Αυξημένος κατά 7,35%, στα €254,23 εκατ. ήταν ο τζίρος που εμφάνισε πέρυσι η ΜΕΓΑ, η οποία είδε την κερδοφορία της να μειώνεται σημαντικά (κατά 27% τα προ φόρων κέρδη, στα €8,5 εκατ.), κάτι το οποίο η διοίκηση της ελληνικής βιομηχανίας αποδίδει στην εξαιρετικά αύξηση του κόστους ενέργειας και των πρώτων υλών που επιδεινώθηκε περαιτέρω μετά το ξέσπασμα του πολέμου Ρωσίας-Ουκρανίας.
Όπως αναφέρεται στις ετήσιες χρηματοοικονομικές καταστάσεις, «η ΜΕΓΑ επέλεξε να απορροφήσει μεγάλο μέρος της εν λόγω αύξησης του κόστους, σε μια προσπάθεια στήριξης του Έλληνα καταναλωτή, προχωρώντας σε περιορισμένες ανατιμήσεις σε επιλεγμένα προϊόντα της, οι οποίες σε καμία περίπτωση δεν ανταποκρίνονται στο συνολικό μέγεθος της αύξησης του κόστους που υπέστη ως εταιρεία».
Επενδύσεις
Η ΜΕΓΑ συνέχισε και πέρυσι το επενδυτικό της πλάνο με επενδύσεις άνω των €11,5 εκατ. σε ακίνητα, υπερσύγχρονο μηχανολογικό εξοπλισμό και εξελιγμένα συστήματα ποιοτικού ελέγχου, εισάγοντας, παράλληλα, νέες καινοτομίες σε γραμμές παραγωγής τελευταίας τεχνολογίας.
Οι επενδύσεις αυτές προστέθηκαν σε ένα αδιάλειπτο επενδυτικό πλάνο, το οποίο στο διάστημα 2000-2021 άγγιξε τα €210 εκατ. Την ίδια περίοδο η εταιρεία αύξησε το συνολικό της τζίρο κατά 230% και τον αριθμό των εργαζομένων της κατά 160% στελεχώνοντας τις νέες γραμμές παραγωγής.
►Διαβάστε επίσης: Γαλαξίδι: Αναμένει αύξηση παραγωγής και τιμών το 2023
Εξαγωγές
Η ΜΕΓΑ, η οποία πραγματοποιεί εξαγωγές των δικών της προϊόντων σε 41 χώρες σε 5 ηπείρους παράγοντας σημαντικά ευρωπαϊκά επώνυμα προïόντα υπό τη μορφή «contract manufacturing», έχει υπερ-δεκαπλασιάσει τον τζίρο των εξαγωγών της την τελευταία 10ετία. Πέρυσι οι εξαγωγές κάλυψαν το 41,35% του συνολικού της τζίρου.
Χαρτοφυλάκιο
Το portfolio της εταιρείες περιλαμβάνει τις εξής προϊοντικές κατηγορίες:
- Γυναικεία υγιεινή: σερβιέτες, υγρά μαντήλια και δίσκοι ντεμακιγιάζ, υγρά μαντήλια και υγρό για την υγιεινή της ευαίσθητης περιοχής
- Βρεφική – παιδική φροντίδα: βρεφικές πάνες, πάνες – βρακάκι και βρεφικά υποσέντονα, μωρομάντηλα, αντισηπτικά μαντήλια για παιδιά
- Περιποίηση ενηλίκων: πλήρης σειρά ακράτειας (επιθέματα ελαφράς ακράτειας, πάνες λόσιον, ελαστικά εσώρουχα, υποσέντονα)
- Φροντίδα όλης της οικογένειας: βαμβάκι, ωτοκαθαριστές, αντιβακτηριδιακά μαντήλια, αντισηπτική λοσιόν, μαντήλια για το κρυολόγημα, χειρουργικές μάσκες
Βραβεία
Πρόσφατα, διακρίθηκε με 6 βραβεία, για τις επιδόσεις των προϊόντων της και για την εταιρική της υπευθυνότητα στα φετινά Supermarket Awards και πιο συγκεκριμένα:
Χρυσό βραβείο στην κατηγορία Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη (CSR) – Περιβάλλον για το νέο περιβαλλοντικό πρόγραμμα «Babytree – Φυτεύουμε ένα δέντρο για κάθε παιδί».
Ασημένιο βραβείο στην κατηγορία Κοινές Ενέργειες CSR για το περιβαλλοντικό πρόγραμμα «Δάσος = Ζωή», όπου η εταιρεία σε συνεργασία με την ΑΒ Βασιλόπουλος, προσέφερε εξοπλισμό πυροπροστασίας στο Πυροσβεστικο Σώμα.
Χάλκινο βραβείο στην κατηγορία Αύξηση Πωλήσεων / Μεριδίου Προϊόντων (Non Food) για τις βρεφικές πάνες Babylino Sensitive.
Χάλκινο βραβείο στην κατηγορία Επιτυχημένο Επαναλανσάρισμα Προϊόντος / Σειράς Προϊόντων για τις Βρεφικές πάνες Babylino Sensitive Cotton Soft.
Χάλκινο βραβείο στην κατηγορία Στρατηγική Social Media & Ψηφιακό Marketing για τις βρεφικές πάνες Babylino Sensitive.
Χάλκινο βραβείο στην κατηγορία Καινοτομία & Νέες Τεχνολογίες για το νέο παιδικό εκπαιδευτικό κρεμοσάπουνο MΕΓΑ Hygiene KIDS. Μια μοναδική καινοτομία για την εκμάθηση του σωστού τρόπου πλυσίματος από την παιδική ηλικία.
Ηγέτιδα δύναμη
Σύμφωνα με στοιχεία που επικαλείται η εταιρεία, τα μερίδια που κατέχουν τα επώνυμα προϊόντα της ΜΕΓΑ στην ελληνική αγορά έχουν ως εξής:
- Σερβιέτες (Everyday, Clea): 1η (μερίδιο 52,1%)
- Σερβιετάκια (Everyday): 1η (μερίδιο 51,1%)
- Βρεφικές πάνες (Babylino): 2η (μερίδιο 41%)
- Προϊόντα ακράτειας (Sani): 1η (μερίδιο 42,4%)
- Μωρομάντηλα (Babycare & Babylino): 1η (μερίδιο 52,2%)
- Μαντήλια ντεμακιγιάζ (Pom Pon): 1η (μερίδιο 56,1%)
- Αντισηπτικά μαντηλάκια (ΜΕΓΑ, Wet Hankies): 1η (μερίδιο 63,9%)