέπει εν τοις πράγμασι να λειτουργούμε με τον τρόπο που συμβιβαστικά επιλέξαμε και, επιπλέον, ελλοχεύει ο κίνδυνος να εκληφθεί ως μια προσπάθεια άμεσης ή έμμεσης καταστρατήγησης των επιλογών της ελληνικής κυβέρνησης, την οποία παγίως στηρίζουμε χωρίς καμία επιφύλαξη».
Σύμφωνα με τη χθεσινή ανακοίνωση του ομίλου Jumbo από το δίκτυο των 52 καταστημάτων της αλυσίδας στην Ελλάδα, 30 καταστήματα στις «κόκκινες» περιοχές της Ελλάδας (Αττική, Πάτρα, Χαλκίδα και Θεσσαλονίκη) παρέμειναν κλειστά κατά μεγαλύτερο μέρος του Φεβρουαρίου. Κατά συνέπεια, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας -χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές- παρουσίασαν μείωση κατά -55% περίπου σε σχέση τον περσινό Φεβρουάριο. Σημειώνεται ότι σήμερα τα 31 από τα 52 καταστήματα της Jumbo στην Ελλάδα παραμένουν κλειστά.
Οι πωλήσεις υποχώρησαν κατά 34%
Συνολικά τον Φεβρουάριο οι πωλήσεις της εισηγμένης υποχώρησαν κατά 34% έναντι του αντίστοιχου περυσινού μήνα, οδηγώντας το πρώτο δίμηνο της χρονιάς σε συνολική πτώση πωλήσεων κατά 19%, δεδομένου ότι τον Ιανουάριο 12 ημέρες τα καταστήματά της λειτούργησαν χωρίς περιοριστικά μέτρα και είχε πετύχει συγκράτηση της πτώσης των πωλήσεων της, καθώς υποχώρησαν μόλις κατά 0,6%.
Η πτώση του 55% τον Φεβρουάριο με παραπάνω από το μισό δίκτυο της αλυσίδας στην Ελλάδα να είναι κλειστό δείχνει επίσης ότι οι ηλεκτρονικές πωλήσεις δεν κατάφεραν να φέρουν κάποιου είδους ισορροπία στη διαμόρφωση του τζίρου.
Η πτώση των πωλήσεων το πρώτο δίμηνο, παρά την καλή απόδοση που είχαν τα καταστήματα της εταιρείας σε Βουλγαρία και Ρουμανία, έρχεται να προστεθεί στις απώλειες εσόδων του 2020 που διαμορφώθηκαν στο 18,2%, ποσοστό που σε απόλυτο νούμερο μεταφράζεται σε πάνω από 150 εκατ. ευρώ. Ποσό διόλου ευκαταφρόνητο ακόμη και για μία από τις μεγαλύτερες λιανεμπορικές επιχειρήσεις της χώρας, όπως είναι η Jumbo.
Με χαμένη την αποκριάτικη περίοδο, η οποία αντιστοιχεί περίπου στο 10% των ετήσιων πωλήσεων της εταιρείας, πλέον η διοίκηση της Jumbo ελπίζει στο Πάσχα δηλώνοντας πως η πρόκληση ελέγχου της πανδημίας είναι ακόμη ανοικτή για να μην χαθεί για μία ακόμη χρονιά.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!